خبرگزاری کار ایران

کوتینیو در استون ویلا: آیا جرارد هم‌تیمی سابق را از کابوس خارج می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۷۴۷

این بازیکن برزیلی به عنوان سومین بازیکن گران قیمت تاریخ وارد نیوکمپ شد اما در توجیه هزینه انتقال هنگفت خود، ناکام ماند.

به گزارش ایلنا، منصفانه است که بگوییم این بازگشتی نیست که فیلیپه کوتینیو تصور می‌کرد. وقتی در ژانویه 2018 لیگ برتر را ترک کرد، ستاره برزیلی آماده بود تا خود را به عنوان یکی از بهترین‌های جهان معرفی کند. چهار سال بعد، او به دنبال بازسازی حرفه خود است تا کابوس حرکت "رویایی" را پشت سر بگذارد.

بازیکنان زیادی هستند که بارسلونا را با استون ویلا عوض نمی‌کنند و آن را یک گام رو به جلو نمی‌بینند، اما برای کوتینیو این یک تغییر مورد نیاز بود. این بازیکن 29 ساله، مشروط به درخواست مجوز کار پزشکی و موفقیت آمیز، بقیه فصل را به صورت بازیکن قرضی در ویلا سپری می‌کند، که در آن گزینه بند خرید هم وجود دارد.

سرمربی آن‌ها، استیون جرارد، دو فصل و نیم در لیورپول با کوتینیو بازی کرد و تاثیر او در این قرارداد کاملا مشخص است. ویلا، سیزدهمین تیم رده بندی لیگ برتر، به درستی آن را یک کودتا خواهد دید، حتی اگر دیگران موضع بدبینانه تری اتخاذ کنند. کوتینیو، مبادا فراموش کنیم، سومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال است. تنها نیمار و کیلیان امباپه تا به حال با مبلغی بیش از 142 میلیون پوند (192 میلیون دلار) که بارسلونا با لیورپول در سال 2018 به توافق رسید، نقل مکان کرده اند.

او در آن زمان 25 ساله و در آستانه ورود به دوران اوج خود بود و در کاتالونیا به عنوان وارث ظاهری آندرس اینیستا به حساب می آمد، بازیکنی که هم هواداران را هیجان زده می‌کر و هم جام ها را به ارمغان می‌آورد؛ او دومی را البته انجام داد.

همانطور که جرارد در روز پنجشنبه اشاره کرد، صفحه ویکی پدیا کوتینیو به شما خواهد گفت که او دو قهرمانی لالیگا و دو کوپا دل ری در بارسلونا و همچنین یک سوپرکاپ اسپانیا کسب کرده است.  همچنین به شما می گوید که او در سال 2020 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. اگرچه این یک داستان کامل نیست. برای شروع، آن قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ به دست آمد، جایی که او تنها پس از یک فصل کامل در نیوکمپ به صورت قرضی به آن واگذار شده بود.

کوتینیو، بزرگترین خرید بارسلونا، در واقع به حذف این تیم از رقابت های آن فصل کمک کرد، و دو گل در برد تاریخی 8 بر 2 بایرن در نیمه نهایی به ثمر رساند، شبی که خلاصه تمام اشتباهات بارسا در سال های اخیر بود. او به باشگاه خودش برمی‌گشت، اما هرگز پتانسیل خود را به نمایش نگذاشته بود. در دو فصل گذشته فقط 24 بازی در لیگ انجام شده و در مجموع تمامی مسابقات فقط 30 بازی!

از آنجایی که بارسلونا جوانانی مانند نیکو، گاوی، عبدالصمد عزالزولی و یوسف دمیر را به چالش کشیده است، کوتینیو مجبور است خود را به ایفای نقشی جزئی بسنده کند و گهگاه و اغلب بی‌اثر از روی نیمکت ظاهر شود. جایگاه او در تیم ملی برزیل نیز از بین رفته است. آخرین بازی او در اکتبر 2020 انجام شد، اگرچه در کمال تعجب به تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی نوامبر برابر کلمبیا و آرژانتین دعوت شد.

با این حال، افرادی مانند لوکاس پاکتا، رافینیا، آنتونی، وینیسیوس جونیور و متئوس کونا، همه جلوتر از او بودند. این نشانه‌ای از چالشی است که اگر بخواهد وارد برنامه های تیته برای قطر شود، با آن مواجه است. ویلا، البته، امیدوار است که ذینفع باشد و برای کوتینیو برای کشف مجدد جادویی که باعث شد او در طول پنج سال حضورش در مرسی ساید، لیورپول را روشن کند، سرمایه گذاری خواهد کرد؛ به هر حال دلیلی وجود داشت که بارسلونا می خواست این همه پول را برای او بپردازد.

استعداد کوتینیو بسیار زیاد است، توانایی او در حمل توپ، انتخاب پاس های مهلک و ایجاد حملات از راه دور خیره کننده این پتانسیل را دارد که تیم جرارد را به طور جدی بهبود ببخشد؛ تیمی که پس از از دست دادن جک گریلیش به منچسترسیتی در تابستان، ناسازگار باقی مانده است. طبیعتاً کوتینیو قبل از این انتقال به باشگاه های لیگ برتری پیوند خورده بود.

تقریباً در هر پنجره نقل و انتقالاتی نام لیورپول ذکر شده، اگرچه موضع قرمزها همیشه یکسان بوده است. : بدون علاقه، هیچ شانسی برای بازگشت به آنفیلد، هر چند مورد توجه یورگن کلوپ و تیم قرار گرفت. او بیش از 200 بازی برای قرمزها انجام داد و 54 گل به ثمر رساند، اما هواداران روشی را که او به دنبال مهندسی انتقال به بارسا بود، درخواست انتقال در آستانه فصل 18-2017 و مصدومیت عجیب که او را نگه داشت را به خاطر دارند. یک بار که لیورپول از فروش خودداری کرده بود، هفته ها دور از میادین بود. او در واقع کاپیتان قرمزها در بازی ماقبل آخرش برای این باشگاه بود، اما تیم کلوپ پس از رفتن او پیشرفت کرد.

هزینه فروش کوتینیو عملاً برای آمدن ویرجیل فن دایک و آلیسون بکر پرداخت شد که با قهرمانی لیورپول در اروپا، جهان و در نهایت لیگ برتر، بازیکنان کلیدی بودند. شاید برای رفتنش عزادار شده باشند، اما دلشان برایش تنگ نشده است!  هواداران، صاحب نظران و ناظران مشتاق خواهند بود تا ببینند این چهار سال دوری از لیگ برتر چه اندازه روی او تاثیرگذار بوده و اینکه آیا جرارد می تواند یک بار دیگر این پتانسیل غنی را بازسازی کند یا خیر. اگر بتواند، ویلا ممکن است بهترین خرید پنجره نقل و انتقالات زمستانی را کنار گذاشته باشد. اما این یک «اگر» بزرگ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز