خبرگزاری کار ایران

رئیس آکادمی المپیک و پارالمپیک: عرضه سهام باشگاه‌ها در بورس شکست خواهد خورد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۴۱۷

امیر حسینی عنوان کرد: به دلیل عدم شفافیت مالی، نامناسب بودن تراز‌های مالی و ارزش گذاری نشدن برند و دارایی باشگاه‌های فوتبال، این طرح شکست خواهد خورد.

به گزارش ایلنا، سید امیر حسینی، دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک و رئیس آکادمی المپیک و پارالمپیک با حضور در برنامه « ورزش بدون ویرایش » به بحران امضاهای طلایی در فوتبال ایران پرداخت.

امیر حسینی در آغاز به بزرگی صنعت فوتبال اشاره کرد و گفت: فوتبال صنعت بزرگی در دنیاست به طوری که حجم آن در سال 2019 نزدیک به 1883 میلیون دلار بوده است و پیش بینی می‌شود این شاخص در سال 2027 با رشد 18درصدی به 3هزار و 812 میلیون دلار برسد.

وی افزود: زمانی که از ورزش به عنوان صنعت یاد می‌شود، باید فوتبال را یک بنگاه اقتصادی درنظر بگیریم که تابع قوانین و مقررات اقتصادی است.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک، دلیل عدم رشد اقتصادی فوتبال ایران را موفق نبودن فرآیند خصوصی سازی باشگاه‌ها دانست و عنوان کرد: به دلیل بی‌ثباتی مدیریت فوتبال به ویژه در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، مانع از ایجاد یک ساختار اقتصادی شد. درواقع زمانی که مدت زمان کافی برای به دست گیری زمام امور فراهم نباشد، یک مدیر نمی‌تواند برنامه ریزی درستی داشته باشد.

حسینی درباره عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بورس گفت: به دلیل عدم شفافیت مالی، نامناسب بودن تراز‌های مالی و ارزش گذاری نشدن برند و دارایی آنها، این طرح شکست خواهد خورد، به معنای دیگر برای آنکه واگذاری این باشگاه‌ها با استقبال روبرو شود، باید مشارکت مالی ایجاد گردد و تصدی گری دولت کاهش یابد و استانداردهای مالی رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: این دو باشگاه به دلیل بدهکار بودن، باید منحل شوند و دو سازمان جدید شکل بگیرد یعنی بر اساس قانون تجارت مدیر تسویه منصوب گردد تا بدهی‌ها تسویه شود و بتواند فوتبال حرفه‌ای را شکل دهد‌.

رئیس آکادمی المپیک و پارالمپیک در بخش دیگری از برنامه « ورزش بدون ویرایش » رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: اگر ما قبول کنیم که فوتبال یک صنعت بزرگ است، باشگاه‌های کشور برای آن که تاثیرگذار باشند باید حرفه‌ای شوند. درواقع یک بنگاه اقتصادی باید توسط مدیران حرفه‌ای اداره شود.

به گفته حسینی، استاندارد نبودن باشگاه‌های کشور موجب شده است، اسپانسرهای خارجی برای سرمایه گذاری در باشگاه‌ها تمایلی نداشته باشند. در واقع لازمه بین المللی شدن فوتبال و به طور کلی ورزش کشور، همگام شدن با استانداردها و مقررات بین المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز