خبرگزاری کار ایران

تاج: 40 سال است در مدیریت فوتبال و ورزش کشور فعالیت دارم/ هر سه پرونده قضایی من فوتبالی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۱۳۹

رییس فدراسیون فوتبال اولین نشست خبری خودش را با اصحاب رسانه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهدی تاج، رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران اولین نشست خبری خودش را پس از روی کار آمدن برگزار کرد. این نشست از ساعت 15 امروز در محل فدراسیون فوتبال ایران برگزار شد تا رییس فدراسیون در خصوص تغییرات روی نیمکت تیم ملی و پاره‌ای موارد دیگر صحبت کند. 

تاج صحبت‌هایش را این چنین شروع کرد: تشکر می‌کنم از اصحاب رسانه که بعد از مدت‌ها آنها را دیدم. اجازه بدهید ابتدا صحبت‌هایی که خودم دارم را انجام دهم و بعد از آن پاسخگوی سوالات شما خواهم بود. بنده حدود 40 سال است کارهای مدیریتی انجام می‌دهم و در بخش های مختلفی کار کردم و به جز یک مدتی که توفیق داشتم در جنگ و به عنوان یک سرباز خدمت می‌کردم در این سال‌ها در باشگاه های سپاهان و ذوب آهن و پرسپولیس در پست های مدیریتی و هیات مدیره بودم. در فدراسیون فوتبال به عنوان رئیس و نایب رئیس حضور داشتم و از اواخر دهه شصت در بخش مدیریتی فوتبال و ورزش فعالیت داشتم. کار مدیریتی یک کار امر و نهی کردن در تصمیم گیری است و باید یک سازماندهی خوبی برای انجام کارم داشته باشم.

وی افزود: در این مدت سه پرونده برای من تشکیل شده است که همه آنها فوتبالی است و من خودم مایل هستم در مورد آن صحبت کنم. این پرونده ها بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال باید در داخل فوتبال و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار بگیرد ولی به هر حال برخی از دوستان این پرونده ها را به بازرسی کل کشور فرستادند و تعریف ما را از این موارد قبول ندارند. یکی از این موارد اتهام به کارگیری دو نفر بازنشسته است و ما از این بابت به عدم رعایت قوانین متهم شدیم که مربوط به آقای بهاروند و ساکت است. قاضی در این خصوص قرار منع تقیب داده و پرونده را مختومه اعلام کرد که این پرونده مورد اعتراض بازپرسی قرار گرفته و در شورای تجدید نظر در حال بررسی است. پرونده دیگر مربوط به فعالیت من و همکارانم در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است که چهارده نفر از جمله من، بهاروند، عابدینی، کفاشیان، حسن‌پور وجعفری که قبلا عضو هیات رئیسه سازمان لیگ بود و فوت شده که خدا رحمتش کند و تعداد دیگری هستند. اینها به بازپرسی رفته، بازپرسی منع تعقیب داده و شرایط را کاملا عادی دانسته، ولی باز هم شکایت شده و برگشته.

تاج در ادامه گفت: ما متهمیم به اعمال نفوذ به اینکه منافع کشور را ندیدیم. مثلا گفتند به کسی که تبلیغات محیطی را برعهده داشته تخفیف دادیم. استدلال ما برای بازپرسی که پذیرفته و منع تعقیب داده این بود که لیگ ما 18 تیمی بوده و بعد آن را 16 تیمی کردیم. 36 بازی به 32 بازی کاهش پیدا کرده، سه دور تبلیغات دور زمین در ورزشگاه آزادی بوده، با اختلافی که با خود ورزشگاه داشتیم به دو دور تبدیل شد. صحبت از این بود باید بازی‌ها را در زمانی برگزار می‌کردیم که نه خیلی تاریک باشد و نه خیلی پیدا باشد که بتوانند ترافیک را کنترل کنند و این ها همه مباحث مدیریتی هستند. بازرسی به این موارد اعتراض کرده و در حال رسیدگی است. اگر مثل مورد قبلی برائت داده شود باز هم در دادگاه تجدید نظر قابل رسیدگی است.

وی افزود: پرونده سوم مربوط به ویلموتس است که تحت عنوان فساد ویلموتس هرجا نام آن می ‌آید به نام فساد شناخته می‌شود و هیچکس نمی‌گوید پرونده ویلموتس و نامش با فساد عجین شده است. حتی افراد عادی این را می‌گویند. شما قوانین را می‌دانید طبق قانون هر سرمربی که دستمزدش را نگیرد بعد از دو ماه می تواند قراردادش را فسخ کند و از این قاعده استراماچونی و برانکو و کالدرون استفاده کردند. در هفته پنجم لیگ انگلیس سرمربی چلسی برکنار شد و پولش را هم کاملاً دادند و هیچکدام از این موارد نامش فساد نیست. پرونده ویلموتس را من و شما می دانیم که بیش از هزار بار به آن پرداخته شده است. 2 میلیون یورو از شرکت شستا گرفته شده با مجوز معاون رئیس جمهور و شورای امنیت داخلی کشور، تمام مربیانی که فسخ کردند تمام پولشان را گرفتند. تنها قراردادی که شکسته شد، قرارداد ویلموتس بوده که به نصف و بعد یک‌سوم تقلیل پیدا کرده، 6 میلیون یورو جریمه شدیم، حدود سه میلیون یورو هم جریمه و 5 درصد بوده و چون شکسته شد جریمه‌ها کاملا منتفی شد. پولی که از شستا گرفته شد دلار بوده که آن زمان 12 هزار تومان بود. ما دو میلیون یورو گرفتیم که می‌شود 24 میلیارد تومان. فدراسیون فوتبال در همین دوره 25 میلیارد تومان به شرکت شستا پول داده، یعنی یک میلیارد هم بیشتر از آن رقم بوده است. چون فدراسیون در فرصت 20 روزه درخواست تجدیدنظر نکرده رای قطعی شده و دو ساختمان هنوز در بحث شستا است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: همه این را می‌دانند و ما به ریاست محترم قوه قضائیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفتیم که همه این پول را پرداخت کردیم. یک میلیارد هم بیشتر دادیم، امیدواریم با عنایت او و تجدیدنظرخواهی جدید بتوانیم این دو ساختمان را از معرض این هجمه خارج کنیم. 

تاج در مورد ماجرای پرونده فولاد مبارکه گفت: دیدم نماینده محترمی گفته رد پای 91 هزار میلیارد تومانی یا دلاری وجود دارد. در کل آن پرونده چون بازنشسته فولاد مبارکه هستم، وقتی قانون بازنشستگی آمد من رئیس فدراسیون آمد. سلطانی‌فر و وزیر صمت تدبیر کردند که من اعاده کار شوم و با این مسئله بتوانم در فدراسیون بمانم، چون آن زمان مقدماتی جام جهانی بود و بعد هم جام ملت‌های آسیا را داشتیم. در اعاده کار سه سال حقوق بازنشستگی من قطع شد و از فولاد مبارکه هم حقوقی گرفتم که جمعش شد 900 تومان، یعنی برای سه سال می‌شود ماهی 20 تومان. آن زمان 22 تومان می‌گرفتم که 2 تومان هم کم شد، این را انتشار دادند، بعد گفتند انتشارش غیرقانونی بوده است.

وی تصریح کرد: این سه پرونده و یک پرونده باز فولاد مبارکه هست، اگر هر کسی هر پرونده دیگری از من دارد، منتشر کند. من گله‌هایی دارم از افرادی که در یک هفته گذشته به یکباره کار سازمان‌یافته‌ای را انجام دادند. معلوم است که نمی‌تواند کار یک نفر باشد. یک مجموعه‌ای که می‌دانم کانونش در چه شبکه‌ای و کجا هست. به یکباره همه رسانه‌ها نوشتند که مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه کل جرائم تاج را اعلام کرد که در آن فقط آدم‌ربایی و قتل نبود! اگر آنها را هم اضافه می‌کردند تقریبا همه جرایم وجود داشت. در مورد همین سه پرونده هم هست و هیچ چیز دیگری نیست. من پیگیری کردم، قوه قضائیه محبت کرد، از سخنگوی قوه قضائیه تشکر می‌کنم که اعلام کرد چنین چیزی توسط قوه قضائیه اعلام نشده و تاکید کردند تنها نامه‌ای که از قوه قضائیه چون همه پرونده‌های بدوی و صلاحیت‌ها را خوانده‌ام و کپی گرفته‌ام روزی آنها را منتشر خواهم کرد تا معلوم شود خیلی‌ها چه کار کرده‌اند. تنها نامه‌ای که از قوه قضائیه برای فدراسیون فوتبال آمده استعلام دبیرکل فدراسیون بوده از دادستان تهران، گفته؛ این سه کاندید چند پرونده باز دارند؟ دادستان تهران هم به درستی همین سه پرونده را ذکر کرده و شرح داده و اعلام کرده نسبت به آن اعتراض شده و در حال بررسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز