خبرگزاری کار ایران

با وجود بدهی مالی هنگفت؛

بارسلونا چطور فران تورس را جذب می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۹۹

مشکلات مالی بلوگرانا به خوبی ثبت شده و بسیاری از هواداران این سوال را مطرح کردند که دقیقاً چگونه قصد دارند برای خرید بازیکن ملی پوش اسپانیایی هزینه کنند؟

به گزارش ایلنا، بارسلونا با وجود 1 میلیارد یورو (849 میلیون پوند / 1.1 میلیارد دلار) بدهی مالی، فران تورس، مهاجم منچسترسیتی را با 55 میلیون یورو (47 میلیون پوند / 62 میلیون دلار) به خدمت گرفته است. کاتالان‌ها همچنان در بدهی غرق شده‌اند و بسیاری را به این فکر می‌اندازد که چگونه می‌توانند در ژانویه یک بازیکنان هجومی طراز اول را به خدمت بگیرند؟

این معامله برای تقویت بارسلونا کاملا منطقی است. ژاوی در خط حمله کیفیت می‌خواهد. بارسا به دنبال بازیکنی است که بتواند گل‌های بیشتری اضافه کند و به آنها کمک کند تا در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرند. تورس، که در تابستان 2020 والنسیا را ترک کرد، هیچ جایگاه ثابتی در سیتی به دست نیاورد و از شانس بازگشت به اسپانیا، به خصوص برای باشگاهی به بزرگی بارسلونا استفاده کرد.

منچسترسیتی، به نوبه خود، پشتیبان‌های زیادی در این پست دارد، رحیم استرلینگ پس از شایعات زیادی مبنی بر جدایی‌اش به فرم ایده آل بازگشته است. آن‌ها همچنین تورس را با 23 میلیون یورو (20 میلیون پوند / 26 میلیون دلار) به خدمت گرفته بودند، بنابراین اگر او در نیوکمپ موفق شود، تقریباً سه برابر پول خود را پس می‌گیرند، و هزینه معامله با اضافه کردن موارد در نظر گرفته شده به 65 میلیون یورو (55 میلیون پوند / 74 میلیون دلار) افزایش می‌یابد.

 صرف نظر از اینکه همه افراد ذینفع از این ترتیب راضی هستند، اعداد باید جمع شوند تا واقعاً این انتقال اتفاق بیفتد. بودجه اولیه برای قرارداد با سیتی مشکلی نیست، زیرا اخیراً بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس به بارسلونا نیم میلیارد یورو قرض داده است. با این حال، مشکلات مربوط به قوانین بازی فیرپلی مالی و محدودیت هزینه‌های خود لالیگا است که بسیار فراتر از آن است. همانطور که بارسا مجبور شد تا آخرین دقایق پنجره تابستانی صبر کند تا قرارداد سرخیو آگوئرو را ثبت کند، به لطف جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس که دستمزدها را کاهش دادند، تورس نمی‌تواند بلافاصله بدون اقدام بیشتر برای کاهش هزینه‌های باشگاه، در این تیم بازی کند. بازنشستگی اخیر آگوئرو و تصمیم برای فسخ کردن سال دوم قراردادش با بارسلونا باعث شد تا جایی که آبی اناری ها پس انداز کرده‌اند فقط با نسبت 1:4 خرج کنند زیرا سقف هزینه‌های لالیگا را بیشتر کرده‌اند.

به عنوان مثال، اگر بارسلونا 100 میلیون یورو (85 میلیون پوند / 113 میلیون دلار) پس انداز کند، مجاز است 25 میلیون یورو (21 میلیون پوند / 28 میلیون دلار) را برای هزینه نقل و انتقالات و دستمزد بازیکنان جدید هزینه کند. متئو آلمانی، مدیر ورزشی، برای کمک به کاهش هزینه‌های این فصل، در مورد دستمزد پایین برای شش ماه اول قراردادش با تورس مذاکره کرده است.  مبلغ انتقال در طول مدت قرارداد او مستهلک خواهد شد که همچنین کلید بخش دیگری از برنامه باشگاه است.

مهم ترین مسئله بارسا امضای قرارداد جدید عثمان دمبله با امکان انقضای قرارداد مهاجم فرانسوی در تابستان است. نه فقط به این دلیل که او را مجانی از دست ندهند، بلکه می توان به جای این فصل، باقی مانده مبلغ انتقال او را در طول سال های باقی مانده از قراردادش پرداخت کرد. این امر فضای بیشتری ایجاد می‌کند و کمک می‌کند تا توپ برای مراسم معارفه تورس زودتر آماده شود. همچنین ممکن است از دمبله خواسته شود که ساختار پرداخت دستمزد خود را تغییر دهد تا به باشگاه اجازه دهد تورس را زود جذب کند. این به نفع همه در باشگاه است که در خط حمله کمک بیشتری دریافت کنند، زیرا به چالش بارسلونا برای رسیدن به رتبه چهار تیم برتر و کسب جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا کمک می‌کند.

سرجی روبرتو بازیکن دیگری است که قراردادش در حال انقضا است و ممکن است با قرارداد جدیدی مذاکره کند که بدهی هایش را در کوتاه مدت به حداقل برساند. مهمتر از همه، باشگاه باید بازیکنان مازاد را از لیست خارج کند. در هفته‌های اخیر فیلیپه کوتینیو روی نیمکت رها شده و بازیکنانی مانند ریکی پویگ و فران جوتگلا به میدان آمده‌اند یا جلوتر از او در ترکیب بازی می‌کنند. این پیامی از ژاوی است. زمان این برزیلی در بارسلونا به پایان رسیده و اگر بارسلونا بتواند او را بفروشد، یا حتی او را قرض دهد تا دستمزدش را در این فصل کاهش دهد، کمک بزرگی به تیم خواهد بود. به طور مشابه، ساموئل اومتیتی ​​بازیکن دیگری است که نیازی به او در تیم نیست.

دروازه بان ذخیره، نتو، یکی دیگر از بازیکنانی است که می‌تواند جدا شود و باشگاه خوشحال است که از فارغ التحصیلان لاماسیا، ایناکی پنا یا آرنائو تناس به جای او روی نیمکت استفاده کند. سایر باشگاه‌ها نیز فرصت بالقوه‌ای برای حمله به برخی از ستاره‌های باشگاه، از جمله فرنکی دی یونگ و سرجینو دست خواهند دید، اگرچه خوان لاپورتا از اجازه دادن به خروج ستاره‌های نوجوان باشگاه مانند آنسو فاتی، گاوی، پدری و نیکو گونزالس متنفر است. 

آنها علاوه بر وابستگی تیم به آن‌ها، حمایت هواداران را نیز به همراه دارند. قرارداد تورس روحیه را در بارسلونا نیز تقویت خواهد کرد. در حالی که برخی این عملیات را یک اسراف برای باشگاهی می‌دانند که توانایی پرداخت دستمزد آن بازیکن را ندارد، اما این نشانه‌ای است که بارسلونا هنوز زنده است - چیزی که اسپانسرها و سرمایه‌گذاران بالقوه آن را تأیید و برایش ارزش قائل خواهند شد. شکست اتلتیکو مادرید مقابل گرانادا در روز چهارشنبه، بارسا را ​​با وجود شروع بدشان در فصل، تنها در فاصله دو امتیاز از منطقه دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان اروپا باقی گذاشت. این بدان معناست که سرمایه گذاری فوری اکنون ممکن است به تضمین سلامت مالی میان مدت باشگاه کمک کند.

از دست دادن جایگاه میان چهار تیم برتر چیزی نیست که حساب‌های درهم‌پاشیده بارسلونا تحمل کند، به‌ویژه پس از سقوط آنها در لیگ اروپا، و تورس می‌تواند به جلوگیری از یک بحران دیگر کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز