خبرگزاری کار ایران

۱۱ بازیکن برتر لیگ جزیره تا به امروز؛

تیم منتخب نیم فصل لیگ برتر انگلیس با حضور ستاره‌های لیورپول و منچسترسیتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۷۹۳

مسابقات لیگ برتر انگلیس در فصل جاری در حالی به نیم فصل نزدیک شده که بازیکنان منچسترسیتی و لیورپول بهترین آمار را برجای گذاشته‌اند.

به گزارش ایلنا، با توجه به اینکه فصل 2021-22 در روز یکشنبه به نیمه راه می‌رسد، GOAL بازیکنانی را انتخاب می‌کند که تا به حال بیش از همه نظرها را به خود جلب کرده‌اند.

 دروازه‌بان: آرون رمزدیل (آرسنال)

بیشتر تماشاگران باید از آرون رمزدیل عذرخواهی کنند، چرا که پس از دریافت 130 گل در دو فصل در بورنموث و شفیلد یونایتد به نظر می رسید که 24 میلیون پوند (32.6 میلیون دلار) قیمت بالایی برای او باشد. با این حال، این بازیکن 23 ساله در این فصل برای آرتتا فوق‌العاده بوده و با توزیع استثنایی و سبک بازی تمام اکشن‌اش، پایه و اساس عملکرد بهتر آرسنال را پایه‌ریزی کرد. توپچی‌ها در فصول اخیر فاقد رهبری بوده اند، اما عملکرد رمزدیل مطمئناً به آن‌ها کمک کرده است. او همچنین نمایش دهنده بسیار خوبی است و چندین سیو قابل توجه را انجام می‌دهد که مهم‌ترین آنها مهار ضربه ایستگاهی جیمز مدیسون در مقابل لسترسیتی است.

 دفاع راست: ترنت الکساندر-آرنولد (لیورپول)

نمی توان ترنت الکساندر-آرنولد را نادیده گرفت؛ هشت پاس گل او در لیگ برتر در این فصل تنها توسط هم تیمی اش محمد صلاح به گل تبدیل شده است. مدافع کناری لیورپول به یافتن سطوح جدید و راه‌های جدید برای تحت تأثیر قرار دادن ادامه می‌دهد و با گل استثنایی مقابل نیوکاسل در اواسط دسامبر، بار دیگر خودش را اثبات کرد. یورگن کلوپ به طور فزاینده ای به آرنولد اجازه می دهد تا در مناطق مرکزی بازی کند و این بازیکن 23 ساله به همان اندازه که در بال سمت راست قرار می گیرد در نیمه سمت راست هم قرار می‌گیرد. او مدافع کناری مدرن را اینگونه تعریف می‌کند: بازیکنی به اندازه هر شماره 10 باهوش و خلاق.

 مدافع میانی: روبن دیاز (منچسترسیتی)

روبن دیاز، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر در سال گذشته، بازی‌های بی‌نظیری برای منچسترسیتی به نمایش گذاشت و سهم قابل توجهی دگدر موفقیت‌ تیمش با ثبت 9 گل داشت. اگرچه دیاز در معیارهای دفاعی امتیاز بالایی کسب نمی‌کند، اما این به سادگی نشان دهنده میزان مالکیت‌ توپ منچسترسیتی است. شاید بزرگترین تمجید این باشد که دیاز 16 بازی از 18 بازی سیتی در لیگ برتر را در ترکیب ثابت آغاز کرده است. پپ گواردیولا تمایل دارد که مدافعان میانی را با اضطراب بچرخاند، اما دیاز را هرگز.

 مدافع میانی: آنتونیو رودیگر (چلسی)

رکورد خط دفاعی چلسی در این فصل به طرز چشمگیری بهبود یافته و آنتونیو رودیگر بدون شک رهبر خط دفاعی سه نفره توماس توخل است. این بازیکن 28 ساله در 12 ماه گذشته رشد کرده و به یکی از برجسته‌ترین چهره‌ها در تیم تبدیل شده و با ساخت مهارهای قهرمانانه و ضربات دقیق نزدیک به دروازه، هم تیمی‌هایش را از دردسر نجات می‌دهد. اما دلیل اصلی او برای قرار گرفتن در این لیست، توانایی منحصر به فرد او در دریبل زدن توپ از دفاع، شکستن خطوط حریف و پیوستن به حمله چلسی است. رودیگر رتبه چهارم را در کل بخش برای حمل توپ(939) و رتبه اول را در میان مدافعان میانی برای حمل به یک سوم نهایی (36) دارد.

 دفاع چپ: ژائو کانسلو (منچسترسیتی)

ژائو کانسلو در این فصل غیرقابل تعویض بوده است. در غیاب کوین دی بروین، مدافع کناری منچسترسیتی از طریق هافبک مرکزی وارد نقشی خلاقانه شده است، در عرض زمین می‌رقصد و برای پاس گل یا گلزنی در همان مناطقی که ملی پوش بلژیکی بازی می‌کرد، ظاهر می‌شود. این البته غیرقابل قبول است که دفاع چپ پپ گواردیولا بازی را اداره می‌کند. هیچ کس در لیگ برتر بیشتر از کانسلو (1407) پاس نداده است که در این فصل 5 گل نیز به ثمر رسانده و این بازیکن 27 ساله به همان اندازه در بخش دفاعی، در بخش هجومی بازی هم خوب است. به عنوان مثال، او بیش از هر بازیکن دیگر سیتی تکل و مهار ترکیبی (4.1 در هر بازی) را انجام می‌دهد.

 هافبک: برناردو سیلوا (منچسترسیتی)

 مسلما بهترین بازیکنی که در حال حاضر محمد صلاح در لیگ برتر نامیده نمی‌شود، برناردو سیلواست که با ظرافت بازی می‌کند تا تقریباً با هر سیستمی مطابقت داشته باشد. ملی پوش پرتغالی مثل قایقران‌های اسلالوم از طریق خطوط می‌گذرد و پایگاه دفاعی قدرتمند منچسترسیتی را به مهاجمان متصل می‌کند و به عنوان آندرس اینیستای پپ گواردیولا در استادیوم اتحاد عمل می کند! هفت گل در لیگ در نیم اول فصل، بهترین بازگشت او در تاریخ با پیراهن سیتی است، و اگرچه برناردو تنها یک پاس گل داده است، اما آمار نشان می‌دهد که او چقدر در تنظیم سرعت و پیشبرد سیتی در فوتبال رو به جلو تاثیرگذار عمل  می‌کند.

 هافبک: دکلان رایس (وستهام)

فصل فوق العاده وستهام بدون نقش اصلی آنها در خط میانی امکان پذیر نخواهد بود. بدون اینکه یک فوتبالیست واقعی در سطح جهانی بازی را در هر دو انتهای زمین کنترل کند.

دکلان رایس همیشه بهتر و بهتر می شود و در این فصل از یک مهارکننده دفاعی به یک پاسور و دریبل زن ماهر تبدیل شده است.  دیری نمی‌گذرد که این بازیکن 22 ساله برای یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان بازی می‌کند و در آن مقطع بالاخره اعتباری را که لیاقتش را دارد به دست خواهد آورد. رایس در حال حاضر یکی از بهترین هافبک های جهان است.

 هافبک: کانر گلاگر (کریستال پالاس)

کانر گالاگر، ستاره تازه کار، هافبک قرضی چلسی در کریستال پالاس، علیرغم اینکه تیم پاتریک ویرا اخیراً به نیمه انتهایی جدول سقوط کرده است، در این تیم خوب پیش می‌رود. شش گل و سه پاس گل گالاگر او را محکم در بین 10 گلساز برتر قرار می دهد، علیرغم این واقعیت که بیشتر کار او در یک سوم دفاعی حریف نیست. این بازیکن 21 ساله یک راه انداز خط حمله به محوطه جریمه فوق العاده است که مدافعان را به چالش می‌کشد. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که گالاگر فصل آینده وارد تیم اصلی چلسی خواهد شد.

 وینگر راست: محمد صلاح (لیورپول)

 این یکی به سختی نیاز به توضیح دارد که چرا او باید در این تیم باشد. هیچ کس فکر نمی کرد که محمد صلاح در فصل 18-2017 با 32 گل به کفش طلا برسد، با این حال ستاره مصری در مسیر انجام این کار است و در کمتر از نیم فصل 15 گل و 9 پاس گل به ثمر رسانده است. او در حال حاضر به سادگی در سطح لیونل مسی قرار دارد و از خط دفاعی حریف می گذرد تا گل‌های مهمی به ثمر برساند. گل‌های انفرادی صلاح در برابر منچسترسیتی و واتفورد که در بازی های متوالی گلزنی کرد، فرم خوب او را خلاصه کرد. او در حال حاضر در دنیای خودش بهترین است.

وینگر چپ: رافینیا (لیدز یونایتد)

 لیدز یونایتد فصل دوم سختی را در لیگ برتر پشت سر می گذارد، تا حدی به دلیل  مصدومیت‌ها و تا حدودی یک پسرفت طبیعی به سطح متوسط. مارسلو بیلسا قربانی موفقیت خودش است. با این حال، اگر رافینیا که گل‌ها، پاس گل‌ها، و بازی‌های هجومی همه‌جانبه‌اش به تنهایی لیدز را در مسابقات پیش برده، وجود نداشت، به‌طور قابل‌توجهی با مشکل بیشتری مواجه می‌شدند. تاثیر او شبیه جک گریلیش در دو فصل اخیر در استون ویلاست، از این نظر که برنامه لیدز به طور فزاینده ای فقط دادن توپ به رافینیا و اجازه دادن به اوست که عملکرد خودش را انجام بدهد. این روش بیشتر اوقات، کار می کند.

 مهاجم: امانوئل دنیس (واتفورد)

شاید عجیب به نظر برسد که یکی از انتخابات برای پست مهاجم را با بازیکنی از تیمی که در حال مبارزه با خطر سقوط است، پر کنید، اما این واقعیت که امانوئل دنیس برای واتفورد بازی می‌کند، تعداد 7 گل و 5 پاس گل او را بیش از پیش قابل توجه می‌کند. او چهارمین بازیکن در لیگ برتر از نظر تاثیر مستقیم روی گل است و سه نفر بالاتر از او در رده بندی همه بازیکنان لیورپول هستند. واتفورد بدون عملکرد او در یک سوم پایانی حریف شکست خواهد خورد، که برخی از عملکردهای بد را پنهان کرده است و تیم کلودیو رانیری را از سه تیم انتهایی جدول خارج کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز