خبرگزاری کار ایران

کانسلو، الکساندر-آرنولد یا جیمز؛

ستاره سیتی بهترین فول‌بک لیگ برتر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۸۵۲

ملی پوش پرتغالی پس از یک نمایش فوق العاده دیگر مقابل نیوکاسل، اکنون در مجموع گل‌ها و پاس گل‌ها در این فصل دو رقمی شده است.

به گزارش ایلنا، در حالی که لیگ برتر در حال حاضر در بلاتکلیفی بر اثر شیوع جدید سویه کرونا به سر می‌برد، یک چیز ثابت مانده است - پیروزی منچسترسیتی در مسابقات! با شیوع مجدد کووید-19 که سایر باشگاه‌ها را تحت تأثیر قرار داده و باعث تعویق زیاد از بازی‌ها شد، تیم پپ گواردیولا تا حد زیادی موفق شده بدون تأثیرپذیری عمل کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بی سر و صدا همواره کنار مدعیان کسب عنوان قهرمانی حضور داشته باشند.

پیروزی 4-0 یکشنبه مقابل نیوکاسل، هشتمین پیروزی سیتی بود و از لحظه‌ای که روبن دیاس در دقیقه 5 با ضربه سر درون محوطه شش قدم تیمش را پیش انداخت کسب این پیروزی اجتناب‌ناپذیر بود. این منچسترسیتی در بهترین حالت یا حتی نزدیک به آن نبود - چندین صحنه سرگردان، پاس‌های شلخته و حملات ضعیف وجود داشت که می‌توانستند نتیجه‌ای به غیر از پیروزی به دست بیاورند - اما در نهایت این ژائو کانسلو بود که برتری را اثبات کرد.

منچسترسیتی آنقدر خوب است که می‌داند در هر کجای زمین باید چه کار کند، و شاید هیچ بازیکنی در حال حاضر بیشتر از ژائو کانسلو این هوش فوتبالی را در سیتی نشان ندهد. مدافع کناری پرتغالی بیشتر فصل را در پست دفاع چپ سپری کرده، اما به دلیل غیبت کایل واکر، در سنت جیمز پارک به سمت راست تغییر مکان داد و نمایش عالی دیگری را به نمایش گذاشت. کانسلو که فقط یک مدافع است، هر جا که خودش را پیدا کند راحت است، چه در حمله به عنوان وینگر راست و چه در عمق دفاع به عنوان یک مدافع چپ.

لحظه برجسته او در بازی با نیوکاسل از یک موقعیت ضدحمله به دست آمد و از دو تکل ضعیف عبور کرد و سپس با یک ضربه بی نقص از فاصله 25 یاردی دروازه بان حریف را تسلیم کرد. این سومین گل او در این فصل در تمام رقابت‌ها بود، او همچنین هفت پاس گل ارسال کرده است، آخرین گل او زمانی بود که روی پاس کوین دی بروین موفق به گلزنی شده بود.

مدافعان کناری به بخشی جدایی ناپذیر از تیم های موفق در بازی مدرن تبدیل شده اند، به ویژه در تیم های بزرگ گواردیولا در بارسلونا، بایرن مونیخ و اکنون سیتی. با این حال، کانسلو اولین مدافعی است که از زمانی که داوید آلابا در فصل 14-2013 در بایرن حضور داشت، مستقیماً در 10 گل در یک فصل زیر نظر این سرمربی کاتالان نقش داشته است.

چنین بازگشتی او را در کنار ترنت الکساندر-آرنولد از لیورپول و ریس جیمز از چلسی، در گروه خطرناک ترین مدافعان کناری هجومی لیگ قرار می دهد. از نظر آماری در فصل 22-2021، الکساندر آرنولد با دو گل و 10 پاس گل جلوتر است، در حالی که جیمز پنج گل و 6 پاس گل دارد، اما کانسلو توانایی فنی‌ای دارد که شاید او را از رقبای خود جدا می کند.

پاس دیدنی او برابر نیوکاسل را مرور کنید تا گابریل ژسوس را در چهارمین گل سیتی مقابل نیوکاسل بیابید. چنین لحظه ای ممکن است تاثیر آماری را که شایسته آن است نداشته باشد، اما توسط هم تیمی ها و سرمربی او قدردانی خواهد شد. سانترهای هدایت شده الکساندر-آرنولد جزو خطرناک ترین سانترهای لیگ هستند، در حالی که جیمز پویایی خاصی در نحوه بازی خود دارد، اما اینکه آیا اگر از آنها خواسته شود که جناحین خود را عوض کنند این سوال مطرح است که همچنان بسیار تهدیدآمیز خواهند بود یا خیر، زیرا کانسلو مجبور به انجام هر دو کار شده است.

در همین حال، پاس‌های بازیکن سابق یوونتوس با قسمت بیرونی پایش از نواحی مرکزی، می‌تواند فشار زیادی روی خط دفاعی حریف ایجاد کند، اگرچه او در موقعیت‌های ارسال بلند راحت باقی می‌ماند، زیرا سیتی تلاش می‌کند تا حریفان را هنگام شروع حملات به سمت تیمش بکشاند. و بنابراین در حالی که کانسلو یکی از افراد ساکت‌تر در زمین زمانی که سیتی بازی می‌کند، او شروع به سر و صدای زیادی می‌کند، زیرا قهرمانان به طرز تهدیدآمیزی از میان مدعیان حرکت می‌کنند تا کریسمس را بار دیگر در رتبه اول بگذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز