خبرگزاری کار ایران

مشکلات پرسپولیس با برد پیکان فراموش نشود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۷۰۴

قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر شروع قابل قبولی در فصل جدید نداشته و حالا با وجود برتری پرگل مقابل پیکان در هفته دهم هنوز اشکالاتی دارد که اگر به آن توجه نکند در آینده بابتش متضرر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در هفته‌ای که استقلال و سپاهان به مصاف هم می‌رفتند تا صدرنشین را تعیین کنند، پرسپولیس قصد داشت با پیروزی برابر پیکان بار دیگر انسجام تیمش را حفظ کند. آنها ضعیف‌ترین شروع را در چند سال اخیر تجربه کردند و امتیازات زیادی را تا اینجای کار از دست داده‌اند. اگرچه اختلاف امتیازشان با صدرنشین لیگ تنها 3 امتیاز است اما اینکه تا هفته دهم لیگ آنها یک شکست و 4 تساوی در کارنامه‌شان داشته باشند، به اندازه کافی برای هواداران آنها که به قهرمانی و حضورهای مقتدرانه عادت داشتند، پذیرفتنی نیست.

با این پیش‌زمینه آنها به مصاف پیکان رفتند تا با یک پیروزی مقتدرانه دیگر، تیم‌شان را از جمع صدرنشینان دور نکنند. انصافا هم نمایش آنها در برابر پیکان نمایش خوب و هجومی‌ای بود. به ویژه اینکه 3 گل هم در پی داشت و 2 گل را هم بازیکنان تعویضی یحیی گل‌محمدی به ثمر رساندند. در مجموع به جز یک گلی که تیم یحیی گل‌محمدی خورد که نشان می‌دهد این تیم هنوز در فاز دفاعی با مشکلات جدی‌ای مواجه است، این بازی را می‌توان یکی از بازی‌های خوب پرسپولیس تا اینجای کار دانست. به ویژه اینکه در آن بارقه‌ای از امید هم در دل هواداران ایجاد شد. از جمله اینکه محمد شریفی جوان که بالاخره خودش را به ترکیب پرسپولیس تحمیل کرده بود، زوج خوبی را با میلاد سرلک تشکیل داد و این امیدواری را در دل پرسپولیسی‌ها ایجاد کرد که نهایتا کمربند جلوی خط دفاعی تیم‌شان تشکیل شده. شریفی از آن هافبک‌های بازی خراب‌کن خوبی بود که در بیشتر نبردهای تک به تک توپ را از آن خود می‌کرد و این ترکیب در کنار شروع‌های خوب سرلک موجب شد تا این دو بازیکن زوج خوبی را در این بازی تشکیل دهند. احتمال تکرار این زوج در بازی‌های بعدی پرسپولیس هم وجود دارد ولی پرسپولیس هنوز با تبدیل شدن به تیمی که به سختی گل می‌خورد، فاصله زیادی دارد. آنها در 10 بازی ۸ گل دریافت کرده‌اند که اصلا آمار قابل قبولی نیست.

مشکل بعدی پرسپولیس پر کردن جای خالی احمد نوراللهی است. گزینه نقل و انتقالاتی این تیم اصلا در حد و اندازه‌هایی که از او توقع می‌رفت، ظاهر نشد. اگر آنها مشکل‌شان در خط میانی را حل کنند، می‌توانند امیدوار باشند که روزهای بهتری در انتظارشان باشد. در این میان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و اضافه شدن بازیکنان تاجیکی هم می‌تواند به بهتر شدن اوضاع پرسپولیس کمک کند.

رقابت‌های لیگ امسال اگرچه بازی‌های جذابی ندارد اما همین امتیاز از دست دادن تیم‌ها موجب شده تا امتیازات بسیار به هم نزدیک باشد و رقابت سنگینی برای رسیدن به صدر در جریان باشد.

 

سامان موحدی راد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز