خبرگزاری کار ایران

خسروی: گل بازیکن هوادار مارادونا را مبهوت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۵۸۱

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال از نهادهای نظارتی درخواست استفاده از VAR را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، علی خسروی درباره اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: داوران تا هفته پنجم عالی بودند. 6-5 روز است عضو کمیته داوران شده‌ام و باید بگویم اشتباهات زیاد شده است تا نگویند شاعری وام گرفت و شعرش آرام گرفت. در هفته یکی دو بازی اشتباه داوری دارد. با صفیری، سخندان و افشاریان در مورد اینکه چه باید کرد صحبت کردم. آیا مشکل چیدمان، آمادگی جسمانی و اعتماد به نفس داریم؟ خیلی روی داوری زوم وجود دارد. مثلا فرهاد مجیدی که یک فوتبالیست بزرگ بوده پس از دربی گفت تا دقیقه 86 بازی را کاری ندارم اما در آن دقیقه چرا داور پنالتی نگرفت؟ می‌پرسم تا آن دقیقه تیمت چه کاری می‌کرد؟ آیا نباید استقلال بازی‌اش را جلوی پرسپولیس می‌کرد؟ همه گفتیم آن صحنه هم پنالتی بود.

وی درباره اینکه آیا اعضای کمیته داوران روی آن صحنه با هم بحث کرده‌اند، توضیح داد: در این مورد صحبت کردیم اما خود بنیادی‌فر اعتقاد داشت پنالتی نیست. البته از زوایای دوربین‌های تلویزیونی مشخص بود در آن صحنه روی مهاجم استقلال خطا انجام شده است. همه ما به جوادنکونام ارادت داریم اما وی پس از بازی فولاد و نساجی درباره چهار صحنه صحبت کرد که تصمیم داور در همه آن صحنه‌ها درست بود. اصلا نمی‌گویم مربی محروم شود اما کمیته داوران فعلی باید دگردیسی کرده و یادداشت‌ ناظران را نگاه کند. برخی داوران ما برای بعضی مسابقات خیلی به درد می‌خورند اما برخی داوران نه. باید در داوری جوانگرایی کنیم. مثلا در زمان داوری خودم اشتباهی که من انجام می‌دادم داور جوان انجام نمی‌داد. اعتماد به داوران جوان حمایت فدراسیون فوتبال، تیم‌ها، تماشاگران و رسانه‌ها را می‌خواهد.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد صحنه گل دوم هوادار به پرسپولیس عنوان کرد: هند محمد جواد محمدی، بازیکن هوادار مارادونا را مبهوت کرد. وی خطایی کرد که نه تنها حامد لک بلکه 21 بازیکن دیگر حاضر در زمین ندیدند. وقتی کسی اعتراضی نکرد مشخص نیست توپی که آن وسط است به سینه حامد لک خورد یا دست محمدی.

خسروی در خصوص اینکه آیا نمی‌توان بار دیگر از داوران پشت دروازه در بازی‌های لیگ برتر استفاده کرد، گفت: استفاده از داور پشت دروازه هم در کل دنیا منسوخ شده است. باید در این مورد صحبت کنیم زیرا می‌تواند کمک کند اما هند بازیکن هوادار پس از گل را حتی خود حامد لک که سلطان اعتراض است ندید. البته حامد پس از مسابقه شیطانی کرد و گفت اگر اعتراض می‌کردم به من اخطار می‌دادند. 

وی درباره اینکه علی صفایی، داور بازی پرسپولیس و هوادار با وجود تسلط روی آن صحنه چگونه خطای هند محمدی را تشخیص نداد، خاطرنشان کرد: این سوال پیش آمده که آیا بازیکن سفید توپ را زد یا لک. همت آوردن VAR  در فوتبال ما ایجاد شده است اما به قول افشاریان آن سیستمی که آمده را گروگان گرفته‌اند. از دولت، مجلس شورای اسلامی و حمید سجادی می‌خواهم با این سیستمی که آمده کار را شروع کنیم. البته درباره کشور سازنده‌اش بحث‌هایی پیش آمده است. در دهه 60 ترخیص‌کار گمرک بودم و وقتی ماشین‌آلات راه سازی وارد می‌کردیم می‌گفتند ساخت آمریکا است. این ماشین‌آلات از ایتالیا یا بلژیک به کشورمان می‌آمد اما در آن زمان که کشورمان در جنگ هم بود اجازه ورودش را می‌دادند. 

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال اضافه کرد: همه کشورها ما را تحریم کرده‌اند اما تمام نهادهای نظارتی و افرادی که می‌توانند کمک کنند تا بتوان از این سیستم استفاده کرد در غیر این صورت داوران ما به مسابقات مهم جهانی نمی‌روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز