خبرگزاری کار ایران

رونالدو، سانچو و فن دبیک: برندگان و بازندگان ورود رانگنیک به منچستریونایتد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۶۳۹

انتظار می رود این سرمربی آلمانی سبک بازی پرانرژی را به تیم جدید خود تحمیل کند که می تواند خبر خوبی برای برخی باشد اما همینطور خبر بدی برای برخی دیگر...

به گزارش ایلنا، رالف رانگنیک، سرمربی موقت جدید منچستریونایتد است، اما او به دلیل انتظار جهت صدور ویزای کاری بازی پنج شنبه مقابل آرسنال را از دست داد. با این حال، پس از نگاهی به اطراف اولدترافورد در بعدازظهر چهارشنبه، انتظار می‌رود که آلمانی برای بازدید از بازی مقابل توپچی‌ها به "تئاتر رویاها" بازگردد.

البته مایکل کریک همچنان در راس کار خواهد بود، اما سوال مهم این است که آیا نشانه‌های اولیه تاثیر رانگنیک بر تاکتیک‌ها و انتخاب بازیکنان تیم یونایتد را خواهیم دید یا خیر. منابع می‌گویند که رانگنیک در مصاحبه شغلی تحت تاثیر برنامه‌های خود برای اینکه چگونه شیاطین سرخ را از وضعیت فعلی خارج کند، تحت تاثیر قرار گرفت. با این حال، با توجه به اینکه مرد آلمانی به خاطر اجرای یک برند پر انرژی از فوتبال مشهور است، ممکن است این خبر خوبی برای همه اعضای تیم یونایتد نباشد.

بنابراین، بیایید به برندگان و بازندگان احتمالی انتصاب رانگنیک نگاه کنیم...

بازنده: کریستیانو رونالدو

بیایید با جالب‌ترین موضوع بحث را شروع کنیم: نقش کریستیانو رونالدو. بسیاری از مردم احساس می‌کردند که تصمیم برای کنار گذاشتن مهاجم پرتغالی برای تساوی یکشنبه با چلسی توسط رانگنیک گرفته شده است، اما منابع بر خلاف آن اصرار دارند، در حالی که خود کریک گفت که این درخواست این بازیکن بوده است. البته، این بدان معنا نیست که وضعیت رونالدو به عنوان یک بازیکن خاص تحت نظر رانگنیک امن است. از این گذشته، "Gegenpressing" او حداقل روی کاغذ با سبک بازی فعلی رونالدو مطابقت ندارد. در 36 سالگی، ملی پوش پرتغالی بازی خود را تغییر داده تا دوران حرفه‌ای خود را در بالاترین سطح افزایش دهد و عملکرد دفاعی او در این وضعیت حداقل است، به این معنی که او در خطر تبدیل شدن به بزرگترین قربانی تغییر تاکتیک زیر نظر رانگنیک است. کریک، با این حال، به این "افسانه" اعتقاد ندارد که رونالدو قادر به بازی در تیم‌هایی نیست که فشار تهاجمی دارند. هافبک سابق یونایتد به خبرنگاران گفت: "کریستیانو در بازی های مختلف موفق بوده و به گلزنی برای هر باشگاهی که برای آن‌ها بازی کرده، ادامه داده است، بنابراین مطمئنم که او به گلزنی ادامه خواهد داد. من در این مورد شک ندارم."

ساده لوحانه است اگر فکر کنیم او قادر به تغییر بازی خود نیست. او بدون تطبیق به این مرحله در زندگی حرفه ای خود نرسیده، اما به جای توانایی، این موضوع به تمایل او برمی‌گردد. واضح است که او بازیکنی نخواهد بود که بیشترین فشار را دارد و از او نیز انتظار نمی رود، اما او ناتوان نیست. 10 گل او در 15 بازی همچنان او را به یک دارایی با ارزش برای یونایتد تبدیل می‌کند، اما اینکه او  شروع در ترکیب اصلی را حفظ کند، ممکن است به این بستگی داشته باشد که آیا او دیدگاه رانگنیک را جلب می کند یا نه. اگر این کار را نکند، ممکن است خود را به نقش «تعویض طلایی» تنزل دهد.

 برنده: جیدون سانچو

 

جیدون سانچو با دو گل در دو بازی اخیر خود، درست قبل از تایید حضور رانگنیک، خود را به صف اول تیم اصلی رساند. این ملی پوش انگلیسی شروع کندی را برای دوران حرفه ای خود در اولدترافورد پشت سر گذاشته بود، اما اکنون به نظر می‌رسد که در موقعیت مناسبی برای شروع زیر نظر مربی‌ای قرار بگیرد که سبک بازی متناسب با ویژگی‌های او را اجرا کند. در واقع، گفته شده که سانچو پس از انتقال تابستانی خود از بوروسیا دورتموند، به دلیل فقدان ساختاری که در زمان مربی قبلی اوله گونار سولسشر وجود داشت، به سختی با این سبک کنار آمد. با این حال، یونایتد قطعاً فاقد یک برنامه بازی مشخص و منسجم در دوران رانگنیک نخواهد بود، و این باید بهترین‌ نمایش را از سانچو که در طول چهار سال حضورش در سیگنال ایدونا پارک، بوندسلیگا را درخشان کرد، به ارمغان آورد. سانچو جوان، سریع، ماهر و مایل به فشار قوی است، به این معنی که او همه چیز لازم را برای تبدیل شدن به یک شروع کننده خاص برای یونایتد جدید دارد.

 برنده: دونی فن دبیک

 دانی ون دی بیک یکی از بزرگترین قربانیان سلطنت سولسشر بود. علیرغم اینکه به طور منظم در تمرینات تحت تاثیر قرار داشت، بازیکن هلندی به طور مداوم خود را روی نیمکت می‌دید، در حالی که سولسشر نتوانست هیچ نقش مشخصی برای بازیکن سابق آژاکس در ترکیب اصلی خود پیدا کند. فن دبیک امیدوار بود که در این فصل دقایق بیشتری در ترکیب داشته باشد، زیرا یونایتد در طول فصل جاری نسبت به فصل پیش، ترکیب هجومی‌تری را تجربه کرد. با این حال، سولسشر در درجه اول با ترکیب 4-2-3-1 گیر کرد، به این معنی که فرصت های فن دبیک محدود باقی ماند.

رانگنیک در طول دوران مربیگری خود عمدتاً از سیستم 4-4-2 یا 4-2-2-2 استفاده کرده است – که هر دو باید برای فن دبیک که ترجیح می‌دهد به عنوان شماره 10 یا 6 بازی کند، مناسب باشد.

 بازنده: آرون ون بیساکا

از زمانی که مشخص شد یونایتد قصد دارد رانگنیک را به خدمت بگیرد، برخی از ارزیابی های قبلی او از تیم فعلی یونایتد در فضای مجازی ظاهر می‌شود. همین سال گذشته رانگنیک گفت: «من فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند با یک مدافع چپ هم کار کنند. من می‌دانم که آنها لوک شاو را دارند اما مطمئن نیستم که او هنوز در همان سطحی است که شما برای باشگاهی مانند منچستریونایتد باید باشید." انصافاً برای هر دو طرف، این اظهارات قبل از نمایش هیجان انگیز شاو در فصل 2020-21 بیان شد که باعث شد او جایزه بهترین بازیکن سال باشگاه را به دست آورد و پس از ایفای نقشی کلیدی در تیمش، ساوتگیت او را به تیم ملی انگلیس فراخواند.

با این حال، فرم شاو به طور غیرقابل انکاری در این فصل افت کرده و اگر قرار است سرمربی جدیدش را تحت تاثیر قرار دهد، باید به بهترین شکل خود و سریع برگردد. با این حال، رانگنیک مدافعان کناری هجومی را دوست دارد و بازی هجومی شاو در یک سال گذشته به شکلی جهشی ظاهر شده است. به همین دلیل، شاو در حال حاضر در موقعیت بهتری نسبت به هم تیمی خود در جناح مقابل قرار دارد. آرون ون-بیساکا در نبردهای دفاعی یک به یک عالی است، اما سهم او در آینده بارها زیر سوال رفته است. پیشرفت جزئی در این زمینه وجود دارد، اما مبارزات تهاجمی دفاع راست منجر به کندی حملات یونایتد شده است. دیگو دالوت مهاجم بسیار کارآمدتری است، بنابراین پرتغالی‌ها می‌توانند ون-بیساکا را در هفته‌ها و ماه‌‌های آینده تحت فشار زیادی قرار دهند.

 برنده: مایکل کریک

قابل درک است که برنامه این است که کادر مربیگری فعلی شغل خود را حفظ کنند و انتظار می‌رود رانگنیک فقط یک چهره جدید به ارمغان بیاورد. این می‌تواند خبر خوبی برای کریک باشد، کسی که از مسئولیت حفظ کشتی در طوفان یونایتد در 10 روز گذشته لذت برده است. ملی پوش سابق تیم ملی انگلیس توضیح داد: "مطمئناً باید برای مقابله با یک چالش جدید و مهارت‌های متفاوت سازگار شوم. این چیزی است که باید در حین کار یاد بگیرید، اما در بیشتر موارد، من از آن لذت بردم."

کریک برنامه مربیگری بلندمدتی ندارد اما یادگیری از رانگنیک بدون توجه به تصمیم بعدی به او کمک خواهد کرد. با این حال، انتصاب رانگنیک ممکن است یک اتفاق مثبت برای تمام کادر قدیمی سولسشر نباشد. مایک فیلان در حال حاضر به نظر می‌رسد که پس از اخراج نروژی به بیرون از تیم رانده شده است. او زمانی که یونایتد در آخر هفته مقابل چلسی به تساوی رسید، عقب نشست و با وجود سرمربی موقت جدید، احتمالاً از اینجا به بعد، نظرات کمتری خواهد داشت.

منبع: گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز