خبرگزاری کار ایران

غیاثوند: دست‌های پشت پرده مسبب کارشکنی در اعزام جهانی تیم ملی موی تای هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۴۱۳

مدیر تیم های ملی انجمن موی تای ایران از برخی تصمیمات ناراحت است.

به گزارش ایلنا، ایمان غیاثوند مدیر تیم های ملی انجمن موی تای ایران با بیان اینکه برخی به جای کارشکنی در اعزام ها و امور جاری چند انجمن رسمی بین‌المللی از جمله موی تای که زیر بار تصمیم غیر کارشناسی برای کار کردن با فدراسیون رزمی نرفتند، بهتر است به امور جاری محوله بپردازند، انتقادات شدیدی را در واکنش به سنگ اندازی ها نسبت به ارسال درخواست اعزام انجمن به شورای برون مرزی مطرح کرد.

ایمان غیاثوند در این رابطه گفت: معلوم نیست سایه دخالتهای بی مورد برخی در امور تخصصی ورزش، چه موقع از سر ورزش ایران برداشته خواهد شد. وقتی مسئولی در جایگاهی قرار می گیرد که شناخت کافی از حساسیتها و تبعات تصمیم گیری های عجولانه در آن حوزه ندارد، حاصلی جز حاشیه سازی، فرصت سوزی و یاس و دلسردی در بر ندارد.  

مدیر تیم های ملی موی تای یادآور شد: به دلیل برگزاری مسابقات جهانی تایلند در رده های سنی جوانان و بزرگسالان در دو رده آقایان و بانوان و همچنین در نظر داشتن تعداد بالای اوزان مسابقاتی موی تای، اسامی بیش از یکصد ورزشکار در فرم درخواست مجوز اعزام برون مرزی قید شد که بیانگر جمعیت و قدرت بالای انجمن موی تای ایران در جهت درخشش جهانی، کسب افتخار برای کشور و نمایش عدم تبعیض جنسیتی در راستای منشور المپیک است؛ با این حال جای تعجب و البته تاسف است که ده روز مانده به اعزام، همچنان تیم ملی را در بلاتکلیفی و سردرگمی نگه داشته و به همین راحتی فرصت افتخار آفرینی مردان باغیرت و زنان محجبه کشورمان را در این آوردگاه معتبر از آنان سلب می کنند.

وی افزود: در شرایطی که موی تای ایران علیرغم تمام کم لطفی ها و کارشکنی های پنهان و آشکار، اما به لحاظ مدیریتی در وضعیت آرمانی به سر برده و توانسته در مجامع معتبر جهانی، موفقیت های ارزنده ای را چه در کسب کرسی های معتبر بین المللی و چه رقم زدن نتایجی تاریخی و استثنایی رقم زند؛ با این وجود برخی جریانات فرا فدراسیونی و تصمیم گیر، به جای قدرشناسی، مدام چوب لای چرخ گذاشته و طوری خصومت به خرج می دهند که گویی با متولیان این رشته پدرکشتگی دارند.

مسئول پیگیری های ویژه انجمن موی تای در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه مدتهاست که آقایان با اتخاذ تصمیمات پرحرف و حدیث، به جای افزایش مشارکت‌ مردمی و توسعه دیپلماسی روابط بین الملل، با دست خود، فرصت سوزی کرده و عملا مناقشات و تهدیدهای متعدد بین المللی را در ورزش کشور ایجاد کرده اند.

ناظر و نماینده اسبق موی تای ایران در کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بحث بی پولی یا بودجه کم فدراسیونها به جای خود، اما کدام منطق می پذیرد برای اعزام تیم‌ ملی رشته ورزشی معتبری مانند موی تای که تاکنون هیچ هزینه ای روی دست ورزش کشور نگذاشته است به مسابقات رسمی جهانی، در مسیر صدور مجوز شورای برون مرزی هر روز سناریوی تازه ای به قصد عدم صدور مجوز، نوشته و دست انداز ایجاد شود؟!

وی تاکید کرد: گناه ورزشکاران مظلوم چیست که با کلی مشقت و آمال و آرزو، خود را به تیم ملی رساندند و حالا باید چوب دخالتها و دشمنی های برخی افراد ذی نفوذ را بخورند؟

او اضافه کرد: چند ورزشکار نخبه و قهرمان ایرانی باید پناهنده شوند تا آقایان بفهمند که عرصه ورزش جولانگاه سلایق و تسویه حسابهای شخصی نیست؟  تا کی باید سرمایه های این کشور را که میلیاردها تومان پول بیت المال صرف شناسایی و پرورش آنها شده است؛ تنها بخاطر مشتی تصمیمات عجولانه و نسنجیده، دو دستی تقدیم بیگانگان کنیم؟!

غیاثوند یادآور شد: شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در صدور مجوز اعزام تیم ملی موی تای به رقابتهای جهانی تایلند، عملا وظیفه ذاتی خود را در راستای حمایت و پشتیبانی از ورزش و ورزشکار را انجام می دهد و هرگز نباید از این بابت تصور کند مثلا شاهکاری انجام داده و یا منتی بر سر قهرمانان بگذارد؛ مگر موی تای با مدیریت جواد نصیری تا کنون جز منفعت و آبروداری چیز دیگری داشته که اینگونه باید قربانی دخالتها شود؟

وی افزود: هنوز جامعه موی تای از یاد نبرده پیش از روی کار آمدن دوباره جواد نصیری، این رشته در چه وضعیت اسفناکی به سر می برد. دوسال پیاپی تیم ملی از اعزام به رقابتهای برون مرزی محروم ماند. آقایان حتی از پرداخت یک حق عضویت ناچیز به فدراسیون جهانی عاجز بودند. هر زمان هم که ورزشکاران را به یک رقابت خارجی اعزام می کردند، کلی مبالغ نامتعارف از آنها طلب می کردند؛ طوری که صدای همه را درآورده بودند؛ ذلت ایستادن در سکوی قهرمانی کنار ورزشمار صهیونیست هم در آن مقطع با مدیران مورد تایید آقایان رقم خورد و کار به جایی رسیده بود که حتی دبیر کل فدراسیون بین المللی هم رسما طی نامه ای به سوء مدیریت این رشته در کشور اشاره کرده بود.

مدیر تیم های ملی موی تای گفت: با آمدن دوباره جواد نصیری شاهد اتفاقات مثبت و تحولی چشمگیر در این رشته بودیم. تیم ملی برای اولین بار توانست با ترکیبی کامل در مسابقات آسیایی، نتیجه ای تاریخی را بدست آورد. همچنین چند کرسی معتبر بین المللی برای کشورمان کسب شد که همه اینها بیانگر برنامه ریزی منسجم و ریل گذاری هدفمند انجمن موی تای در مسیر توسعه این ورزش و اقتدارآفرینی برای ورزش کشور است.

غیاثوند یادآور شد: موفقیتهای موی تای به حدی پررنگ بود که حتی استفان فوکس دبیرکل فدراسیون جهانی، از حضور نصیری در مسند ریاست موی تای کشور به عنوان دوران طلایی این ورزش یاد کرده بود.

وی تصریح کرد: هیچ فرد یا تشکیلاتی نمی تواند مانع خروج قانونی افراد از کشور شود همچنان که شاهد اعزام‌های متعدد فردی و گروهی ورزشی چه با شورا و چه بدون آن هستیم، اما تداوم وضعیت فعلی آتش زیر خاکستری است که سرانجام روزی زبانه خواهد کشید؛ امید است با اتخاذ تدابیر لازم از سوی دکتر سجادی به عنوان وزیری متخصص و درد کشیده در حوزش ورزش و ورود مستقیم وی به این مناقشه که با برخورد جدی با مسبب یا مسببین این کارشکنی و خوشحالی و ایجاد انگیزه در جامعه ورزش همراه خواهد بود، مدیرانی در مسئولیت قرار بگیرند که در تصمیمات خود، مصالح ملی را به جای تسویه حساب های شخصی در نظر بگیرند.

غیاثوند در پایان گفت: گردش مالی انجمن موی تای ایران در اعزام‌ها و سایر برنامه های جاری به عنوان تشکیلاتی غیر دولتی، غیر انتفاعی و مردم نهاد به پشتوانه جمعیت چند ده هزار نفری موی تای کاران و حمایت های مردمی، از بسیاری فدراسیونها بالاتر است، ضمن اینکه ریالی بودجه دولتی نیز دریافت نکرده ایم، اما جالب است که بر خلاف عرف جهانی هنوز به عنوان فدراسیونی مستقل در چارت وزارت ورزش تعریف نشده ایم که انتظار داریم دکتر سجادی و تیم مدیریتی جدید وزارت ورزش تصمیمات مقتضی را در این خصوص اتخاذ نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز