خبرگزاری کار ایران

هاشمی طبا: جوانی شرط کافی برای مدیریت نیست / انتصابات از حلقه افراد شناخته شده خارج شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۵۷۷

دبیراسبق کمیته ملی المپیک درمورد آسیب‌های انتصاب‌های مدیریتی در عرصه ورزش صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس مصطفی هاشمی طبا، دبیر اسبق کمیته ملی المپیک در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» درباره آسیب انتصاب‌های مدیریتی در عرصه ورزش کشور گفتگو کرد. 

هاشمی طبا در ابتدا به انتصابات دوره مدیریتی خود اشاره کرد و گفت: در سال 74 یعنی دو سال پس از آن که به مدیریت رسیدم، طی یک بررسی دریافتم که نزدیک به 80درصد از انتصابات پیش از من و دو سال مدیریت من اشتباه بوده است. از این رو اساسنامه فدراسیون‌ها را بر مبنای انتخابات تنظیم کردیم تا گماردن افراد از حالت انتصاب فردی به تصمیم گیری جمعی تبدیل شود. 

* جوانی شرط کافی برای مدیریت نیست

وی تاکید کرد: از آنجایی که مدیران بالادستی تنها افراد اطراف خود را می‌شناسند، انتخاب‌های کمی برای پست‌ها و جایگاه‌های مختلف دارند، در واقع مدیران ارشد در پی شناسایی افراد جدید نیستند، به دیگران که در حلقه نزدیکان نیستند اعتماد ندارد، در نتیجه به افراد حاضر بسنده می‌کنند. 

دبیر پیشین کمیته ملی المپیک درباره به کارگیری نیروی جوان در مدیریت گفت: بهره گرفتن از جوانان اهمیت زیادی دارد اما نباید این موضوع به گونه‌ای تعریف شود که به کارگرفتن جوانان فضیلت بیشتری نسبت به با تجربه‌ها دارد؛ به معنای دیگر انتخاب ما باید از میان بهترین‌ها باشد. 

هاشمی طبا تاکید کرد: یک جوان از آنجا که تجربه کمی در امور دارد باید بتواند خود را اثبات کند و پس از آن که شایستگی او محرز شد به کار گرفته شود. 

* انتصابات از حلقه افراد شناخته شده خارج شود

وی در پایان مصاحبه خود با رادیو گفت‌وگو بر لزوم استفاده از تجربیات و نظرات دیگران برای معرفی افراد شایسته و کاردان تاکید کرد و گفت: مهمترین موضوع در انتصاب این است که شایسته ترین‌ها را برگزینیم و برای این انتخاب به افرادی که می‌شناسیم بسنده نکنیم، توجهی به توصیه‌ها نداشته باشیم و تلاش کنیم به جوانان و افراد خبره که نمی‌شناسیم اعتماد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز