خبرگزاری کار ایران

پیش بازی ایران - سوریه؛ یک قدم مانده به صعود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۶۳

تیم ملی ایران مقابل سوریه در صورت پیروزی تا حد زیادی صعودش را به جام جهانی قطعی می‌کند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در اردن به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت تا دیدار هفته ششم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برابر این تیم برگزار کند.

 

آمار خوب اسکوچیچ

این سیزدهمین بازی اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی ایران است و از ۱۲ بازی قبلی ۱۱ برد و یک تساوی به دست آورده و امروز به دنبال پیروزی دوازدهم خودش در ایران است و بعید به نظر می‌رسد کار سختی برای این مهم داشته باشد. 

 

وضعیت مناسب برای صعود

پیش بازی ایران - سوریه؛ یک قدم مانده به صعود

بررسی وضعیت ایران در جدول نشان می‌دهد اوضاع خوبی حاکم است و کسب سه امتیاز بازی امروز ملی پوشان را در یک قدمی صعود به جام جهانی قطر قرار خواهد داد، هرچند که هنوز چیزی قطعی نیست و احتمالاً جشن ششمین صعود به جام جهانی در هفته هفتم یا هشتم که بهمن ماه برگزار می‌شود خواهد بود.

سوریه تیم انتهای جدول گروه است و تقریباً شانسی برای صعود به جام جهانی ندارد. 

 

وضعیت سوریه

ایران روی کاغذ کار سختی برای بردن حریفش ندارد به خصوص اینکه این تیم چند بازیکنش را به دلایل مختلف در بازی فردا در اختیار نخواهد داشت و حالا باید دید دوازدهمین برد اسکوچیچ با تیم ملی، فردا شب در اردن رقم خواهد خورد یا نه.

 

آخرین برد حریف

آخرین باری که سوریه موفق شد در بازی مقابل ایران دروازه تیم ملی را باز کند به 14 شهریور 96 برمی‌گردد که در بازی برگشت مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی، دو بار دروزاه بیرانوند توسط بازیکنان سوری باز شد و در سه بازی بعدی دو تیم، بیرانوند موفق به کلین‌شیت شده است.

 

آمار تقابل‌های پیشین

ایران و سوریه تاکنون 29 بازی مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که سهم ایران در این مسابقات 17 پیروزی است. 11 مسابقه دو تیم به تساوی انجامیده و سوریه تنها یک بار موفق به شکست ایران شده است.

 

دو غایب بزرگ تیم ملی

به جز مهدی طارمی که دلیل غیبتش در اردوی تیم ملی را می‌دانید، علیرضا جهانبخش به خاطر کارت زردی که جلوی لبنان گرفت، دیدار فردا را از دست داده و اسکوچیچ هم به خاطر اخراج در آن بازی، نمی‌تواند جلوی سوریه روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز