خبرگزاری کار ایران

امین میرزازاده: از شدت تورم پایم در کفش جا نمی‌شد/ برای چهارمین بار اوواسپیان را شکست دادم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۵۷۴

امین میرزازاده قهرمان وزن 130کیلوگرم کشتی فرنگی ایران درخصوص کسب مدال طلا در مسابقات امیدهای جهان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی ایران که تجربه حضور در المپیک توکیو را دارد، در مسابقات امیدهای جهان صربستان توانست مدال طلا وزن 130 کیلوگرم را بدست آورد. گفتگوی امین میرزازاده با ایلنا را می‌خوانید:

کمی از شرایط مسابقات با توجه به آسیب دیدگی‌تان صحبت کنید، فکر می‌کردید عنوان قهرمانی را کسب کنید؟

مسابقات امیدهای زیر 23سال جهان از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. تمام عنوان‌داران این رده سنی حضور پیدا کرده بودند، من هم پنج کشتی گرفتم؛ دوراول از سد کشتی‌گیر نروژ عبور کردم و در دور دوم با کشتی گیر روسی کشتی گرفتم و در همین کشتی بود که دچار آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا شدم ولی خداراشکر توانستم با این شرایط کشتی خوبی را به نمایش بذارم و شکستش دهم.

دور بعد با کشتی‌گیر قزاقستان کشتی گرفتم و توانستم از سد او هم به خوبی عبور کنم و هر کشتی که می‌گرفتم رفته‌رفته فشار به پایم بیشتر می‌شد و کشتی قبل از فینال را با حریف ترکیه‌ای گرفتم و بعد از پیروزی آسیبم تشدید شد و به محض رسیدن به خوابگاه مربیان و کادر فنی با کمپرس یخ تورم پایم را کمی تسکین دادند.

در فینال باید مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز جهان کشتی می‌گرفتید که 3 مرتبه در تورنمنت‌های مختلف شکستش داده بودید؛ چقدر به پیروزی فکر می‌کردید؟

برای چهارمین مرتبه بود که اوواسپیان را شکست دادم. روز قبل از فینال مربیان تمام تلاششان را کردند که تورم پایم کم شود و بتوانم کشتی بگیرم، از شدت ورم پایم در کفش جا نمی‌شد اما تمام سختی‌ را تحمل کردم و در کشتی فینال حضور پیدا کردم. خداراشکر می‌کنم که توانستم کشتی‌های هوشمندانه‌ای بگیرم و تحرک زیادی هم نداشته باشم. کشتی پنجم را هم با پیروزی به پایان رساندم.

حریف فینالم کشتی‌گیر بسیار قدری بود و به نوعی عنوان دار این وزن هم بوده اما قبلا هم با او کشتی گرفتم و در مسابقات اوکراین و در تورنمنت گرجستان و یک مرتبه هم در فینال جوانان جهان پیروز شدم ولی این بار شرایط فرق داشت. باتوجه به آسیب دیدگی‌ام با مدیریت بیشتری باید پیروز می‌شدم که خوشحالم توانستم به این مهم دست پیدا کنم. کسب عنوان قهرمانی و خوشحالی مردم عزیز ایران به تمام سختی‌هایی که کشیدم می‌ارزد. از کادر فنی بزرگسالان و امید تشکر می‌کنم. از مردم عزیز کشورم مخصوصا مردم شریف شهرستان گتوند که همیشه به من لطف داشته‌اند و با استقبال پرشورشان همراهی‌ام کردند هم بسیار متشکرم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز