خبرگزاری کار ایران

دربی منچستر: دهه‌ای که یک رقابت را به هم زد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۸۸۷

شاگردان پپ گواردیولا روز شنبه در انتظار پیروزی به اولدترافورد بازمی‌گردند، در حالی که هواداران میزبان از تکرار تحقیر خود در خانه مقابل لیورپول می‌ترسند!

به گزارش ایلنا، برای بسیاری از مردم، یک مسابقه یک دهه پیش نقطه عطفی در رقابت فوتبال در منچستر بود. ادین ژکو روی پاس داوید سیلوا دوید تا گل پایانی را در پیروزی فراموش نشدنی 6-1 در اولدترافورد به ثمر برساند و فوتبال در این شهر دیگر هرگز مثل قبل نبوده است.

هواداران منچسترسیتی از آن زمان به رقبای خود طعنه می زنند: "این شهر مال ماست." سیتی که مجبور بود در شهری زندگی کند که در آن قدرت قرمزها غالب بود و آبی‌ها در پایین‌ترین سطح بودند، سرانجام انتقام خود را گرفت.

در طول 10 سال گذشته، این دو باشگاه‌ عمدتاً در جهت مخالف حرکت کرده‌اند.  سیتی به دنبال عناوین و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان است در حالی که یونایتد همواره در سایه آن‌ها بوده است. یونایتد از سال 2014 بالاتر از سیتی فصل را به پایان نرسانده است و به غیر از فصل 2015-2016 که با تفاضل گل در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند، حتی به آن نزدیک هم نشدند.

به طور میانگین، این دو باشگاه در طول هشت سال گذشته با اختلاف 15 امتیازی به پایان لیگ رسانده‌اند و در پایان فصل 19-2018، این فاصله 32 امتیاز بود! و آن پیروزی 6-1 را می توان از برخی جهات به عنوان یک لحظه تعیین کننده در نظر گرفت.

دربی منچستر: دهه‌ای که یک رقابت را به هم زد

سیتی در 37 سال فقط یک بار در اولدترافورد پیروز شده بود. سر الکس فرگوسن، سرمربی یونایتد، سعی کرد "همسایه های پر سر و صدا" را - همانطور که سیتی را نامیده بود - تحقیر کند و برای حضور در دربی از او پرسیده شد که آیا تیمش هرگز ضعیف خواهد بود یا نه. پاسخ داد: «در طول عمرم هرگز نه.»

پس از 90 دقیقه تحقیرآمیز، فرگوسن در حالی که از خط زمین مسابقه عبور می‌کرد و از کنار یک استادیوم تقریبا خالی رد می‌شد، به طرز مشهودی شوکه به نظر می‌رسید. بازیکنان سیتی متهم شده بودند که به خاطر پول به این تیم رفتند، اما قهرمانی آنها در فصل 12-2011 به طور قطع بر جاه طلبی این پروژه تاکید کرد.

جولئون لسکات مدافع سابق که در آن همان بازی معروف هم بازی کرد، گفت: "ما می‌خواستیم در آن بازی پیروز شویم تا به همه ثابت کنیم که در این لیگ جدی هستیم. ما به عنوان یک گروه از بازیکنان انگیزه بیشتری داشتیم زیرا هیچکس ما را در خارج از باشگاه جدی نمی‌گرفت. ما فقط با هم بودیم زیرا منچسترسیتی فقط برای ما پول هزینه کرده بود - این تصور بود اما واقعیت ما نبود. ما معتقد بودیم که می‌توانیم یونایتد را به چالش بکشیم و موفق باشیم."

دربی منچستر: دهه‌ای که یک رقابت را به هم زد

سیتی در آن فصل پس از یک پیروزی مهم دیگر در دربی در اواخر فصل به قهرمانی رسید و در حالی که فرگوسن موفق شد در آخرین فصل هدایتش عنوان قهرمانی را پس بگیرد، واقعیت این است که یونایتد از آن زمان تقریباً در هر دربی ضعیف بوده است. عامل ترس مدت هاست که از بین رفته است. سیتی اکنون در 8 بازی از 13 دیدار اخیر خود در اولدترافورد پیروز شده است.

برخی هنوز هم آن پیروزی 6-1 را یک نتیجه عجیب و غریب می‌دانند، با سه گل در وقت اضافه و یونایتد 10 نفره اما واقعیت این است که امکان دارد تکرار این بازی همین هفته تکرار شود. به هر حال، یونایتد در آخرین بازی خانگی خود در لیگ برتر انگلیس نیز با چنین نتیجه افتضاحی روبرو شد.

عملکرد درخشان کریستیانو رونالدو در هفته‌های اخیر برخی از هواداران یونایتد را به پیروزی در بازی شنبه امیدوار کرده اما تعداد زیادی هم وجود دارند که خوشحال می‌شوند تنها از تکرار شرمساری دو هفته پیش مقابل لیورپول فرار کنند.

به نظر می‌رسد خوش‌بینی اوایل فصل مبنی بر اینکه اوله گونار سولسشر می‌تواند یک چالش قهرمانی طولانی مدت را آغاز کند، از بین رفته و تیم او همچنان در تلاش برای نزدیک شدن به تسلط هولناکی است که سیتی، لیورپول و چلسی می‌توانند آن را به سایر تیم‌ها تحمیل کنند.

یک باخت سنگین دیگر بار دیگر فشار روی سرمربی نروژی را افزایش می‌دهد اما مشکلات کنونی نشانه‌ای از روش‌های مختلف عملکرد دو باشگاه است. سیتی انتصاب رویایی خود را با استخدام گواردیولا انجام داد و در حال حاضر جانشینان بالقوه ای را جستجو کرده است که به نظر می رسد پس از جدایی او، مسئولیت آن را به عهده بگیرند.

سولسشر، در عین حال، آخرین نفر از انتصابات پراکنده است – اسطوره باشگاهی که آن‌ها امیدوار بودند پس از آزمایش رویکرد ژوزه مورینیو، جلیقه تاکتیکی لوئیس فن خال و همچنین امتحان ناموفق دیوید مویس، به موفقیت دست یابد. هیچ کاندیدای مشخصی برای تصاحب سکان بعدی وجود ندارد و به همین دلیل است که برخی معتقدند سولشایر همچنان به آن نیمکت چسبیده است.

داستان مشابهی در مورد جذب بازیکن وجود داشته است. همه خریدهای گواردیولا موفقیت آمیز نبوده‌اند اما هر کدام با هدف و برای ایفای نقش مشخصی در استراتژی خود مورد بررسی قرار گرفتند. خریدهای هنگفت در اولدترافورد مانند دنی ون دبیک و جیدون سانچو مجبور شده اند از روی نیمکت تیم‌شان را تماشا کنند بدون اینکه بدانند در کجا قرار دارند. به این فکر کنید که چقدر ممکن است دوران حرفه ای آن‌ها تحت نظر گواردیولا متفاوت باشد؟

سولسشر یک رکورد پیروزی مقابل گواردیولا دارد و یک برتری به یاد ماندنی در ورزشگاه اتحاد به ارمغان آورد تا جشن قهرمانی آن‌ها در سال 2018 به تعویق بیفتد. او به خوبی می‌تواند یک پیروزی شگفت انگیز دیگر را در روز شنبه به دست آورد اما در طول دهه گذشته، در حالی که یونایتد در نبرد عجیب پیروز شده، سیتی بارها در این جنگ پیروز بوده است.

منبع: گل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز