خبرگزاری کار ایران

جوایز المپیک توکیو را هنوز دریافت نکرده‌ایم

امیرحسین زارع: کشتی‌گیر ایرانی یعنی پادشاه تشک / خوشحالی ام‌باپه را برای مدال طلا برنامه‌ریزی کرده بودم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۱۱۰

قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد ایران در خصوص عدم حمایت و عمل نکردن مسئولین به وعده‌هایشان گلایه‌هایی را مطرح کرد.

امیر حسین زارع دارنده مدال طلا مسابقات جهانی نروژ که چندی پیش با حضور در المپیک 2021توکیو توانست مدال برنز را کسب کند نسبت به برخی اتفاقات و عدم حمایت صورت گرفته با خبرنگار ورزشی ایلنا گفتگو کرد و گلایه‌های خود را بروز داد. 

عملکرد تیم ملی کشتی آزاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بعد از مسابقات المپیک که حدود دوماه پیش بود، بدن نسبتا آماده‌ای داشتیم و مربیان هم تمام تلاش و تمرکزشان را برای آمادگی هرچه بیشتر و تقویت نقاط ضعف‌مان گذاشتند. کادرفنی با ارزیابی که انجام دادند تمرینات‌مان را طراحی کردند. حریفان را به خوبی آنالیز کردند و برنامه‌ریزی انجام دادند که با توجه به مدت زمان کمی که وجود داشت، باعث بهبود و افزایش آمادگی ما شد. خداراشکر نتیجه زحمات کادرفنی، مربی محترم و تلاش‌مان را گرفتیم و توانستم با کسب مدال طلا مسابقات جهانی دل مردم عزیزمان را شاد کنم.

نقش آقای درستکار در موفقیت تیمی که همه جوان و اکثرا کم تجربه بودند را چقدر موثر می‌بینید؟

آقا پژمان خیلی برای تیم زحمت کشیدند و برای موفقیت تک تک بچه‌ها شبانه‌روز تلاش کردند و نقش بسیار زیادی را در این موفقیت داشتند. جا دارد از کادر فنی قبلی (غلامرضا محمدی) هم تشکر کنم چرا که در این موفقیت تاثیر گذار بودند.

با توجه به کسب دو نشان برنز المپیک و طلای جهانی در مدت کوتاه چقدر از شما حمایت صورت گرفته؟

بعد از بازگشت از مسابقات المپیک که حدود 2 ماه و نیم می‌گذرد جوایزی از وزارت ورزش دریافت نکرده‌ایم، علیرغم روی کار آمدن وزیر جدید ورزش همچنان دریافتی نداشته‌ایم. آنچنان که باید حمایت کنند حامی‌مان نیستند. حتی مسئولین شهری ما جوایز المپیک مارا ندادند. الان می‌گویند چون در مسابقات جهانی اول شدید جوایز المپیک را آماده کرده‌ایم اما همچنان به وعده‌شان عمل نکرده‌اند. فدراسیون کشتی به هر وعده‌ای که تاکنون داده، عمل کرده است. جا دارد از دکتر دبیر رئیس محترم فدراسون کشتی تشکر کنم چرا که بسیار حمایت‌مان کردند چه از لحاظ مالی و چه در مسابقات و با حضور و دلگرمی‌شان به ملی‌پوشان باعث انگیزه همه و حتی کادرفنی شدند.

بعد از مقام سومی در المپیک، در مسابقات جهانی چقدر امیدوار به کسب مدال طلا بودی؟

برای المپیک هم خودم را برای کسب مدال طلا آماده کرده بودم. متاسفانه یک سری اتفاقات افتاد و مانع طلایی شدنم شد. در ورزش قهرمانی این اتفاقات گاهی پیش می‌آید. دوست نداشتم رنگ مدالم برنز باشد اما خدا را شاکرم که مدال برنز را به دست آوردم و دست خالی بازنگشتم. بعد از المپیک تمام سعی‌ام را کردم که اشتباهاتم را جبران کنم و فقط و فقط برای بدست آوردن قهرمانی راهی مسابقات شوم که با توکل به خدا این اتفاق رقم خورد.

امیرحسین زارع: کشتی‌گیر ایرانی یعنی پادشاه تشک / خوشحالی ام‌باپه را برای مدال طلا برنامه‌ریزی کرده بودم

چه موانع و نواقصی در این رشته برای علاقه‌مندان وجود دارد؟
یک مسئله‌‌ای که خیلی می‌تواند به کشتی ما کمک کند جذب اسپانسرها و برگزاری لیگ پر رونق هست. همچنین برپایی لیگ دسته یک برای کشتی‌گیرهای دسته پایین تر که  رفته رفته اسپانسرهای بیشتری جذب شوند و حمایت کنند و فرصتی نیز مهیا شود تا آنها در مسیر درخشش و فرصت برای خودنمایی قرار گیرند. با این اتفاقات قطعا دوباره ورزش کشتی وارد خانه‌ها می‌شود و مردم از دیدن و زنده شدن ورزش اول کشورمان لذت می‌برند.

یکی از اتفاقات ویژه در حین گزارش مسابقات را شاید بتوان به جملات جالب هادی عامل نسبت داد. خودت چقدر از شنیدن جمله شیرمادر، نان پدر حلالت پهلوون استقبال می‌کنی؟

هادی خان جملات کلیشه‌ای و انگیزشی زیادی را با لحن زیبا و منحصر بفردشان بیان می‌کنند. به کار بردن این جمله یکی از واکنش های شادی ایشان بعد از پیروزی است که خوشحالی مارا با خانواده و مردم عزیز کشورمان تقسیم می‌کند.

امیرحسین زارع: کشتی‌گیر ایرانی یعنی پادشاه تشک / خوشحالی ام‌باپه را برای مدال طلا برنامه‌ریزی کرده بودم

خوشحالی ام پابه و حرکت جالب به نشان پادشاهی از قبل برنامه ریزی شده بود و معنی خاصی داشت؟

خوشحالی بود که دوست داشتم بعد از اینکه مدال طلایم قطعی شد با تاج پادشاهی نشان دهم و این شادی متفاوت را با همه مردم ایران تقسیم کنم. کشتی‌گیر ایرانی لایق نشان پادشاهی است و باید این موضوع را نشان می‌دادم. همه بچه‌های ما عملکرد فوق العاده‌ای داشتند و دم همگی آنها گرم.

پیش‌بینی‌ات از مسابقات جهانی برای سال آینده چیست؟ فکر می‌کنی بتوانی از عنوانی که به دست آوردی دفاع کنی؟

در حال حاظر خودمان را برای لیگ آماده می‌کنیم و برای مسابقات سال آینده فعلا برنامه‌ای نداریم و تابع تصمیمات فدراسیون هستیم، مثل یک سرباز برای تیم ملی کشتی ایران خدمت می‌کنیم تا بتوانیم با افتخار آفرینی دل هموطنان عزیزمان را شاد کنیم.

امیرحسین زارع: کشتی‌گیر ایرانی یعنی پادشاه تشک / خوشحالی ام‌باپه را برای مدال طلا برنامه‌ریزی کرده بودم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز