خبرگزاری کار ایران

چرا گل جنجالی امباپه به اسپانیا آفساید نبود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۱۶۷

گل دوم تیم ملی فرانسه در بازی شب گذشته مقابل اسپانیا در شرایطی که آفساید به نظر می‌رسید، ثبت شد.

به گزارش ایلنا، فرانسه با گل کیلیان امباپه در فینال لیگ ملت‌های اروپا اسپانیا را با نتیجه 2-1 شکست داد، گلی که پس از ارسال تئو هرناندز به مهاجم پاری سن ژرمن در موقعیت آفساید به ثمر رسید.

با این حال، گل او رد نشد زیرا اریک گارسیا ظاهراً برای بازی با توپ به سمت توپ ارسال شده از سوی هرناندز رفت. در راه رسیدن توپ به امباپه، گارسیا توپ را لمس کرد و آنتونی تیلور به عنوان داور معتقد بود این مرحله جدیدی از بازی را ایجاد می‌کند.

این همان چیزی است که او برای بازیکنان اسپانیا توضیح داد، همانطور که سرخیو بوسکتس پس از سوت پایان بازی فاش کرد. بوسکتس به RTVE گفت: "امباپه در موقعیت آفساید بود، اما داور گفت اریک به دنبال توپ رفت و این قوانین جدید را شامل می‌شود. هرچند که این بی معنی است. او سعی کرد توپ را قطع کند زیرا امباپه در آنجا حضور داشت و فرض می‌کرد که امباپه در خط حمله است، بنابراین کاری را که هر مدافع در تلاش برای دفع آن در نظر داشت، انجام داد."

در واقع بر حسب قوانین جدید، چون مدافع اسپانیا عمدا روی توپ تاثیرگذار بود، دیگر آفسایدی در کار نیست و گل به شکل درستی به ثبت رسیده است.

چرا خط آفساید برای گل امباپه وجود نداشت؟

آلفونسو پرز بورول ، کارشناس داوری MARCA نیز این تصمیم را درک نکرد و سوال کرد که چرا پخش مجدد یوفا خط آفساید را نشان نداد تا مشخص شود که امباپه در زمان پاس در ابتدا از آخرین مدافع جلوتر بود. 

داور سابق در رادیو MARCA گفت: "چیزی که باورنکردنی است این است که آن‌ها خطی را ایجاد نکردند در حالی که به نظر می‌رسد او در موقعیت آفساید قرار دارد. امباپه در بازی مداخله می‌کند و آفساید است. این حتی با یک تماس از سوی گارسیا هم صادق است."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز