خبرگزاری کار ایران

افشاریان: شاید در هفته های پایانی لیگ VAR را در برخی ورزشگاه ها داشته باشیم/ فدراسیون فقط قرارداد می بندد و هزینه سیستم ها را خود باشگاه ها می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۱۴۲

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد ورود سیستم VAR‌ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان در خصوص بررسی وضعیت ورود VAR به ایران اظهار داشت: جلسه‌ای داشتیم با حضور تمام ارکان رسمی این جلسه، حراست فدراسیون فوتبال، نماینده سازمان بازرسی، دو شرکتی که نماینده‌هایشان اینجا حضور داشتند، براتی، من و اعضای کارگروه VAR حضور داشتند و با نمایندگان دو شرکت در خصوص مسائل فنی، حقوقی و اداری صحبت کردیم و صحبت‌هایشان را گوش دادیم و قرار است یک نامه‌نگاری‌های لازم را با این دو شرکت انجام دهیم و در خصوص قیمت VAR و مسائل حقوقی و اداری آنها امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسیم و سریع‌تر با یکی از دو شرکت به توافق نهایی برسیم و در نهایت آموزش آن را به داوران شروع کنیم.

وی در مورد زمان این توافق گفت: ما زمانی که تعیین کردیم خیلی سریع است و اجازه نمی‌دهیم که آنها زمان تعیین کنند. چون مشخص است چه چیزهایی از آنها می‌خواهیم و سعی داریم همه چیز را با هم جلو ببریم و یک حداقل و حداکثر زمانی به ما دادند و فکر می‌کنم در طول جام جهانی بتوانیم آموزش داوران را داشته باشیم و قراردادش را ببندیم ولی مهم این است که ما همه اتفاقات را با هماهنگی فیفا جلو ببریم. مسئول پروژه هم سابقاً آقای کامرانی‌فر بودند ولی لیدر جدید مشخص نشده است و امیدوارم بتوانیم VAR جلو ببریم. من مطمئن هستم هم فنی هم آموزشی یک پروسه زمان بری است و امیدوارم خوب اجرا شود.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه سجادی گفته بود نیم فصل دوم VAR را خواهیم داشت، توضیح داد: خوشحالم وزیر ورزش نسبت به این موضوع حساسیت دارد و کمک حال ما در این موضوع است و خود آقای تاج هم اصرار دارد این اتفاق رخ دهد و خود من هم خوشبین هستم که بتوانیم اواخر نیم فصل دوم VAR را داشته باشیم و حداقل در برخی ورزشگاه ها اجرایی شود و استفاده کنیم.

افشاریان در مورد جلسه امروز خاطرنشان کرد: ما امروز قراردادی امضا نکردیم و فقط دو شرکت خودشان را معرفی کردند و توضیحاتشان را ارائه دادند و سیستم‌هایی که دارند را معرفی کردند و بچه‌های کارگروه مشغول بررسی هستند.

وی در مورد همکاری باشگاه ها در تامین هزینه ورود VAR گفت: فدراسیون فوتبال هنوز قراردادی در خصوص VAR امضا نکرده که بخواهد برای هزینه هایش اقدامی انجام دهد و ما فقط شرکت را انتخاب و قرارداد را امضا می‌کنیم و اجرای آن با باشگاه ها است. هر باشگاه خودش این سیستم را می‌خرد و ممکن است ورزشگاه هم برای تجهیز نیاز به تعمیرات و هزینه های بیشتری داشته باشد ولی هنوز نامه ای به باشگاهی زده نشده است.

رئیس کمیته داوران در مورد انتقادات یک پیشکسوت داوری در خصوص وضعیت قضاوت های لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: ایشان پیشکسوت داوری هستند و نظرشان برای ما محترم است.

افشاریان در مورد انتخاب حاج ملک برای بازی اخیر پیکان و انتقاد این باشگاه توضیح داد: در مورد اقای حاج ملک نمراتشان را ندیدم. ولی هر داوری که نمره پایینی بگیرد اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی در مورد وضعیت داوران و کمک داوران هم گفت: من خودم قبلاً ناراضی بودم و الان هم ناراضی هستم و از برخی رفتارها گلایه دارم. می شود مدیریت بهتری صورت بگیرد تا رفتار های نامتعارف شکل بگیرد ولی توجیهی ندارد که یک مربی با توجه به زمینه ذهنی خودش رفتار خارج از چهارچوبی نشان دهد ولی داوران هم باید بهتر شوند.

رئیس کمیته داوران در مورد وضعیت هد ست داوران توضیح داد: این موضوع همراه همین VAR خواهد بود و اگر قرار است دو ماه دیگر VAR‌ بیاوریم هر ورزشگاه یک هد ست 6 کاربره خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز