خبرگزاری کار ایران

عملیات نجات با معجزه VAR؛ بازگشت شجاع پس از اخراج (ویدیو)

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۷۵۲

تیم ملی ایران به لطف کمک داور ویدیویی از یک ضرر بزرگ در بازی با امارات نجات پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، چند سالی است که تکنولوژی کمک داور ویدیویی یا همان VAR برای کاهش اشتباهات تاثیرگذار داوری در نتیجه بازی وارد فوتبال شده و به مرور زمان گسترش بیشتری در سطح جهان و رده‌های مختلف فوتبالی پیدا می‌کند.

در حالیکه این تکنولوژی هنوز در ایران به بهره برداری نرسیده ولی در دیدارهای بین المللی مثل مسابقات جام جهانی، مقدماتی جام جهانی و مسابقات آسیایی و همچنین لیگ قهرمانان آسیا در سطح باشگاهی چند باری پیش آمده که فوتبال ایران از این سیستم منتفع شود و ایرانی‌ها خاطرات تلخ و شیرینی از این تکنولوژی دارند.

در جریان دیدار امشب ایران مقابل امارات در هفته سوم مقدماتی جام جهانی در شرایطی که بازی گره خورده بود و حملات ایران راه به جایی نبرده بود، تیم ملی امارات موقعیتی در اختیار داشت که می‌توانست منجر به باز شدن دروازه ایران شود و شجاع خلیل زاده مجبور شد روی مهاجم حریف خطا کند و به دلیل گرفتن یک موقعیت گل از حریف با خطای عمد، با کارت قرمز از سوی داور مسابقه روبرو شد تا ایران 10 نفره شده و کارش در ادامه راه سخت‌تر شود. 

این پایان ماجرا نبود و دقایقی بعد کمک داور ویدیویی به داور بازی اطلاع داد که خطای انجام شده در موقعیت آفساید مهاجم امارات به ثبت رسیده است و بدین ترتیب شجاع دقایقی بعد از اخراج به زمین برگشت و ایران دوباره 11 نفره شد.

این ماجرا باعث تضعیف روحیه اماراتی ها و افزایش روحیه بازیکنان ایران شد و دقایقی بعد بود که طارمی از این فرصت استفاده کرده و اولین گل ایران در این بازی را به ثمر رساند. 

بدین ترتیب VAR در این دیدار به داد ایران رسید و تصمیمی که می‌توانست به ضرر ایران باشد در نهایت به داد تیم ملی رسید و زمینه ساز برتری ملی پوشان ما شد. 

حجم ویدیو: ۴۳.۳۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز