خبرگزاری کار ایران

نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا

فرانسه - بلژیک: تقابل خروس‌ها با شیاطین سرخ

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۴۵

تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و فرانسه امشب در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا مقابل هم مصاف می‌دهند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال بلژیک در مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌های یوفا در تورین روز پنجشنبه 7 اکتبر از ساعت ۲۲:۱۵ به وقت ایران (20:45 CET) به مصاف فرانسه می‌رود.

داستان چیست؟

این بازی فرصتی را برای هر دو کشور برای جبران پس از شکست در اهداف خود در یورو 2020 است. بسیاری انتظار داشتند که فرانسه عنوان قهرمانی اروپا را به عنوان قهرمانی جهان خود اضافه کند اما حذف در مرحله یک شانزدهم نهایی برای آن‌ها از سوی سوئیس یکی از شوک‌های تورنمنت تابستانی بود. در همان مسابقات، بلژیک یک مرحله جلوتر از فرانسه رفت اما نتوانست در مرحله یک چهارم نهایی هیجان انگیز از قهرمان یعنی ایتالیا عبور کند.

شیاطین سرخ اروپا از بازی‌های مقدماتی اروپا استفاده کرده‌اند تا برخی از تارهای عنکبوت را از روی خود از بین ببرند - هرچند هیچ تیمی از این دو تیم در صدر گروه‌های خود برتری بیشتری نسبت به یکدیگر ندارد - اما انگیزه مردان روبرتو مارتینز برای کسب پیروزی بیشتر است.  فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی 2018 آن‌ها را شکست داد تا در چهار دیدار بین این کشورها، پیروزی پاکیزه‌ای را رقم بزند.

ترکیب‌های احتمالی

بلژیک: کورتوا، آلدرویرلد، دنایر، فرتونگن، کاستاینه، ویتسل، تیلمانس، تورگان هازارد، دی بروین، لوکاکو، ادن هازارد

فرانسه: لوریس، کونده، واران، لوکاس هرناندز، پاواردبا، ربیو، تئو. هرناندز، گریزمن، امباپه، بنزما

 دیدگاه خبرنگاران

 آلیسا سالیو، خبرنگار بلژیک: این حس وجود دارد که اکنون زمان آن است که بلژیک به استعداد عظیم خود پی ببرد و در یک تورنمنت بزرگ تا انتها پیش برود.  با شکست نیمه نهایی جام جهانی 2018 و یک چهارم نهایی یورو 2020، آیا می‌توان برای سومین بار خوش شانس بود؟ فرانسه، تیمی که در سال 2018 قلب بلژیک را شکست، این کار را آسان نخواهد کرد. خروس‌ها امسال در بهترین حالت خود نبوده است، اما هیچ چیز مانند ملاقات با همسایگان شما نیست که این انگیزه را برانگیزد. خلاقیت، انعطاف پذیری و کارایی. این چیزی است که همه چیز برای کسب پیروزی به آن برمی‌گردد.

 دیوید کراسان، خبرنگار فرانسوی: آنتوان گریزمان و کریم بنزما در دیدار ماه گذشته انتخابی جام جهانی فوتبال در غیاب کیلیان امباپه مصدوم مقابل فنلاند خیره کننده ظاهر شدند. چالش دیدیه دشان این است که تیم پرستاره خود را به گل برساند و ممکن است تکرار سیستم 3-4-1-2 در بازی با فنلاندی‌ها -که به گریزمان اجازه می‌دهد در موقعیت مرکزی بدرخشد- یوونتوس سابق را به ارمغان بیاورد و ترکیب مورد علاقه دیدیه دشان در بازگشت به تورین را شکل بدهد. قهرمانان جهان به دنبال این هستند و مشتاق هستند نشان دهند که خروج زودهنگام یورو 2020 از یوفا فقط یک اشتباه بوده است.

سخنان سرمربیان

روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک: "[هانس] واناکن احتمالاً در بهترین فرم دوران حرفه‌ای خود قرار دارد. [چارلز] دی کتلیر از غیبت‌های [ژرمی] دوکو و [دریس] مرتنس سود می‌برد: این یک فرصت عالی برای اوست. او سزاوار این انتخاب است. با میشی [باتشوایی] ، روملو [لوکاکو] ، دودی [لوکباکیو] و چارلز [دی کتلیر] ، من گزینه‌های زیادی در پیش رو دارم. "

دیدیه دشان، سرمربی فرانسه: "[یورو 2020] در حال حاضر پشت سر ماست. یک جام در راه است؛ یک بازی نیمه نهایی مقابل یکی از بهترین تیم‌های جهان [بلژیک]. ما تمام تلاش خود را کردیم تا از این مرحله به اینجا برسیم، ما این جام را می‌خواهیم. در گذشته، دو عنوان بین المللی وجود داشت، یورو و جام جهانی. در حال حاضر سه عنوان به همراه لیگ ملت‌ها وجود دارد و ما می‌خواهیم آن را ببریم. "

منبع: یوفا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز