خبرگزاری کار ایران

گلر خارجی سپاهان در گفتگو با ایلنا؛

با کریستوفر کنت، از چالش جانشینی پیام نیازمند تا رقابت با سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۶۲۰

گلر تیم سپاهان در خصوص حضورش در این تیم و چالشی که در فصل جدید در پیش دارد با ایلنا گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زمانی که در هفته پایانی لیگ بیستم و پس از اینکه سپاهان در نبردی شانه به شانه با پرسپولیس موفق نشد عنوان قهرمانی را کسب کند، خداحافظی با پیام نیازمند، گلر موفق این تیم پس از سه فصل حضور در نقش جهان شاید تلخ‌ترین خبر ممکن برای هواداران این تیم بود و از آن روز بود که نگرانی پست دروازه‌ برای آنها ایجاد شد. در طول مدتی که مشخص نبود چه کسی باید از این به بعد به قفس توری طلایی پوشان قفل بزند نام‌های داخلی متعددی نزدیک به این تیم مطرح شد که در نهایت هیچکدام عملی نشد و در نهایت یک چهره جدید و نا آشنا برای این پست جذب شد. یک گلر اتریشی به نام کریستوفر کنت که در لیگ یونان شاغل بود و حالا برای یکی از سخت‌ترین چالش‌های ممکن به اصفهان آمده تا جای موفق‌ترین گلر دو فصل اخیر فوتبال ایران را بگیرد. کنت در دیدارهای دوستانه عملکرد خوبی از خودش به نمایش گذاشته و آنطور که نشان داده خرید او با برنامه و تحقیق صورت گرفته و به نظر می‌رسد می‌تواند خیال سپاهان را از پست دروازه مطمئن کند. برای آشنایی بیشتر با این میهمان تازه وارد با او گفتگویی انجام دادیم که می‌خوانید:

 

* ورودت را به ایران خوش‌آمد می‌گوییم. پیش از هر چیز برایمان جالب است بدانیم تا قبل از سفرت به اینجا چه تصور و شناختی از ایران و فوتبال ایران داشتی.

متشکرم ، من هم خوشحالم که اینجا هستم. قبل از اینکه پیشنهاد بیاید من واقعاً چیزی در مورد ایران و فرهنگ شما نمی دانستم من فقط در مورد فوتبال ایران تا حدودی می دانستم که سطح بازی بسیار خوبی دارد و هواداران اینجا بسیار متعصب هستند. من این اطلاعات را از همبازی سابقم محمد رضا آزادی دریافت کردم که در حال حاضر در استقلال بازی می کند.

 

* وقتی پیشنهاد سپاهان به دستت رسید چه احساسی به آن داشتی و چه چیزی در این باشگاه تو را مجاب کرد که به اصفهان بیایی و قراردادت را امضا کنی؟

وقتی پیشنهاد سپاهان آمد من به طور طبیعی خودم را در مورد این باشگاه و سطح لیگ برتر در ایران بسیار خوب آگاه کردم، زیرا این یک قدم بزرگ است که بخواهید از اروپا تا آسیا سفر کنید و جابجا شوید. از همه کسانی که پرسیدم گفتند که نکات مثبت ساختاری در مورد سپاهان وجود دارد و این باشگاه شهرت بسیار خوبی دارد. من فردی با فکر باز هستم و همیشه به دنبال یک چالش هستم و این نکته تعیین کننده ای بود که چرا می خواستم حرفه ام را در اینجا ادامه دهم. اینجا همه چیزهایی را دارد که من به دنبال آن بودم. باشگاه می خواهد مانند من عناوینی کسب کند و البته بازی در مقابل هواداران بزرگی مانند سپاهان فوق العاده است.

 

* پیش از آمدن تو به سپاهان دروازه‌بانی به نام پیام نیازمند در این تیم حضور داشت که عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به نمایش گذاشته است. می‌دانی که این موضوع کار را برای تو دشوار می‌کند که جانشین او شده‌ای؟

البته. وقتی به اینجا آمدم متوجه شدم که پیام سال گذشته کار بسیار خوبی انجام داده است، بی جهت نبود که او به اروپا رفت، اما من از نزدیک به عملکرد او نکردم و این را هم بگویم که من نمی‌خواهم خودم را با کسی مقایسه کنم. فکر می‌کنم باشگاه از ویژگی های من مطلع است و اگر آنها را به میدان بیاورم می‌توانم به تیم کمک کنم. این شخص من نیست که مهم است و ما باید به عنوان یک تیم کامل بازی کنیم و سپس این شانس را داریم که به چیزهای بزرگی دست پیدا کنیم.

با کریستوفر کنت، از چالش جانشینی پیام نیازمند تا رقابت با سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی

* سپاهان از پرافتخارترین باشگاه‌های ایران است که هوادارانش همیشه انتظار قهرمانی دارند. شما امسال هم به عنوان یک مدعی قهرمانی شناخته می‌شوید. فکر می‌کنی بتوانید این عنوان را کسب کنید؟

بله همانطور که گفتم من با تحقیق و پرس و جو به اینجا آمدم و می‌دانم که در کجا بازی می کنم. به خوبی می‌دانم که باشگاه اهداف بزرگی دارد و ما هر روز بسیار تلاش می کنیم تا به این اهداف برسیم، یک فصل فوتبالی فقط دویدن نیست ، یک ماراتن است. ما مسیر سخت و طولانی در پیش داریم و در این راه به همه چیزهایی که داریم نیاز داریم، به همه بازیکنان تیم نیاز داریم. ما بازی به بازی جلو می‌رویم و تمام تلاش خود را می کنیم تا طرفدارانمان را خوشحال کنیم

 

* آیا رقیبان سپاهان در فوتبال ایران را می‌شناسی؟ تیم‌های بزرگ و مطرح دیگری هم در ایران وجود دارد مانند استقلال و پرسپولیس.

من چیزی در مورد رقیبان سپاهان نمی دانستم. در همین دوران حضورم در ایران متوجه شده ام که تیم های بسیار خوبی وجود دارد و پرسپولیس در 5 فصل گذشته قهرمان شده است. ما چالش برانگیز هستیم اما به تیم های دیگر نگاه نخواهیم کرد ، بلکه روی خودمان تمرکز خواهیم کرد

 

* در سپاهان رقیبی به نام نیما میرزازاد در پست خودت داری. این رقابت را چطور می‌بینی؟

من فقط نیما را به عنوان رقیب ندارم، شما نباید علی و حجت را فراموش کنید ما یک گروه دروازه‌بان بسیار خوب هستیم که در آن همه بهترین‌های خود را برای تیم ارائه می‌دهند و همه هدف بازی دارند و می بینید که در هر جلسه تمرینی تمام ما دروازه‌بانان بسیار خوبی هستیم ولی متأسفانه فقط یک دروازه بان می تواند بازی کند.

با کریستوفر کنت، از چالش جانشینی پیام نیازمند تا رقابت با سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی

* از کار کردن زیر نظر محرم نویدکیا به عنوان سرمربی و رحمان احمدی به عنوان مربی گلرها برای ما بگو.

محرم نویدکیا مربی بزرگی است که بعد از اولین صحبتم با او متوجه شدم که این مرد می داند چه می‌خواهد و ایده روشنی از روش بازی دارد. او بازیکن بزرگی بود و می داند بازیکنان به چه چیزی نیاز دارند. در مورد رحمان احمدی هم همینطور است من مطمئناً در بهترین فرم خودم نبودم اما او توانست من را در شرایط خوبی قرار دهد. او تجربه زیادی به عنوان دروازه بان دارد که حرفه عالی او را نشان می دهد برای ما دروازه‌بان‌ها او مهمترین فرد در تمرین است و من مطمئن هستم که همه ما از او سود خواهیم برد! اما شما فقط در مورد دو مربی از من سوال کردید و سایر افرادی را که هر روز با ما هستند را فراموش می‌کنید و همه افراد حاضر در کادرفنی همه بازیکنان را آماده می‌کنند.

با کریستوفر کنت، از چالش جانشینی پیام نیازمند تا رقابت با سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی

* و سوال آخر، برای هواداران سپاهان چه صحبتی داری؟

من در مورد طرفداران صحبت نمی‌کنم، هر روز می‌توانیم در مورد آنها صحبت کنیم و اینکه تا چه اندازه آنها این باشگاه را دوست دارند. ما بازیکنان همه چیز را در این فصل خواهیم داد تا آنها را خوشحال کنیم و اینکه همه ما در پایان فصل چیزی برای جشن گرفتن داریم.

 

گفتگو از: سعید رضی پور

 

با کریستوفر کنت، از چالش جانشینی پیام نیازمند تا رقابت با سرخابی‌های پایتخت برای قهرمانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز