خبرگزاری کار ایران

وحید شمسایی در گفتگو با ایلنا:

چیزی ساخته نشده که همه انتظار نتیجه گیری دارند / با این شرایط به زودی در آسیا هم به مشکل برمی‌خوریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۴۶

وحید شمسایی معتقد است باید از شکست در جام جهانی درس گرفت و برای حضور هر چه بهتر در مسابقات جام جهانی از همین امروز برنامه ریزی کرد.

وحید شمسایی ستاره سابق فوتسال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص ناکامی تیم ملی در مسابقات جام جهانی لیتوانی گفت: به اندازه کافی در خصوص ناکامی تیم ملی و بازی با قزاقستان من و همه دوستان صحبت کرده‌اند. من معتقدم آقای ناظم الشریعه و همکاران ایشان باید بازی ها را ببینند و تا نقاط ضعف را برطرف کنند. اکنون زمان حرف زدن نیست و باید برای پیشگیری از بسیاری از اتفاقات وارد عمل شویم.

وی افزود: همه می‌گویند در آینده نه چندان دور اما من معتقد هستم بازسازی تیم ملی زمان بر خواهد بود باید برای آینده برنامه ریزی کنیم و از همین حالا شروع به کار کنیم. باید از این جام جهانی و ناکامی خود درس بزرگی بگیریم و بدانیم کار سختی را در پیش داریم و باید تغییر کنیم و برای پیشرفت باید به روز باشیم هر چه بود گذشته و به تاریخ پیوسته است و ما برای جام جهانی 3 سال زمان داریم و باید با برنامه ریزی و برگزاری اردوها یک تیم ملی قوی و مدعی را راهی مسابقات کنیم و تمامی این چراها و بایدها را در یک کار گروه بدون غرض ورزی و دشمنی مورد بررسی قرار دهیم. ما همه عضو خانواده فوتسال هستیم و برد و باخت آن برای همه ما است.

شمسایی در مورد اینکه شاید این تغییر نسل طول بکشد بیان کرد: چاره ای جز این نداریم. برای اینکه ما چیزی نساخته ایم و کاری نکرده ایم که برداشتی داشته باشیم. تغییر نسل قطعا تاوان خواهد داشت و یک زمانی را پشت سر خواهد گذاشت و این زمان کم نیست. چون ما این کار را در گذشته نکرده‌ایم عقب افتادیم. این پروسه باید از سال 2016 تا 2021 شکل می‌گرفت و ما در جام جهانی 2024 استفاده می‌کردیم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد؛ چون کسی در این سال ها برای فوتسال ارزش قائل نبوده است و یک عقب گرد بزرگ رخ داده و کسی هم دنبال این موضوع نرفته است.

او خاطرنشان کرد: از بعد از سال 2016 در هر تورنمنت هر نتیجه ای نیز رخ می‌داد همین افراد در سرجایی خود بودند و بدون پاسخ‌گویی کار خود را ادامه دادند و اقتداری در این دوره نبوده است و مشخص بود که سومی دنیا را از دست خواهیم داد. در این 6 ماه حضور عزیزی خادم ایشان دیدگاه وسیعی داشته و امیدوار هستم  این موضوع ادامه دار باشد و اگر این موضوع به صورت جدی پیگیری نشود به طور حتم در آسیا نیز به مشکل خواهیم خورد.

وی در مورد ادامه همکاری ناظم الشریعه در تیم ملی فوتسال با توجه به شرایط به وجود آمده گفت: رئیس فدراسیون، کمیته فوتسال و رئیس کمیته در این خصوص تصمیم گیرنده هستند. آقای ناظم الشریعه نیز تا اسفند ماه قرارداد دارند. مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و رقابت‌هایی آسیا را در پیش رو داریم و اگر قرار است هر اتفاقی رخ دهد باید سریع انجام شود تا خدایی ناکرده باز تیم ملی ضرر نکند. ان‌شالله اگر آقای ناظم الشریعه یا هر کس دیگری که روی نیمکت تیم ملی حضور داشت به دنبال درست کردن مسیر و ساختار باشد. از حالا باید برنامه ریزسی کنیم که مثلا قرار است با برزیل یا آرژانتین بازی کنیم برنامه ارائه دهیم. نمی‌خواهیم کار کوچکی انجام دهیم که بگویم بازی دوستانه انجام نداده ایم. زمان هر چقدر بگذرد و ما کاری نکنیم مسلما تیم ملی و فوتسال ما ضرر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز