خبرگزاری کار ایران

الزامات سخت‌گیرانه‌ برای واگذاری پرسپولیس و استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۰۴

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره واگذار نشدن دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی علی‌نژاد درباره موضوع خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: در هیچ جای دنیا دو باشگاه مجمع واحدی ندارند. وزارت ورزش نهاد نظارتی است و شأنش، باشگاه‌داری نیست، یعنی اگر باید دولتی باشند، باید به بخش‌های دیگری به جز وزارت ورزش واگذار می‌شدند. از طرف دیگر ما با قانون برنامه پنجم و ششم مواجه هستیم. نزدیک به 10 سال است که وزارت ورزش یک ریال نمی‌تواند به پرسپولیس و استقلال کمک کند. همچنین در سه، چهار سال اخیر مطلع هستم که مستقیم و غیر مستقیم هیچ پرداختی از سوی وزارت ورزش نشده است؛ چون جرم است و باید در نهادهای نظارتی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: کارگزارها حضور دارند و هزینه کردند و این هنر دو باشگاه است. دو کارگزاری که فصل قبل بودن، کاملاً بخش خصوصی هستند. در واقع دو باشگاه بدون حمایت دولتی سرپا ایستاده‌اند، آن هم در حالی که حق پخش و برخی دیگر از منابع درآمدی وجود نداشته است.

معاون وزیر ورزش عنوان کرد: الزاماتی برای واگذاری وجود داشت. سال 97 هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت و مجلس هم تصویب کرد که باید خصوصی‌سازی آنها انجام شود. وزارت ورزش در این مسیر هر کاری که لازم بوده، انجام داده است. الزامات سخت‌گیرانه‌ای درباره واگذاری وجود دارد و دشوار است و با کسی شوخی ندارد. برای رعایت الزامات کار شبانه‌روزی شد. آنهایی که می‌گویند واگذاری ممکن نیست، خبر ندارند که در یک و نیم سال گذشته چه اتفاقاتی رخ داده است. در این یک و نیم سال شورای عالی بورس مصوب کرد که واگذاری صورت بگیرد و تمام مدارک این دو باشگاه به بورس داده شد. از دو ماه پیش، هیچ کاری در اختیار وزارت ورزش نیست و الان در اختیار بورس و فرابورس است.

علی‌نژاد گفت: فکر می‌کنم به دلیل تغییر ریاست جمهوری، دوستان این موضوع واگذاری را متوقف کردند تا نظر دولت را هم بگیرند. امیدواریم در نهایت این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: قرار است دوستان فکر کنند که یک نفر نتواند هر دو باشگاه را خریداری کند. منظور این است که به همه این نکات فکر شده است.

علی‌نژاد در پایان گفت: با مدیریت خوبی که در وزارت ورزش و کمیته المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌ها شده، نتایج خوبی در المپیک و همچنین پارالمپیک گرفتیم. این نشان می‌دهد که حال ورزش خوب است و ان‌شاءالله کسانی که در ورزش هستند، قدر این موقعیت را بدانند تا پرچم ایران هر روز بالاتر برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز