خبرگزاری کار ایران

ماجرای انتشار فایل جنجالی شبانه؛ از ادعای دسیسه چینی تا شکایت سرمربی علیه بازیکن

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۰۹۶

انتشار فایل صوتی جلسه خصوصی مذاکره باشگاه تراکتور با اکبر ایمانی جنجال های زیادی درست کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ماجرای مناقشه میان اکبر ایمانی با مدیریت و کادرفنی تراکتور که منجر به غیبت او در دور جدید تمرینات و درخواستش برای جدایی از این تیم شد روز گذشته به انتشار استوری خداحافظی از سوی او و صدور بیانیه علیه این بازیکن از سوی باشگاه منجر شد و هرکدام از طرفین ادعایی در خصوص مذاکرات داشتند که خلاف ادعای دیگری بود و در ادامه فایل صوتی از مذاکره میان ایمانی با جمشید نظمی و فراز کمالوند منتشر شد و در واکنش به آن اکبر ایمانی در صفحه شخصی خود با هواداران صحبت کرد. نتیجه پیگیری‌های خبرنگار ایلنا در این خصوص را می‌خوانید:

 

ماجرای غیبت اکبر ایمانی در تمرینات

اکبر ایمانی از زمان شروع دور جدید تمرینات در روز اول و دوم حضور پیدا کرد ولی طبق ادعاهای مطرح شده مکالمه‌ای میان ایمانی و کمالوند در تمرین شکل می‌گیرد که باعث می‌شود این بازیکن از روز بعد تا امروز در تمرینات حاضر نشود. محمد عباس‌زاده، دیگر بازیکن تراکتور هم همزمان با ایمانی در تمرینات غایب است و ادعای مسئولان باشگاه در خصوص این دو نفر درخواست افزایش رقم قرارداد و تهدید به فسخ و جدایی با استفاده از بندهایی در قراردادشان است که عباس زاده تا امروز واکنشی به این ماجرا نداشته ولی اکبر ایمانی از روز گذشته اقدام به صحبت در این خصوص در صفحه شخصی خودش کرده است. اکبر ایمانی مدعی است که کمالوند در روز دوم تمرینات به او گفته از لحاظ فنی قبولش ندارد و او را نمی‌خواهد و همین باعث شده ایمانی درخواست جدایی دهد و حتی صحبت از مذاکراتش با یک باشگاه دیگر هم مطرح می‌شود. در اینجا سوال پیش می‌آید که اگر سرمربی تراکتور بازیکن را نمی‌خواهد چرا با جدایی او مخالف است و چرا مسئولان باشگاه ماجرای افزایش رقم قرارداد را مطرح می‌کنند؟

 

از استوری های ایمانی تا بیانیه باشگاه

پس از مذاکره روز گذشته که میان ایمانی و باشگاه انجام شد و طرفین به توافق نرسیدند، ایمانی در صفحه شخصی خودش با هواداران این تیم خداحافظی کرد و اینطور به نظر می‌رسید که او از این تیم جدا شده است ولی دقایقی بعد باشگاه تراکتور بیانیه‌ای صادر کرد و با مطرح کردن جزئیاتی از خواسته ایمانی اعلام کرد که او 3 سال دیگر با تراکتور قرارداد دارد و تلویحاً ماجرای جدایی این بازیکن را تکذیب کرد. بعد از این بیانیه بود که ایمانی بار دیگر در چند استوری باشگاه را به دروغگویی به هواداران متهم کرده و اعلام کرده شخصی در مجموعه با حضور او مخالف است. با اینکه ایمانی اسمی به میان نیاورد مشخص است که منظورش مسئول فنی تیم یعنی سرمربی آن فراز کمالوند است که به ادعای او در روز دوم تمرینات اعلام کرده بود نیازی به وی ندارد. به گفته یکی از نزدیکان این بازیکن، پس از انتشار این استوری ایمانی فردی از نزدیکان باشگاه با او تماس می‌گیرد و از او می‌خواهد ضمن پاک کردن استوری‌هایش متن دیگری منتشر کرده و عذرخواهی کند و در غیر این صورت جزییات خواسته او در اختیار هواداران قرار می‌گیرد. طبق گفته این شخص ایمانی که فکرش را نمی‌کرد منظور از جزئیات انتشار فایل صوتی باشد می‌گوید شما هرچه خواستید در بیانیه باشگاه گفتید و چیز بیشتری برای گفتن باقی نمانده است.

 

فایل صوتی را چه کسی منتشر کرد؟

در جلسه میان ایمانی، نظمی و کمالوند که صدایشان در فایل صوتی مشخص است 2 نفر دیگر هم حضور داشتند که در صحبت‌های ایمانی به آنها اشاره و به عنوان شاهد حاضر در جلسه یاد شد. شخصی به نام حسین پور که مسئول فنی باشگاه است و دیگری نصیری که به تازگی به معاونت فرهنگی باشگاه منصوب شده است. پیگیری‌های صورت گرفته نشان می‌دهد این دو نفر از موقعیت مذاکره سه نفره دور بودند و فایل صوتی نمی‌تواند از طریق آنها ضبط و منتشر شده باشد. طبق آنچه در فایل صوتی به گوش می‌رسد صدای جمشید نظمی از همه نزدیک‌تر است و بعد از آن فراز کمالوند و در نهایت ایمانی که تن صدایش نشان می‌دهد به نسبت دو نفر دیگر از محل ضبط صدا دور تر است و همین موضوع شائبه ایجاد کرده که جمشید نظمی فایل را ضبط و منتشر کرده است. موضوعی که ایمانی به آن اشاره داشته و مدعی است که با نقشه از قبل طراحی شده او را به دفتر باشگاه کشانده و با مطرح کردن صحبت‌هایی سعی داشتند او را مقابل هواداران قرار دهند.

 

فضای ملتهب تبریز و اعتراض هواداران

باشگاه تراکتور در فصل جدید مشخصاً یک هدف را دنبال می‌کند که بارها از سوی کمالوند و نظمی عنوان شده و این دو نفر که به تازگی در تراکتور مسئولیت گرفتند با علم به آن و به منظور آن استخدام شده‌اند و آن هم کاهش هزینه‌های فصل جاری باشگاه است. محمدرضا زنوزی که در آستانه چهارمین سال مالکیت خودش است به دلایل زیادی از جمله دلخوری و دلزدگی نسبت به اعتراضاتی که علیه او صورت گرفته و همچنین شرایط اقتصادی دیگر نمی‌خواهد مثل اوایل حضورش در تراکتور ریخت و پاش های آنچنانی انجام دهد و بسته بودن پنجره و هزینه حدود 50 میلیاردی برای رفع این مشکل باعث شده بخش قابل توجهی از بودجه فصل جاری به آن اختصاص داشته باشد و همین موضوع سنگ بزرگی بر سر راه جذب ستاره و حتی حفظ بازیکنان کلیدی این تیم انداخته و تا این لحظه باعث جدایی اکثر نفراتی شده که قراردادشان به پایان رسیده بود. محمدرضا خانزاده، میثم تیموری، مهدی تیکدری و میلاد فخرالدینی نفرات کلیدی تراکتور بودند که تا این لحظه جدا شدند و با وجود بسته بودن پنجره که طبیعتاً اولویت باشگاه به دلیل محدودیت های موجود باید تمدید قراردادها باشد حتی از تمدید با یک بازیکن مطرح تیم هم در سایت باشگاه خبری منتشر نشده است. دلیل این موضوع مشکلات مالی باشگاه از گذشته است که در هفته های پایانی فصل قبل حتی منجر به اعتصاب و ترک اردوی تیم شد و البته پیشنهادات مالی به مراتب پایین تر از سطح انتظار بازیکنان و پیشنهاداتی که از سایر تیم‌ها دارند. در این شرایط تنها راه پیش روی مسئولان باشگاه حفظ بازیکنان اصلی تیم است که قرارداد دارند و در این میان نفراتی که پیشنهادات خوبی داشتند از جمله اخباری، ایمانی و عباس زاده با مخالفت برای جدایی روبرو می‌شوند. اخباری بعد از چند روز غیبت به تمرینات بر می‌گردد ولی خبری از ایمانی و عباس زاده نیست.

در این میان صحبت‌های کمالوند و نظمی مبنی بر اینکه این فصل نباید انتظار چندانی از تیم داشته باشند و جذب ستاره میسر نیست و نتایج خوب را به فصل بعد از فصل پیش رو موکول کنند (حتی کمالوند قول قهرمانی در فصل دوم را داد) باعث خشم هواداران این تیم شده و در جمع مقطع شاهد تجمعات اعتراض آمیز بودیم. ستاره ها جدا می‌شوند، پنجره بسته است و بازیکنانی که صحبت از جذبشان مطرح می‌شود در حد انتظار هواداران نیستند. در این شرایط اختلاف ایمانی با باشگاه و استوری‌هایی که در صفحه شخصی خودش منتشر می‌کند اعتراض شدیدی را علیه مسئولان باشگاه به راه می‌اندازد و تماس های مکرر از سمت هواداران با روابط عمومی باشگاه یک خواسته را به گوش آنها می‌رساند که هرجور هست خواسته ایمانی را انجام داده و او را حفظ کنید.

 

تفاوت لحن در مذاکره اول و دوم

فرد نزدیک به اکبر ایمانی می‌گوید او از تفاوت لحن صحبت کمالوند و نظمی در جلسه ای که صدایش ضبط شده با صحبت‌های قبلی که با آنها داشته متعجب شده است و از همین رو خود ایمانی عقیده دارد با نقشه قبلی او را به باشگاه کشانده و با علم به اینکه صدا ضبط می‌شود صحبت‌ها را به سمتی می‌برند که ایمانی نزد هواداران طرف بد ماجرا جلوه کند. ایمانی همچنان معتقد است که کمالوند به او گفته اعتقادی به او ندارد و برای فصل بعد نمی‌خواهدش و به نوعی سعی داشته با این کار سطح توقع بازیکن را پایین بیاورد تا در مذاکرات به اصطلاح دست بالا را داشته باشند.

 

موضع بازیکنان حاضر و سابق

پیمان بابایی و مهدی تیکدری هم در فضای مجازی از ایمانی حمایت کردند. بابایی همچنان بازیکن تراکتور است و تیکدری به تازگی از این تیم جدا شده است. یکی از موارد جالب در این میان مصاحبه چند روز قبل تیکدری با ایلناست که گفته های مدیرعامل باشگاه مبنی بر اینکه تیکدری از بند جدایی قراردادش استفاده کرده را تکذیب کرد و اعلام داشت هیچ بندی برای جدایی نداشته و برای گرفتن رضایت نامه 11 میلیارد به تراکتور پرداخته است. باشگاه تراکتور دقایقی بعد از آن مصاحبه بیانیه ای منتشر کرد که منظورشان بند پیشنهاد خارجی بوده و بازیکنان با قرارداد صوری با باشگاه خارجی جدا شده و به تیم خواهان خود می‌روند در حالیکه این موضوع از لحاظ قانونی امکان پذیر نیست و حتی یک مورد هم در سال‌های اخیر به این شکل از تراکتور جدا نشده است و در اینجا به نظر می‌رسد حق با مهدی تیکدری باشد. طبق شنیده ها، انتشار فایل صوتی جلسه مذاکره باعث خشم سایر بازیکنان شده و به گوش محمدرضا زنوزی رسانده‌اند که تا زمانی که نظمی و کمالوند باشند و مشخص نشود فایل صوتی از کجا بیرون آمده دیگر در هیچ جلسه مذاکره‌ای با باشگاه شرکت نخواهند کرد و اعتمادی به مسئولان حال حاضر ندارند.  در این میان در فضای هواداری هم عده زیادی به پشتیبانی از ایمانی خواستار برکناری هرچه زودتر نظمی و کمالوند از سوی زنوزی شده اند.

 

کمالوند: از ایمانی شکایت می‌کنم

پیگیری‌های انجام شده خبرنگار ما برای پاسخگویی مدیران باشگاه نتیجه‌ای به همراه نداشت و جمشید نظمی حاضر به گفتگو در این خصوص نشد و فراز کمالوند، سرمربی تراکتور هم با بیان اینکه فعلاً نمی‌خواهد صحبت کند در توضیحی کوتاه به خبرنگار ما گفت که قصد دارد از ایمانی بابت اتهاماتی که در لایو اینستاگرام خود به او زده بابت دسیسه چینی مبنی بر ضبط صحبت های جلسه خصوصی و اینکه اعلام کرده او را نمی‌خواهد از این بازیکن شکایت می‌کند و دادگاه میان او و این بازیکن قضاوت خواهد کرد.

 

در انتظار ورود محمدرضا زنوزی به ماجرا

تا اینجای کار ادعای مطرح شده میان طرفین از درخواست 7 میلیاردی ایمانی برای فصل جدید حکایت دارد. بازیکنی که با باشگاه تراکتور قرارداد دارد و درخواستش افزایش بیش از 100 درصد نسبت به فصل گذشته است که به گفته خود او و نظمی فصل گذشته 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است و طبیعتاً این حق باشگاه است که با توجه به شرایط مالی خودش و البته قراردادی که با بازیکن دارد با چنین خواسته ای مخالفت کند ولی انتشار فایل صوتی برخلاف آنچه انتظار می‌رفت فضا را به سمت محکوم کردن ایمانی در افکار عمومی نبرده است. ایمانی در گفتگوی خود با هواداران از کمالوند خواسته تا مناظره زنده در حضور هواداران با وی داشته باشد که پاسخ کمالوند هم دیدار با او در دادگاه بوده است. در اینجا به نظر می‌رسد حل این مشکل که مشکلات بعدی را برای باشگاه تراکتور به همراه داشته نیاز به ورود محمدرضا زنوزی و دخالتش در این ماجرا دارد. فردی که خود ایمانی هم به نقش مثبت او اشاره کرده و عنوان کرده مشکلات باشگاه ارتباطی به مالک ندارد و مدیرعامل و سرمربی تیم باعث چنین مشکلاتی شده اند. شنیده ها حاکی از آن است که ایمانی هم با وکیل خود در حال مشورت برای تنظیم شکایت بابت انتشار فایل صوتی جلسه خصوصی است.

 

گزارش از: سعید رضی پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز