خبرگزاری کار ایران

خانلرخانی: یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک، رقابت‌های پاراتکواندو است/ اولین کسی که می‌تواند به موفقیت ورزشکار کمک کند، خود اوست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۳۲

سرمربی تیم‌ملی پاراتکواندو گفت: فکر می‌کنم یکی از قشنگ‌ترین مسابقات در پارالمپیک توکیو، رقابت‌های پاراتکواندو است، به نماینده‌های کشورمان همیشه گوشزد می‌کنم که در اولین حضور این رشته در بزرگ‌ترین میدان ورزشی سعی کنند شایستگی‌های خود را به نمایش بگذارد، با خوش‌رنگ‌ترین مدال کار خود را به پایان برسانند و از این فرصت برای تکمیل کلکسیون افتخارات خود بهترین استفاده را ببرند.

به گزارش ایلنا، رشته پاراتکواندو برای نخستین مرتبه است که حضور در بازی‌های پارالمپیک را تجربه می‌کند، هرچند که در المپیک ریو این رقابت‌ها به صورت نمایشی برگزار شد و مهدی پوررهنما در آن رویداد نیز حضور داشت و توانست برابر نماینده روسیه به برتری برسد اما در این دوره مسابقات پاراتکواندو به صورت رسمی جزء رشته‌های پارالمپیک قرار گرفت.

تیم ملی پاراتکواندو ایران با هدایت پیام خانلرخانی سرمربی جوان و پرتلاش کشورمان موفق شد دو سهمیه توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی از طریق رنکینگ المپیکی بدست آورد و حالا تنها چند روز باقی مانده تا پاراتکواندوکاران به مصاف رقبای خود در این رویداد بزرگ بروند.

در حالی که تنها 11 روز تا آغاز این رویداد بزرگ ورزشی باقی مانده است با پیام خانلرخانی سرمربی تیم ملی پاراتکواندو به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

با پتانسیل موجود، سهمیه کاملی را برای پاراتکواندو ایران بدست آوردیم

رقابت‌‌های پاراتکواندو در بازی‌های پارالمپیک در سه وزن مردان و زنان و کلاس‌های 43 و 44 برگزار می شود؛ برای بدست آوردن سهمیه حضور در این رقابت‌ها تقریبا پروسه 4 ساله‌ای را پشت سر گذاشتیم که در نهایت توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی جواز شرکت را کسب کردیم؛ در وزن اول هم با توجه به کلاس‌های تعیین شده نتوانستیم نماینده‌ای داشته باشیم. خدا را شکر با پتانسیل موجود، سهمیه کاملی را برای پاراتکواندو ایران بدست آوردیم.

پاراتکواندوکاران طی این سال‌ها عملکرد خوبی داشتند

پاراتکواندوکاران طی این 4 سال رقابت‌های جهانی، آسیایی، بازی‌های جهانی آیواز و دو تورنمنت را پشت سر گذاشتند که عملکرد خوبی داشتند؛ به ویژه این دو سال آخر که تنها در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردیم پارالمپین‌های کشورمان موفق به کسب مدال طلا شدند و از آنها راضی هستم.

موفقیت در قهرمانی آسیا، انگیزه پارالمپین‌های تکواندو را بالا برد

بعد از وقفه‌ای دو ساله بخاطر شیوع ویروس کرونا در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کردیم که طبیعتا با توجه به فاصله کمی که تا بازی‌های پارالمپیک وجود داشت، ریسک بالایی بود اما چاره‌ای نداشتیم، آن را پذیرفتیم تا پارالمپین‌ها در شرایط مسابقات و بازی قرار بگیرند و بتوانیم آنها را محک بزنیم و همچنین از بار روانی آنها نیز بخاطر دوری از میدان کاسته شود. خدا را شکر با وجود دوری عملکرد خوبی داشتند و به مدال طلا رسیدند که به بخش روانی آنها کمک بسیار زیادی کرد و در روزهای باقی مانده تا پارالمپیک تمرینات سخت و طاقت فرسا را با انگیزه بالا سپری ‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز