خبرگزاری کار ایران

اتفاق مشابه بازی پیکان - سایپا در آلمان و رأی متفاوت؛

تعویض ششم وولفسبورگ را از جام حذفی اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۱۷۹

در جام حذفی فوتبال آلمان اتفاقی مشابه تعویض جنجالی بازی پیکان - سایپا رخ داد ولی واکنش فدراسیون فوتبال آلمان با نمونه مشابه ایرانی متفاوت بود.

به گزارش ایلنا، در جام حذفی فوتبال آلمان اتفاقی رخ داد که مشابه آن را چندی پیش از بازی پیکان مقابل سایپا دیده بودیم.

دادگاه اتحادیه فوتبال آلمان تیم وولفسبورگ را به علت انجام تعویض اضافه در بازی مرحله اول جام حذفی برابر مونستر، از جام حذفی کنار گذاشت و رای به پیروزی مونستر داد. وولفسبورگ بازی را با پیروزی ۳-۱ در وقت‌های اضافه به پایان برده بود.

تعویض ششم وولفسبورگ را از جام حذفی اخراج کرد

این بازی در وقت‌های قانونی با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده و مارک فن‌بومل تا پایان ۹۰ دقیقه، ۳ تعویض انجام داده بود. او در دقیقه ۹۸ بازیکن چهارم را به زمین آورد و در دقیقه ۱۰۲ دو تعویض دیگر انجام داد؛ غافل از آن که در فوتبال آلمان، قانونی برای انجام یک تعویض اضافه در وقت‌های اضافه وجود ندارد.

تعویض ششم وولفسبورگ را از جام حذفی اخراج کرد

حذف وولفسبورگ مشابه اتفاقی است که فصل گذشته در کوپا ایتالیا برای رم رخ داد. پائولو فونسکا نیز در وقت‌های اضافه بازی برابر اسپتزیا با ۲ تعویض، شمار تعویض‌ها را به ۶ رساند و موجب اعلام رای ۳-۰ شد. (رم البته بازی را نیز با نتیجه ۴-۲ واگذار کرده بود)

این اتفاق را به شکلی دیگر در فوتبال ایران هم چندی پیش شاهد بودیم. جایی که پیکان یک تعویض اضافه مقابل سایپا انجام داده بود و نتیجه برتری یک بر صفر این تیم توسط کمیته انضباطی شکسته شد و نتیجه را ۳ بر صفر به سود سایپا تغییر داد. این حکم بعدا در استیناف برگشت خورد و پیروزی ۳ بر صفر که کمیته انضباطی به سود سایپا اعلام کرده بود را لغو کرد و در نتیجه سایپا در پایان فصل به لیگ یک سقوط کرد.

باشگاه سایپا این پرونده را به دادگاه CAS برده و امید دارد با گرفتن سه امتیاز بازی با پیکان به لیگ برتر برگردد.

البته در توضیح تفاوت حکم بازی سایپا و پیکان با نمونه های مشابه خارجی مثل آنچه در لیگ ایتالیا رخ داده بود اینطور عنوان شد که در مسابقات لیگ بحث یکپارچگی وجود دارد و نتایج تیم‌ها وضعیت چند تیم دیگر را هم درگیر می‌کند و در سود و زیان آنها سهیم است و به همین دلیل تغییر نتیجه بازی به راحتی اتفاق نمی‌افتد، در حالیکه در مسابقات حذفی نتیجه یک بازی تاثیری روی سایر تیم‌ها به شکل مستقیم ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز