خبرگزاری کار ایران

بوندسلیگا، لیگ برتر انگلیس و لالیگا

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۷۴

مسابقات باشگاه‌های فوتبال اروپا امشب به صورت جدی آغاز می‌‎شود اگرچه لوشامپیونه از هفته پیش فعالیتش را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، در غیاب سری‌آ -که از 30 مردادماه آغاز بکار می‌کند- چهار لیگ معتبر فوتبال اروپا امشب فعالیتشان را آغاز خواهند کرد. پس از اینکه فصل گذشته به شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار داشت، این فصل هواداران مجاز به حضور در ورزشگاه‌ها هستند.

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

لیگ برتر انگلیس

این فصل جدید از مسابقات باشگاه‌های انگلیس از روز جمعه 13 آگوست آغاز می‌شود، زمانی که برنتفورد به عنوان تیم تازه وارد از ساعت 23:30 به وقت تهران میزبان آرسنال است. آخرین دور بازی‌های این فصل روز یکشنبه 22 مه سال 2022 برگزار می‌شود.

تیم‌های صعود کرده: برنتفورد، نورویچ سیتی، واتفورد

تیم‌های سقوط کرده: فولام، شفیلد یونایتد، وست برومویچ

تیم‌های لیگ برتری در دور سوم وارد جام حذفی می‌شوند که آخرین مرحله آن در 8 ژانویه برگزار می‌شود. فینال آن شنبه 14 مه سال آینده خواهد بود.

باشگاه هایی که در مسابقات اروپایی حضور ندارند، در دور دوم جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان در میانه هفته 23 آگوست وارد می‌شوند و هفت تیم دیگر در دور سوم که در اواسط هفته 20 سپتامبر رخ می‌دهد، وارد می شوند. فینال این مسابقه روز 27 فوریه یعنی روز یکشنبه برگزار می شود.

بازی سوپرجام لیگ برتر انگلیس به نام جام خیریه در روز هفتم آگوست برگزار شد و لسترسیتی، قهرمان جام حذفی سال گذشته با غلبه بر منچسترسیتی، قهرمان فصل پیش لیگ برتر انگلیس با نتیجه یک بر صفر به این جام دست پیدا کرد.

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

لالیگا

لیگ برتر فوتبال اسپانیا از امشب آغاز می‌شود و آخر هفته ماه مه سال آینده به پایان برسد. 

تیم‌های صعود کرده: اسپانیول، مایورکا، به علاوه خیرونا یا رایو والکانو

تیم‌های سقوط کرده: ایبار، هوسکا، رئال وایادولید

در سوپرکاپ هر دو فینالیست فصل گذشته کوپا دل ری، بارسلونا و اتلتیک بیلبائو، به علاوه دو تیم، اتلتیکو مادرید و رئال مادرید حضور خواهند داشت. انتظار می‌رود این مسابقات در ژانویه 2022 برگزار شود. قرار است سوپرکاپ در ورزشگاه ملک عبدالله، در جده، عربستان سعودی برگزار شود.

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

سری آ 

کمپین جدید آخر هفته یعنی 21 آگوست آغاز می‌شود و تا 22 مه سال آینده ادامه دارد. 

تیم‌های صعود کرده: امپولی، سالرنیتانا، ونزیا

تیم‌های سقوط کرده: بنونتو، کروتونه، پارما

قالب برگزاری مسابقات کوپا ایتالیا از این فصل ساده‌تر شده است و در حال حاضر تنها شامل چهار تیم از خارج از دو دسته برتر یعنی سری آ و سری بی می‌شود. کمترین رتبه 12 تیم از سری A، به همراه باشگاه‌های سری B و چهار تیم از سری C، در اولین مرحله در آگوست و دسامبر 2021 شرکت خواهند کرد.

هشت باشگاه برتر سری A در مرحله یک هشتم نهایی به رقابت می‌پردازند و 12 تا 19 ژانویه 2022 این مسابقات را انجام می‌دهند. اینترمیلان (قهرمان سری آ) در سوپرجام ایتالیا به مصاف یوونتوس (برنده کوپا ایتالیا) می‌رود. تاریخ و مکان اما فعلا اعلام نشده است.

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

بوندسلیگا

فوتبال لیگ برتر آلمان در روز جمعه، 13 آگوست، زمانی که بایرن مونیخ، قهرمان فصل گذشته به دیدار بروسیا مونشن گلادباخ می‌رود، آغاز می‌شود و در 14 مه سال آینده به پایان می‌رسد. 

تیم‌های صعود کرده: بوخوم، گروتر فورث

تیم‌های سقوط کننده: شالکه، وردربرمن

دور اول مسابقات جام حذفی آلمان شامل 18 باشگاه بوندسلیگایی می‌شود، آخرین بازی 7 آگوست برگزار می‌شود و فینال آن در المپیاستادیون در برلین در 21 مه سال آینده برپا می‌شود. قهرمان فصل گذشته DFB Pokal، بروسیا دورتموند، سه شنبه، 17 آگوست، میزبان قهرمان بوندسلیگا، بایرن مونیخ در مسابقه سوپرکاپ آلمان است.

پایان انتظار: بازگشت رقابت‎‌های باشگاهی فوتبال اروپا

لوشامپیونه

شروع بازی‌ها از هفتم آگوست بوده و تا 21 مه سال آتی ادامه دارد. این دوره از رقابت‌ها مطمئنا با حضور لیونل مسی در پاری سن ژرمن بیش از هر زمان دیگری مورد توجه خواهد بود.

تیم‌های صعود کرده: کلرمونت فوت، ترویس

تیم‌های سقوط کرده: دیژون، نیمس

تیم‌های لیگ 1 از دور نهم وارد جام حذفی می‌شوند که معمولاً در آخر هفته اول ژانویه فینال آن برگزار می‌شود. مسابقه سوپرکاپ فرانسه روز یکشنبه 1 آگوست لیل به مصاف پاری سن ژرمن رفت و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز