خبرگزاری کار ایران

بعد از شکست برابر ژاپن؛

خداحافظی تیم ملی والیبال ایران با المپیک توکیو

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۰۷۶

تیم ملی والیبال ایران در مصاف مقابل ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات المپیک توکیو کنار رفت.

به گزارش ایلنا، تیم ملی والیبال ایران در مصاف مقابل ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات المپیک توکیو کنار رفت. این بازی به ست پنجم کشیده شد و در یک مسابقه نزدیک تیم ملی کشورمان با هدایت ولادمیر آلکنو شکست را پذیرفت.

تیم ملی این دیدار را با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، میثم صالحی. مهدی مرندی لیبرو شروع کرد. بازی سرنوشت ساز که قرار نبود به ژاپن مهلت داده شود.  آلکنو همه نکات لازم را به شاگردانش گفته بود و بازیکنان هم نمی‌خواستند فرصت از دست بدهند و از طرف دیگر ژاپنی‌ها هم‌ نمی‌خواستند در خانه اشان بازنده باشند به آب و آتش میزدند تا بر بازی مسلط باشند، دو تیم در امتیاز ۸-۸ برابر شدند و امتیاز ۹ را ایرانی‌ها در سه رالی و سه بار دفاع برای ایران به دست آمد. 

ژاپنی‌ها این بار برخلاف عادت همیشگی خیلی محتاط بازی می‌ کردند و از سرعت خبری نبود و مربی ژاپن وقتی ایران ۱۴-۱۲ پیش افتاد، به ناچار تایم گرفت تا نکاتی را به بازیکنانش گوشزد کند.  همان هم باعث شد تا آن‌ها با استفاده از اشتباهات ایرانی‌ها ۱۷-۱۵ جلو بزنند. ژاپنی‌ها با زدن توپ به دست دفاع ایران ۲ امتیاز دیگر روی امتیازاتشان گذاشتمد تا ۱۹-۱۷ جلو باشند و البته خرابی سرویس ایران آن‌ها را ۲۰ تایی کرد. اما درنهایت ژاپن ۲۵-۲۱ برنده ست اول شد. 

ژاپنی‌های خوشحال از برد ست اول، ست دوم را بهتر شروع کردند و ۲-۱ هم جلو افتادند، اما ایرانی‌ها خودشان را رساندند. این بار با تکرار همان اتفاق ست اول، ایران جلو افتاد  اما در امتیاز ۸-۸ مساوی شدند.  دو‌تیم بعداز آن پا یا پای پیش رفتند اما در نهایت ایران با امتیاز ۲۵-۲۰ به نام ایران ثبت شد و‌آلکنو سعید معروف و امیر غفور را با جواد کریمی و صابر کاظمی عوض کرد که در برد تیم بی‌تاثیر نبود و با پیروزی ایران، دو تیم برابر یک ست برنده باشند. با برد ست دوم، ورق برای ایران برگشت و موتور تیم روشن شد.

بازیکنان آلکنو بر بازی مسلط شدند و در امتیاز ۸-۵ جلو افتادند. ست سوم ایران با انگیزه بیشتر بازی را شروع کرد و فاصله هم گرفت اما ژاپنی‌های جنگجو نا امید نشدند و با دفاع اسپکور‌های ایران در امتیاز ۱۴-۱۵، جلو افتادند.  البته ایران که در ست اول و دوم خطای سرویس زیادی داشت، این ست جبران کرد و هرچند در دریافت توپ‌های برگشتی مشکل داشتند و همین مساله باعث شد تا ژاپن با استفاده از این قضیه امتیاز روی امتیاز بگذارد. 

بعد از تایید خطای تور ژاپن توسط ویدئو چک و تایید امتیاز ۲۰ ایران، اما میز منشی بازی را لحظاتی متوقف کرد که با اعتراض آلکنو و سعید معروف همراه شد، برای لحظاتی  ژاپن ۲۱-۲۰ جلو بود اما خوشحالی آن‌ها دوام نداشت و دو تیم حتی در امتیاز ۲۴-۲۴ برابر شدند، بعد ۲۵-۲۵، اما هیچکدام نمی‌خواستند پا پس بکشند و تا امتیاز ۳۰-۲۹ پیش رفتند و ایران ۳۱-۲۹ برد تا ست چهارم  تعیین باشد.

ست چهارم، ست تعیین کننده برای ایران بود، اما ژاپن نمی‌خواست به همین راحتی تسلیم شود و به همین خاطر به هر ترفندی متوسل شد تا نتیجه را به نفع خود تمام کندو تا امتیاز ۱۰-۶ هم جلو‌افتاد و آلکنو با دو تعویضع سعید معروف و امیر غفور را به زمین برگرداند.  اگرچه تیم ۳ امتیاز عقب بود اما در امتیاز ۲۰-۲۰ برابر شد، اما باز  اشتباهات کار دست آن‌ها داد و ۲۱-۲۴ ایران عقب افتاد که جواد کریمی به زمین برگشت.  اما ژاپن ۲۵-۲۲برد تا کار به ست پنجم‌کشیده شود.

ژاپن ست پنجم را با دو امتیاز مستقیم از سرویس شروع کرد و الکنو وقتی تیمش ۵-۲ عقب افتاد دوباره دو تعویضه کرد، اما در امتیاز ۹-۵ دوباره معروف و غفور به زمین برگشتند. در نهایت ایرانی‌ها امتیازات عقب افتاده را جبران کردند، در نهایت ۱۵- ۱۳ باختند  تا میزبان به جمع ۸ تیم دور دوم برسد. 

نتیجه این مسابقه به شرح زیر است:

ست پنجم: 13 - 15

ست چهارم: 22 - 25

ست سوم: 31 - 29

ست دوم: 25 - 20

ست اول: 21 - 25

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز