خبرگزاری کار ایران

درباره قهرمان دهه هشتادی المپیک توکیو: مدال طلا عادی بود!

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۲۴۱

در رشته اسکیت بورد که برای اولین بار در المپیک برگزار می‌شود، ورزشکار 13 ساله از ژاپن موفق به کسب قهرمانی شد اما این مدال برای او یک اتفاق شگفت انگیز نبود!

"مومیجی نیشیا با 13 سال سن قهرمان و برنده مدال طلا در رشته اسکیت برد خیابانی شد." این خبر طی روزهای ابتدایی مسابقات المپیک که در توکیو در حال برگزاری است بسیار مورد توجه قرار گرفت اما برای این ورزشکار ژاپنی، اتفاق حیرت انگیزی نبود!

نیشیا بعد از قهرمانی گفت: "این یک مسابقه متفاوت نسبت به سایر مسابقات نبود." این ورزشکار از شهر اوزاکای ژاپن کاملا روی روند مسابقه سوار بود و هرگز از صورتش لبخند محو نشد حتی پس از اینکه در چند صحنه احتمال مصدومیت و زمین خوردن شدیدش هم وجود داشت.او گفت: وقتی شما بعد از یک حرکت فرود می‌آیید همه می‌گویند ،" اوه " و این باعث خوشحالی من می‌شود."

نیشیا اولین بار در حدود 6 سالگی پس از اینکه برادرش هایت - سه سال بزرگتر از او - آن را به عنوان آموزش در تعطیلات برای اسنوبرد استفاده کرد، روی اسکیت بورد حرکت کرد. به گفته پدر و مربی‌اش، شو، او همیشه مشتاق استفاده و یادگیری در ترفندهای برادرش بود و در نتیجه سریع یاد می‌گرفت. او گفت: "او مصمم بود که نبازد."

درباره قهرمان دهه هشتادی المپیک توکیو: مدال طلا عادی بود!

مادرش تومومی گفت، در خانه، نیشیا "دختری معمولی در سال دوم راهنمایی" است که بیشتر وقت خود را صرف تلفن‌های هوشمند خود می‌کند و عاشق بازی‌‌های ویدیویی است. در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از مسابقه، نیشیا گفت که مشتاقانه منتظر جشن موفقیت‌ تاریخی خود با کباب پز "yakiniku"(یک نوع غذای ژاپنی) است.

با توجه به نگرانی شیوع گسترده ویروس کرونا در توکیو که موجب شد تا حضور تماشاگران در مسابقات ممنوع شود، به گفته مقامات المپیک، بیشترین تماشاگران را در طول مسابقه در پارک ورزشی شهری آریاک تشکیل می‌دادند. این ممکن است به نفع ناکایاما 16 ساله باشد که در این رقابت مدال برنز را گرفت. این ورزشکار اهل تایوما گفت: "شاید به این دلیل بود که تماشاگر وجود نداشت، اما من بیش از حد معمول آرامش داشتم."

پدر ناکایاما هیروشی می‌گوید زمانی که او در دوران ابتدایی بود یک مرتبه به پارک رفت و با اسکیت بورد تمرین کرد که این موجب شد او علاقه‌اش به این رشته را نشان بدهد و خواستار تکرار این تمرینات شود. هنگامی که پارک بسته می‌شود، می‌توان وی را در حال تمرین با دوستانش دید. او گفت: "او بسیار سخت کوش است، همیشه بی سر و صدا آموزش می‌‌بیند."

ظهور دیدنی نیشیا و ناکایاما از یک اسکیت باز زن دیگر الهام گرفته شد، قهرمان اسکیت خیابانی جهان، آوری نیشیمورا، که پس از یک سری انتقاد سنگین، روز دوشنبه در همین مسابقات هشتم شد. این ورزشکار 19 ساله در ژاپن یکی از چهره‌های شناخته شده این ورزش بوده است و در 15 سالگی در مسابقات خیابانی X Games 2017 قهرمان شد.

نیشیا درباره نیشیمورا گفت: "او همان ترفندهای معمول دیگران را انجام نمی‌دهد و از نرده‌های بزرگ نمی‌ترسد. او همه چیز را در تمرینات بکار می‌گیرد که به همین دلیل من او را تحسین می‌کنم."

اسکیت بورد یکی از ورزش‌های مورد علاقه در المپیک است که حداقل محدودیت سنی ندارد. کمیته بین المللی المپیک چنین تصمیماتی را به فدراسیون های بین المللی واگذار می‌کند، ورزش‌هایی از جمله ژیمناستیک و اسکیت نمایشی فقط به ورزشکاران بالای یک سن خاص اجازه رقابت می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز