خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پیکان: برای صیانت از عدالت فوتبال به کمیته اخلاق شکایت کردیم/ سایپا روی بازی‌هایش تمرکز کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۳۷۸

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: برای صیانت از روح عدالت در فوتبال و کمیته استیناف، با وجود اینکه دوست نداشتم به کمیته اخلاق شکایت کنیم، این کار را انجام دادیم.

به گزارش ایلنا، اکبر محمدی درباره وضعیت تیم فوتبال پیکان در رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: امسال تیم ما براساس هدفگذاری‌ که داشت عملکرد خود را تنظیم کرد. کادر فنی انتخاب شد که شرایط لیگ برتر را بلد بود و می‌دانست بازیکنان باید به چه شکلی به کار گرفته شوند. کادر فنی، مدیریت و بازیکنان با هم هماهنگ بودند و البته مدیریت ارشد گروه ایران‌خودرو یعنی مقیمی و قائم مقام اقتصادی‌اش ابوالحسنی تیم را حمایت کرده و منابع مالی را به باشگاه پیکان تزریق کردند، هر چند این منابع کم بود ولی به موقع بود. با یک برنامه منظم در اختیار ورزشکاران قرار گرفت و برنامه‌های باشگاه را به خوبی پشتیبانی کرد.

وی ادامه داد:  پیکان امسال جزو سه لیگ تیم کم‌هزینه لیگ برتر است و بیشتر نگاه ما به استفاده از نفرات تیم‌های آکادمی باز می‌گردد. بیشتر بازیکنان ترکیب اصلی، از نفرات آکادمی باشگاه بودند که این موضوع دست‌آورد بزرگی است. سعی کردیم به نسبت فصل قبل پیشرفت داشته باشیم و دست‌کم دغدغه سقوط نداشته باشیم که این امر محقق شد. 

مدیرعامل باشگاه پیکان خاطرنشان کرد:‌ اکنون با تیم چهارم جدول فقط سه امتیاز فاصله داریم و می‌توانیم با یک نتیجه مناسب مقابل مس رفسنجان به نیمه بالای جدول برسیم. به هر حال به جز سه تیم اول که تا حدودی خرج خود را از سایر تیم‌ها جدا کرده‌اند، فشردگی زیادی تا رتبه دوازدهم دیده می‌شود. در چهار هفته باقی مانده باید دو دیدار مقابل تیم‌های بالاتر از خودمان یعنی فولاد و پرسپولیس انجام بدهیم و دو مسابقه هم با تیم‌های پایین‌تر مثل مس رفسنجان و ماشین‌سازی.

محمدی ادامه داد: امیدوارم با برنامه‌ریزی مناسب بتوانیم امتیازات لازم را هم از این چهار دیدار کسب کنیم.  پیکان اکنون شرایط خوبی پیدا کرده. نتیجه بازی هفته گذشته مقابل سپاهان شایسته پیکان نبود. می‌توانستیم برنده شویم اما با اشتباه داور، این مسابقه مساوی شد. سپاهان را تحت‌تأثیر قرار دادیم و این خودباوری بین بچه‌های ما وجود دارد. 

وی درباره اتفاقات مربوط به رأی دیدار پیکان مقابل سایپا توضیح داد: جدا از اشتباه مسئولان تیم ما روی نیمکت در تعویض ششم پیکان برابر سایپا، ناظر بازی، داور چهارم، کمک‌داور و داور وسط هم در این اتفاق دخیل بودند و تأخیر داشتند. آن تعویض هم دقیقه 97 صورت گرفت. در ادامه باشگاه سایپا اعتراضی مطرح کرد که کمیته انضباطی به شدیدترین شکل ممکن پیکان را تنبیه کرد. در واقع رأیی داد که غیرقابل باور و غیرقابل قبول بود. فکر نمی‌کردیم چنین رأیی با این شدت از طرف کمیته انضباطی صادر شود اما خیلی هم شلوغ نکردیم.

محمدی تصریح کرد:‌ فقط این موضوع را به بیانیه باشگاه پیکان ارجاع می‌دهم. در آن بیانیه گفتیم حقمان است که به مرجع بالاتر شکایت کنیم تا در آنجا به رأی رسیدگی شود. گفتیم هر رأیی کمیته استیناف بدهد، قبول می‌ کنیم. باشگاه سایپا هم به این موضوع اذعان کرد. آنها هم گفتند رأی کمیته انضباطی طبق یک پشتوانه حقوقی صادر شده و هر حکمی کمیته استیناف بدهد می‌پذیریم و تمکین می‌کنیم. با توجه به لوایحی که آماده کردیم و بررسی مجدد کمیته استیناف درباره این پرونده،‌ این کمیته این حق را به ما داد که به نظر من کاملا درست بود.

وی افزود: با رأی کمیته استیناف عدالت در فوتبال انجام شد، اما رأی کمیته انضباطی می‌توانست چهره فوتبال را مخدوش کند. در ادامه شاهد بیانیه‌هایی از باشگاه سایپا بودیم. به دوستان و همکارانم در این باشگاه احترام می‌گذارم اما با وجود اینکه گفتند به رأی کمیته استیناف احترام می‌گذاریم، نسبت‌های ناجوری به مسئولان کمیته استیناف و سایر دست‌اندرکاران فوتبال زدند. ما هم به عنوان باشگاهی که یک سمت قضیه بودیم، به این موضوع واکنش نشان دادیم. 

مدیرعامل باشگاه پیکان درباره شکایت از مدیرعامل سایپا به کمیته اخلاق افزود: برای صیانت از روح عدالت در فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف، با وجود اینکه دوست نداشتم به کمیته اخلاق شکایت کنیم، این کار را انجام دادم زیرا متهم کردن رأی کمیته استنیاف به جریان فاسد و هوچی‌گر در فوتبال، به همه فوتبال برمی‌خورد. ما هم باید به عنوان یک سمت قضیه، از رأی درست کمیته استیناف و این اتهامات دفاع می‌کردیم. 

محمدی ادامه داد: به هر حال آنجایی که باید به این مسئله رسیدگی کند وارد می‌شود و اجازه نمی‌دهد وقتی رأی به نفع من است بگویم همه چیز خوب است و در غیر این صورت فکر کنم کمیته‌های فدراسیون فوتبال دچار فساد هستند.  یکی از همین کمیته‌های فدراسیون یکبار رأی را به سود باشگاه سایپا داد. اینگونه برداشت کردن خیلی منطقی نیست. 

وی درباره اینکه پس از رأی کمیته انضباطی مسائلی درباره دخالت مدیرعامل این باشگاه و عضو هیأت رئیسه فدراسیون مطرح شد، اما اکنون گفته می‌شود رأی کمیته استیناف براساس مستندات قانونی بوده، گفت: بازی در زمین فوتبال برگزار شد و ما هم سه امتیاز را در زمین و با زحمت بسیار کسب کردیم. همین تیم سایپا مقابل ذوب‌آهن تا دقیقه نود یک بر صفر جلو بود و با وجود اینکه می‌توانست برنده شود اما آن مسابقه در نهایت مساوی شد. برای به دست آوردن یک امتیاز در زمین از تیم حریف باید فاکتورهای زیادی کنار هم جمع شده و آدم‌های زیادی برای این موضوع کمک کرده، فعال باشند و انرژی بگذارند.

مدیرعامل باشگاه پیکان تصریح کرد: چگونه می‌شود وقتی تیم ما در زمین بازی را برده فقط به خاطر یک بازیکن که حضورش براساس اشتباه مجموعه‌ای از افراد نه فقط سرپرست تیم پیکان بوده، سه امتیاز را به سادگی در اختیار تیم دیگری بگذارند. رأی کمیته انضباطی جدول را به هم ریخت و دیدید نه فقط تیم ما بلکه سایر تیم‌ها هم به آن اعتراض کردند. کمیته استیناف هم تمام جنبه‌ها را بررسی و چنین حکمی صادر کرد. من هم باید به رأی کمیته استیناف احترام گذاشته و تمکین می‌کردم. به نظر من دوستان جای اینکه روی این مسئله تمرکز کنند بهتر است بازی‌های خود را جدی بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته هم تیم پیکان در همین شرایط فعلی سایپا قرار داشت اما با همت بچه‌ها و کمک خدا توانست از این برهه رد شود و سهمیه خود را در لیگ برتر حفظ کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز