خبرگزاری کار ایران

بررسی ۵ دیدار باقی مانده دو مدعی قهرمانی لیگ؛

پرسپولیس - سپاهان؛ نبرد شانه به شانه به سمت فتح جام

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۵۱۱

با شرایط جدول لیگ برتر رقابت قهرمانی میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، لیگ برتر فوتبال به پایان هفته بیست و پنجم خودش رسید و در این هفته از رقابت‌ها با توجه به برتری پرسپولیس و سپاهان مقابل حریفان و تساوی استقلال در اراک مقاب آلومینیوم، عملاً آبی‌های پایتخت از کورس قهرمانی خارج شدند و اگرچه هنوز روی کاغذ اندک شانسی برای رسیدن به صدر دارند ولی در عمل بعید است دیگر به این عنوان دست پیدا کنند و حالا رقابت سپاهان و پرسپولیس جدی‌تر از همیشه دنبال می‌شود.

در حال حاضر هر دو تیم 5 بازی دیگر تا پایان لیگ دارند که نتایج حاصله از آنها تکلیف قهرمان لیگ بیستم را مشخص خواهد کرد.

 

وضعیت دو تیم در جدول:

پرسپولیس - سپاهان؛ نبرد شانه به شانه به سمت فتح جام

در حال حاضر پرسپولیس دو امتیاز از سپاهان جلوتر است. با توجه به اینکه سپاهان هفته گذشته مقابل فولاد تن به تساوی داد و پرسپولیس از سد مس رفسنجان گذشت تساوی امتیازات دو تیم به هم خورد و الان تیمی که به قهرمانی نزدیک تر است، مدافع عنوان قهرمانی 4 دوره قبلی است. با این وجود هنوز نمی‌توان شانس پرسپولیس را برای قهرمانی بیشتر دانست چرا که سطح رقابت در دیدارهای باقی‌مانده متفاوت است.

 

* هفته بیست و ششم

فولاد خوزستان - پرسپولیس

سپاهان- پیکان

 

پرسپولیس این هفته مصاف دشواری با فولاد در اهواز خواهد داشت. آب و هوای تابستانی این روزهای خوزستان تبدیل به برگ برنده نمایندگان این استان در هفته‌های اخیر شده و تیم‌های زیادی را با همین شیوه زمین‌گیر کردند. از طرفی فولاد دو هفته قبل 2 امتیاز حساس از سپاهان گرفت و حالا می‌تواند این دو امتیاز را از پرسپولیس هم بگیرد تا شرایط یکسانی در کورس بالای جدول رقم بزند. به هر جهت پرسپولیس یکی از سخت‌ترین دیدارهای باقی مانده خودش را این هفته دارد و اگر بتواند پیروز شود گام بلندی به سمت قهرمانی برداشته است.

سپاهان هم باید به مصاف پیکان برود و با وجود امتیاز میزبانی کار راحتی نخواهد داشت. پیکان در شرایطی در جدول قرار دارد که نه گزینه سهمیه است و نه خطر سقوط را احساس می‌کند ولی شاگردان تارتار نشان دادند بارها در بزنگاه‌های مهم سد محکمی برای تیم‌های در کورس قهرمانی هستند.

 

* هفته بیست و هفتم

پرسپولیس - آلومینیوم

سپاهان - صنعت نفت آبادان

 

پرسپولیس بعد از فولاد باید مقابل آلومینیوم قرار بگیرد. حریف دیگری که به هیچ وجه آسان نیست و شاگردان منصوریان این هفته با انجام یک بازی خوب توانستند استقلال را متوقف کنند و حریف سر سختی برای پرسپولیس هستند.

سپاهان هم باید مقابل صنعت نفتی قرار بگیرد که چند هفته‌ای خوب نتیجه نمی‌گرفت ولی دوباره شروع به کسب نتایج قابل قبول کرده و کار شاگردان نویدکیا هم در این هفته آسان نخواهد بود.

 

* هفته بیست و هشتم

ماشین سازی - پرسپولیس

پدیده- سپاهان

در این هفته می‌توان گفت کفه به سمت پرسپولیس سرازیر است. سرخپوشان باید به مصاف ماشین سازی بروند و این تیم به احتمال 99 درصد تا آن موقع سقوطش قطعی شده است و یک بازی تشریفاتی در پیش خواهد داشت که از لحاظ انگیزشی روی بازیکنان تاثیرگذار است و می‌توان یک برد بی دردسر برای سرخپوشان لحاظ کرد. در سوی دیگر پدیده که این روزها خوب نتیجه می‌گیرد میزبان سپاهان است که شاگردان نویدکیا کار راحتی برابر آنها نخواهند داشت.

 

* هفته بیست و نهم

پرسپولیس - تراکتور

سپاهان - ذوب آهن

 

حساس‌ترین هفته برای دو تیم شاید هفته ما قبل پایانی باشد. پرسپولیس باید به مصاف تراکتورِ فیروز کریمی برود. سرخپوشان تهرانی در کورس قهرمانی هستند و تراکتور هم شانس چندانی برای سهمیه ندارد و در آن مقطع احتمالا تکلیفش در این خصوص مشخص است. با این وجود بازی با پرسپولیس برای تراکتور حیثیتی است و همیشه حساسیت بالایی برای هوادارانش دارد و نمی‌توان انگیزه قهرمانی پرسپولیس را عامل قطعی برتری این تیم دانست. از سوی دیگر سپاهان باید در دربی اصفهان مقابل ذوب آهنی قرار بگیرد که این بازی برای آنها هم اگر بیشتر مهم نباشد کم اهمیت تر نخواهد بود. ذوب آهن آخرین تلاش‌هایش را برای ماندن در لیگ به کار می‌گیرد و 3 امتیاز بازی با سپاهان برایش مهم است.

 

هفته سی‌ام

پیکان - پرسپولیس

استقلال - سپاهان

 

اینجا بزنگاه آخر است که اگر فرض بگیریم تا آن زمان تکلیف قهرمانی روشن نشده باشد اینجا دیگر همه چیز به سود پرسپولیس است. بازی با تیم احتمالا بی انگیزه پیکان برای پرسپولیس در مسیر قهرمانی مزاحمت جدی محسوب نمی‌شود و از سوی دیگر سپاهان در تهران دیداری دشوار با استقلال دارد که احتمالا برای کسب سهمیه می‌جنگد و می‌خواهد با استفاده از امتیاز میزبانی لیگ را با برد تمام کند. کار سپاهان در این هفته به مراتب سخت تر است و اگر تکلیف قهرمانی به هفته آخر کشیده شود روی کاغذ شانس سرخپوشان به مراتب بالاتر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز