خبرگزاری کار ایران

سجادی: درباره دوپینگ بارها با ورزشکاران صحبت کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۴۱

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت که بارها به ورزشکاران المپیکی درباره مصرف داروهای مختلف تذکراتی داده شده است.

به گزارش ایلنا، نصرالله سجادی درباره وضعیت اردوی تیم‌های کشورمان که در المپیک 2020 توکیو حاضر خواهند شد، اظهار داشت: همه تیم‌های ما در اردو هستند. تیم ملی تیراندازی بانوان در اروپا و تیم ملی بسکتبال مشغول مسابقه هستند و بقیه در داخل اردو دارند. شرایط خوبی وجود دارد و مشکل خاصی و مصدومیتی نداریم. امیدوارم بچه‌ها آمادگی خود را حفظ کنند.

وی درخصوص دوپینگ ورزشکاران المپیکی کاراته و تکواندو بیان کرد: ورزشکار عزیز ما در کاراته مصرف دارویی داشته و باید با پزشک و فدراسیون پزشکی ورزشی مشورت می‌کرد. بارها با بچه‌ها در این باره صحبت کردیم. داروی مصرف شده جزو داروهایی است که دوپینگ به شمار می‌رود. درباره تکواندوی تیمی هم باید بگویم که به‌صورت رسمی در المپیک نیست و به شکل آزمایشی برگزار می‌شود. ورزشکاران این رشته نه در دهکده المپیک هستند، نه در سالن‌هایی که المپیک در آن برگزار می‌شود. آنها در کاروان اعزامی و داخل کاروان ما نیستند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درخصوص وضعیت دوپینگ در کاراته تصریح کرد: متأسفانه عسکری دوپینگ کرد و فدراسیون کاراته طی نامه‌ای، به‌خاطر سهوی بودن مصرف دارو درخواست تجدید نظر کرده است. آنها گفتند این موضوع را در هفته جاری بررسی خواهند کرد و پاسخ می‌دهند. فدراسیون کاراته وکیل گرفته، اما باید بدانیم دوپینگ سهوی و عمدی ندارد. داروی کسی که دوپینگ می‌کند، باید در دوز مشخصی باشد که این ورزشکار و پزشکش اطلاع نداشتند.

سجادی در مورد زمان اعزام کاروان ورزش کشورمان به توکیو خاطرنشان کرد: 26 تیر ماه تیم‌های شمشیربازی، تیراندازی، تیروکمان و والیبال به توکیو اعزام می‌شوند و کاروان‌های بسکتبال و دوچرخه‌سواری روز 27 تیر به توکیو می‌روند. ورزشکاران ما از 26 تیر تا 8 مرداد به ژاپن سفر می‌کنند و آخرین اعزام‌ها به کشتی آزاد و کاراته مربوط است. از 4 تا 18 مرداد هم تیم‌ها به کشور بازمی‌گردند.

وی که با برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، درخصوص وضعیت سهمیه‌های باقیمانده و سهمیه مهدی پیرجهان در دوومیدانی گفت: دیگر شانس چندانی برای سهمیه جدید نداریم، اما سهمیه پیرجهان قطعی شده است.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره کمک سازمان برنامه و بودجه کل کشور به رشته‌های المپیکی اظهار داشت: خدا را شکر مشکل مالی نداریم. سازمان برنامه و بودجه سال گذشته و امسال، همکاری نزدیکی با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داشته و به موقع، اعتبارات را به فدراسیون‌ها ابلاغ کردیم.

سجادی در پاسخ به این پرسش که آیا امیدی به حضور موفق احسان حدادی در المپیک دارد یا خیر، بیان کرد: نمی‌دانم. حدادی مصدومیت دارد و امیدواریم در درجه اول این مصدومیت برطرف شود تا حدادی عملکرد خوبی داشته باشد.

وی درخصوص وضعیت تیم ملی کاراته و وضعیت شهرام هروی خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صحبت کردند و مشکل حل شد. هروی در اردوی تیم ملی کاراته مشغول است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز