خبرگزاری کار ایران

۱۴ سال پیش در چنین روزی رقم خورد؛

پایان خوش دایی با قهرمانی نارنجی (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۸۱۵

تیم سایپا برخلاف این روزها که برای ماندن در لیگ برتر دست و پا می‌زند در لیگ ششم با هدایت علی دایی به قهرمانی لیگ برتر دست یافت.

به گزارش خبرنگار ورزش ایلنا، 14 سال پیش در چنین روزی یعنی در 8 خرداد سال 1386 تیم فوتبال سایپا توانست در یک ماراتن حساس و نفس گیر با استقلال اهواز به هدایت فیروز کریمی، در نهایت جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در روز پایانی لیگ و در دیدار مقابل مس کرمان علی دایی که به عنوان مربی - بازیکن در این تیم حضور داشت با گلزنی در بازی پایانی هم قهرمانی تیمش را رقم بزند و هم خداحافظی با شکوهی از میادین فوتبال داشته باشد.

پایان خوش دایی با قهرمانی نارنجی (گزارش ویژه)

سایپا که در لیگ ششم تیم خوبی بسته بود و علی دایی را هم در بین بازیکنان خودش داشت، از لورانت آلمانی به عنوان سرمربی استفاده کرد ولی این سرمربی بعد از چند هفته عطای کار در ایران را به لقایش بخشید و به قبرس رفت.

پایان خوش دایی با قهرمانی نارنجی (گزارش ویژه)

مسئولان وقت سایپا هم به جای استخدام سرمربی جدید، از علی دایی تا پایان فصل به عنوان مربی- بازیکن استفاده کرده و توانستند با استفاده از انگیزه‌های دایی که شرایط بدی را پس از جام جهانی 2006 تجربه می‌کرد و پایان تلخی در تیم ملی داشت در آن فصل موفق شود.

در لیگ ششم استقلال و پرسپولیس اوضاع جالبی نداشتند. استقلال با صمد مرفاوی تا هفته‌های پایانی صدرنشین و مدعی اصلی قهرمانی بود ولی نتایج ضعیف در دیدارهای پایانی باعث شد در پایان فصل حتی جایی بین 3 تیم اول جدول هم نداشته باشد. اتفاقاتی مثل حذف از آسیا به دلیل دیر ارسال شدن لیست نفرات هم روی روحیه این تیمی آبی ها تاثیر منفی بسزایی گذاشت.

پرسپولیس هم در آن فصل حال و روز خوبی نداشت و زیر نظر مصطفی دنیزلی به دلیل کمبود ستاره تاثیرگذار و البته مشکلات و اختلافات داخلی نتوانسته بود نتایج خوبی بگیرد ولی پیروزی در دربی و در نهایت نتایج خوب در هفته‌های پایانی باعث شد آنها در جایگاه سوم جدول قرار بگیرند. در این شرایط رقابت قهرمانی تا هفته پایانی میان سایپا و استقلال اهوازی رقم خورد که هدایتش را فیروز کریمی بر عهده داشت. کریمی بعد از سالها همچنان تیم خودش را مستحق قهرمانی در لیگ ششم می‌داند و اشتباهات داوری را عامل نرسیدن به این عنوان مطرح می‌کند.

پایان خوش دایی با قهرمانی نارنجی (گزارش ویژه)


تیم سایپا در سال 86

پایان خوش دایی با قهرمانی نارنجی (گزارش ویژه)

ایستاده از راست: ابراهیم صادقی، امید شریفی نسب، حمیدرضا فرزانه، میثاق معمارزاده، سیدجلال حسینی، محسن خلیلی

نشسته از راست: علی عشوری زاد، داریوش یزدانی، حمیدرضا رجبی، مرحوم مجید غلام نژاد و احمد مومن زاده

به این نفرات نام خود علی دایی که معمولا به عنوان یار تعویضی وارد زمین می‌شد و کیانوش رحمتی را هم باید اضافه کرد.

ابراهیم صادقی در این جمع بعد از دوران بازیگری به مربیگری روی آورد و تا پایان فوتبالش در سایپا بود. او چندی پیش از سمتش به عنوان سرمربی نارنجی پوشان استعفا داد و بعد از آن حکم مشاور مدیرعامل را گرفت.

امید شریفی نسب در حال حاضر در آبادان به مربیگری در تیم های پایه صنعت نفت مشغول است.

حمیدرضا فرزانه تا چند وقت قبل در نساجی دستیار فاضلی بود و بعد از فوتبالش به مربیگری روی آورده است.

میثاق معمارزاده چند سالی است که بدون خداحافظی رسمی بیرون از فوتبال مانده است و فعالیت فوتبالی ندارد.

سیدجلال حسینی تنها عضو این مجموعه است که همچنان مشغول بازی است و کاپیتان پرسپولیس است.

محسن خلیلی بعد از دوران فوتبالش به سرپرستی نفت تهران و در مقطعی پرسپولیس روی آورد و در حال حاضر به عنوان کارشناس در برنامه های تلویزیونی حاضر می‌شود.

علی عشوری زاد در این سال‌ها به عنوان دستیار علی نظرمحمدی در تیم‌های مختلف از جمله سپیدرود مشغول فعالیت بوده است.

داریوش یزدانی چند سالی است که از ایران رفته و این روزها در آمریکا آکادمی فوتبال دارد و به فعالیت مشغول است.

حمید رضا رجبی را هم این روزها روی نیمکت تیم فولاد در کنار جواد نکونام به عنوان یکی از اعضای کادرفنی می‌بینیم.

مجید غلام نژاد تلخ ترین سرنوشت را میان اعضای سایپای آن فصل داشت و متاسفانه در سال 1397 طی یک حادثه درگذشت و فوتبال ایران را داغدار کرد.

احمد مومن‌زاده هم تا چند سال پس از فوتبالش از او خبری نبود تا اینکه سال گذشته اعلام شد در سن 45 سالگی قرار است با تیم دسته سومی ون پارس نقش جهان به میادین فوتبال برگردد.

علی دایی، سرمربی و کاپیتان اول آن تیم هم این روزها چند سالی است که به بیزنس‌های شخصی مشغول است و بعد از برکناری از سایپا که دو فصل قبل اتفاق افتاد دیگر تا امروز به فوتبال برنگشته است.

امیرهوشنگ سعادتی هم از نفرات آن تیم بود که این روزها مدیر برنامه تعدادی از بازیکنان لیگ برتری است. 

کیانوش رحمتی هم از نفرات شاخص آن تیم بود که امسال دستیار ابراهیم صادقی در سایپا بود و در حال حاضر در کادر مدیریتی باشگاه جای دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز