خبرگزاری کار ایران

تخلف تیم‌های پایه استقلال و خطر سلب عناوین قهرمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۹۳۴

شکایتی از سوی تیم‌های پایه تهران دو قهرمانی تیم‌های پایه استقلال در رده امید و نوجوانان را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، بعد از اینکه با شکایت باشگاه استقلال و چند تیم دیگر، قهرمانی در رده پایه به خاطر محرز شدن تخلف تیم کیا به نوجوانان استقلال رسید، حالا شکایتی دیگر از سوی تیم‌های پایه تهران دو قهرمانی تیم‌های پایه استقلال در رده امید و نوجوانان را تهدید می‌کند. 30 تیم رده پایه که اعتقاد دارند بعد از محرومیت باشگاه استقلال (حکم 30 شهریور سال 1399 ابلاغ شد) به خاطر پرونده شفر، اجازه ثبت قرارداد درهیچ رده‌ای را نداشته، شکایت بلندبالایی علیه باشگاه استقلال به هیأت فوتبال و کمیته انضباطی ارجاع داده‌اند تا شاید قهرمانی‌ها از استقلال پس گرفته شود.

فیفا در تاریخ 15 و 23 مرداد در دو نامه رسمی به استقلال که سایت فدراسیون هم به آن اشاره کرده، اعلام نمود این باشگاه تا پرداخت کامل مطالبات شفر حق نقل و انتقالات ندارد. پیش از این هم فیفا با نامه‌ای در تاریخ 24 تیر اعلام کرده بود در صورتی که تا یک ماه مطالبات شفر پرداخت نشود، به صورت اتوماتیک این باشگاه از پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد.

عبدالرحمن شاه‌حسینی کارشناس حقوقی نیز صحه گذاشته بر محرومیت استقلال در تمام رده‌ها. او می‌گوید: «اگر باشگاهی از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، تمامی تیم‌های آن از جمله بزرگسال و پایه شامل خواهند شد و عقد و ثبت قرارداد آنها در تاریخ محرومیت قانونی نیست. مگر آنکه در نامه ارسالی قید شود که باشگاه در رده بزرگسال از جذب بازیکن محروم است که این اتفاق در نامه فیفا رخ نداده و صراحتاً قید شده که باشگاه از تمامی رده‌ها برای جذب بازیکن محروم است.»

در بند D قوانین نقل و انتقالات فیفا هم آمده که اگر باشگاهی از فعالیت در نقل و انتقالات محروم شود، در تمامی رده‌ها حق جذب بازیکن و فعالیت در این زمینه را نخواهد داشت.

باشگاه استقلال سال گذشته و پس از اعلام محرومیت وینفرد شفر قرارداد این بازیکنان: محمد رسول برزگر حسن‌آباد (31 شهریور)، طاها فرهانی (23 مهر)، امیرمحمد رستم‌نژاد (23 مهر)، سجاد نعمتی (29 شهریور)، محمدطه سیفی (26 شهریور)، مهدی وظیفه (23 مهر) را در هیأت فوتبال استان تهران به ثبت رساند و حالا باید دید با شکایتی که مطرح شده آیا قهرمانی‌ها از استقلال سلب خواهد شد یا خیر؟! فدراسیون فوتبال هنوز درباره این موضوع واکنشی نشان نداده است اما اگر تخلف استقلال آشکار شود ممکن است علاوه بر بازپس گرفتن قهرمانی‌ها، تیم‌های پایه به رده‌های پایین‌تر نیز سقوط کنند که در این شرایط اوضاع استقلال بسیار پیچیده خواهد شد.

فلاحی، یکی از مربیان پایه در مورد موضوع این شکایت، می‌گوید: «موضوع شکایت ما این است که استقلال از بازیکنانی در مسابقات استفاده کرده که اجازه ثبت قرارداد آنها را نداشته است. یعنی در واقع اجازه جذب نفر جدید نداشته است. ما شکایتمان را بعد از دیدار تیم‌های فتح آرشاک و استقلال در اوایل ماه بهمن مطرح کردیم. تیم‌های دیگر در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید لیگ برتر تهران مانند پیکان، پاس قوامین، المپیک اندیشه، شاهین و نهال شمیران شکایت خودشان را تنظیم و مطرح کرده‌اند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز