خبرگزاری کار ایران

بررسی ادعاهای مازیار زارع:

چه کسانی اجازه صعود به لیگ برتر را به ملوان نمی دهند؟ (گزارش ویژه)

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۳۹۱

سرمربی ملوان در نشست خبری بعد از بازی با خیبر خرم آباد حملات تندی به مسئولان فدارسیون فوتبال و همچنین اشکان خورشیدی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال ملوان به عنوان یک تیم ریشه دار و قدیمی فوتبال ایران که روزگاری جزو تیم های خوب سطح اول فوتبال ایران بود، بعد از سقوط در هفته پایانی لیگ پانزدهم به دسته اول، در سال‌های اخیر نه تنها موفق به بازگشت به لیگ برتر نشده، که حتی چهره یک مدعی در کورس بالای جدول را هم به خود نگرفته است. ملوان که چند سالی است زیر نظر پیشکسوتان این باشگاه اداره می‌شود، در حال حاضر با مدیرعاملی پژمان نوری و مربیگری مازیار زارع در لیگ یک فعالیت می‌کند و در پایان هفته 22 این فصل با 31 امتیاز در جایگاه نهم و در میانه جدول قرار گرفته است.

ملوان با دو شکست در دو بازی اخیر خود مقابل آرمان گهر و خیبر خرم آباد شانس رسیدن به رتبه های بالای جدول را از دست داده و در نشست خبری بعد از بازی مقابل خیبر که با شکست دو بر صفر این تیم همراه بود، مازیار زارع در نشست خبری حمله تندی به سران فدراسیون فوتبال، حیدر بهاروند و داور بازی یعنی اشکان خورشیدی داشت و آنها را مقصر این شکست عنوان کرد و اعلام کرد دست‌هایی در کار است که با ملوان و صعود دوباره این تیم به لیگ برتر مشکل دارند.

یکی از اعتراضات زارع به محرومیت سهیل فداکار، بازیکن این تیم است که پس از گلزنی مقابل قشقایی پیراهن خود را بیرون آورد و دو روز قبل از بازی با خیبر حکم محرومیت یک جلسه ای وی ابلاغ شد.

چه کسانی اجازه صعود به لیگ برتر را به ملوان نمی دهند؟ (گزارش ویژه)

در این حکم آمده: سهیل فداکار مهاجم تیم ملوان  از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل آنچه در متن حکم "رفتار غیر ورزشی پس از به ثمر رساندن گل که سبب تحریک افراد حاضر در جایگاه شد" عنوان گشته، به تحمل یک جلسه محرومیت و پرداخت 30 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم گردید. این رای از سوی آن کمیته محترم قطعی و قابل اجرا عنوان شده است.

باشگاه ملوان هم در اعتراض به این حکم متنی در صفحه رسمی سایت خود منتشر کرده و اعلام کرد به این تصمیم کمیته انضباطی معترض است. اگرچه جریمه بیرون آوردن پیراهن در شادی پس از گل یک کارت زرد از سوی داور مسابقه است ولی اینبار کمیته انضباطی نسبت به محروم کردن این بازیکن اقدام کرد و در توضیحات این حکم عمل تحریک آمیز یاد شده و با توجه به محرومیت یک جلسه ای او که مشابه حکم صادر شده برای گادوین منشا در بازی اب پرسپولیس بود اینطور به نظر می‌رسد که فداکار حرکتی بیش از پیراهن در آوردن انجام داده، اگرچه در نامه باشگاه ملوان عنوان شده که تنها اقدام او در بازی همین بوده ولی در گزارش آن بازی که پخش نشده و ویدیویی از آن موجود نیست آمده که فداکار به سمت نیمکت تیم قشقایی رفته و باعث شده اعضای این تیم عصبانی شده و به داخل زمین بیایند و در نهایت نیروی انتظامی و یگان ویژه برای ختم قائله وارد عمل شدند. پس با این شرایط نمی توان عمل بازیکن ملوان را صرفا خروج پیراهن برای خوشحالی در نظر گرفت.

همچنین مازیار زارع به تصمیمات اشکان خورشیدی اعتراض داشت و ادعا کرد پنالتی تیم او دیده نشده است. دو صحنه مشکوک در این بازی وجود داشت:

اولین صحنه مورد اعتراض ملوانی ها در دقیقه 10 بازی است. محسن قهرمانی در گفتگو با ایلنا در کارشناسی این صحنه اظهار داشت: این اصلا خطا نیست و اگر صحنه را دقیق ببینید بازیکن خیبر پایش ثابت است و‌ این بازیکن ملوان است که پایش را می‌زند به پای بازیکن خیبر و‌ می افتد و من عقیده دارم این صحنه پنالتی نیست.

 

در مورد صحنه دوم مورد اعتراض هم قهرمانی گفت:  زاویه دوربین به درستی نشان نمی دهد که توپ به دست بازیکن خیبر برخورد کرده یا نه و تشخیصش سخت است که قطعا بگوییم به دست خورده است ولی من با توجه به تجربه‌ام و‌با این نوع فیلم برداری اعتقاد دارم هند نیست .

بازی ملوان - خیبر از مدت ها پیش از برگزاری محل حواشی زیادی بوده و ملوانی ها با اشاره به اینکه خیبر تیمِ شهر حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و نایب رئیس فدراسیون فوتبال است مورد حمایت های ویژه قرار دارد ولی مسائل مطرح شده در نشست خبری مازیار زارع و بررسی آنها نشان می‌دهد اتفاق جانبدارانه ای که بخواهد چنین اعتراضات تندی را بر بیانگیزد وجود ندارد و بعید است چنین مسائلی در شکست 2 بر صفر ملوان مقابل خیبر نقش داشته باشند.

از سمت دیگر اشاره به اینکه اشکان خورشیدی همان داوری است که در هفته پایانی لیگ پانزدهم قضاوت بازی ملوان - سیاه جامگان را برعهده داشته که منجر به سقوط ملوان شده و انتخاب او برای این بازی را جهت دار بدانیم هم گزاره درستی به نظر نمی‌رسد. به هر جهت خورشیدی از داوران مطرح و با تجربه فوتبال ایران است که بیشتر در لیگ برتر فعالیت دارد و نمی‌توان او را قاضی نامناسبی برای دیدار ملوان - خیبر خرم آباد دانست.

به هر جهت مازیار زارع با دستور موقت کمیته انضباطی ت اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت های فوتبالی محروم شده و باید در انتظار حکم قطعی خود باشد و با توجه به اتهامات سنگینی که به عزیزی خادم، بهاروند، خورشیدی و... زده است به نظر می‌رسد محرومیت سنگینی در انتظار او خواهد بود.

حجم ویدیو: ۱۸.۰۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز