خبرگزاری کار ایران

نیکبخت: استقلال پارسال قهرمان لیگ شد، الان دیگر فقط باید به قهرمانی آسیا فکر کند/ این سپاهان پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به استیل‌ آذین دارد/ وقتی فدراسیون از اسکوچیچ حمایت نمی‌کند طبیعی است بازیکن هم از او حساب نبرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۴۰۶

پیشکسوت فوتبال در مورد مسائل روز لیگ برتر و تیم ملی صحبت کرد.

علیرضا نیکبخت واحدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص قرعه کشی لیگ برتر و شروع استقلال در مسابقات لیگ اظهار داشت: به نظرم این قرعه در شروع لیگ برتر برای استقلال مثل یک شمشیر دو لبه است. برخورد دو تیم مدعی و پر مهره در هفته اول هم می‌تواند خوب باشد و هم بد. خوب از این جهت که به هر حال سپاهان هم تغییرات زیادی داشته است و ممکن است هرچه جلوتر بروند بازی مقابل آنها سخت‌تر شود. استقلال هم تغییرات زیادی داشته ولی به اندازه سپاهان نبوده و ثبات بیشتری داشته است. بد هم از این جهت است که به هر حال تیم‌ها در دوره بدنسازی هستند و هنوز برنامه های تاکتیکی روی تیم پیاده نشده است و ممکن است استقلال هم در ابتدای راه دچار مشکل شود. در کل من به این قرعه خوشبین هستم. ضمن اینکه بعد از بازی با سپاهان استقلال 2-3 بازی‌اش روی کاغذ سبک هستند و می‌تواند این گردنه ابتدای فصل را به خوبی پشت سر بگذارد ولی این را هم بگویم که بازی آسان در لیگ نداریم و ملوان و مسی که تازه لیگ برتری شدند هم حریفان دست و پا بسته‌ای نیستند.

وی در مورد اینکه سپاهان تیم پرمهره‌ای بسته و می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود، گفت: به نظرم به این چیزها نیست. سپاهان امسال اتفاقاً به نظرم شباهت زیادی به استیل آذین دارد و بازیکنان اسم و رسم داری دور هم جمع کرده و مربی مطرحی هم روی نیمکت دارد و مشابه این شرایط را ما در استیل آذین تجربه کردیم که هم از لحاظ بازیکن غنی بودیم و هم مربی خوبی بالای سر تیم بود ولی به دلایلی تیم نتیجه نگرفت. جذب مربی و بازیکن خوب ضامن موفقیت یک تیم نیست و به نظرم این میزان تغییرات به صورت یکجا به تیم ضربه می‌زند چون انتظار هم از تیم بالاست و همه انتظار دارند از همان هفته اول پرقدرت ظاهر شود و اگر هفته‌های اول تیم نتیجه نگیرد وارد حاشیه و بحران می‌شوند. به نظرم سپاهان امسال به شدت پتانسیل تبدیل شدن به استیل آذین را دارد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه کدام تیم در نقل و انتقالات عملکرد بهتری داشته، توضیح داد: به نظرم تیم‌های مدعی کمی بالا و پایین بازیکنان خوبی جذب کردند. امسال لیگ جذابیتش به این است که قابل پیش بینی نیست و من الان 5-6 تیم مدعی می‌توانم نام ببرم. به جز سه تیم اصلی که هرسال مدعی هستند امسال تیم‌هایی مثل تراکتور، فولاد و گل گهر هم می‌توانند به کورس قهرمانی اضافه شوند و پتانسیل بالایی دارند و لیگ امسال به شدت سخت و جذاب است.

نیکبخت در مورد اینکه آیا استقلال می‌تواند برای اولین بار در تاریخ قهرمانی خودش را تکرار کند یا نه، عنوان کرد: امیدوارم این طلسم امسال بشکند و استقلال برای اولین بار بتواند دبل کند ولی حرف من این است که استقلال دیگر نباید به دنبال قهرمانی لیگ باشد. قهرمانی لیگ فصل قبل کسب شد و الان وقتش است استقلال یک مرحله جلو برود و برای قهرمانی آسیا برنامه ریزی کند. وقتی تمرکز شما روی یک عنوان بالاتر باشد عنوان پایین‌تر را خیلی راحت به دست می‌آورید. به اصطلاح می‌گویند برای نمره 20 تلاش کن که 15 را بدست بیاوری. استقلال هم اگر می‌خواهد موفق باشد باید نگاهش بالاتر باشد و به قهرمانی آسیا فکر کند.

وی در مورد وضعیت تیم ملی و برکناری و ابقای اسکوچیچ خاطرنشان کرد: در مورد تیم ملی گفتنی‌ها را بارها گفته‌ام. ما ضعیف‌ترین تدارک ممکن را تا اینجا در راه جام جهانی داشتیم و دیگر هم فرصتی نمانده است. نه بازی تدارکاتی آنچنانی برای تیم در نظر گرفتند و نه حمایت خاصی از تیم شد و در این شرایط مشخص است که یک تیم نمی‌تواند نتیجه بگیرد. وقتی فدراسیون پشت سرمربی تیم نباشد طبیعی است که بازیکن از سرمربی خودش حساب نمی‌برد و این مسائلی پیش می‌آید که دیدید. امیدوارم هرچه سریعتر فدراسیون جدید مشخص شود و از این بلاتکلیفی خارج شویم. مناظره نامزدها را در برنامه فوتبال برتر دیدم و خدا را شکر این سری چهره های فوتبالی و امتحان پس داده وارد عرصه شدند و اگر یک رئیس فدراسیون خوب انتخاب شود تا حد زیادی مشکلات برطرف خواهد شد و مسائل و مشکلاتی که در گذشته پیش آمد دیگر تکرار نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز