خبرگزاری کار ایران

بی‌توجهی مسئولان فدراسیون صدای چند باشگاه لیگ برتری را در آورد؛

چرا از بازیکنان لیگ برتری تست دوپینگ گرفته نمی‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۶۰۷

گرفتن تست دوپینگ در لیگ بیستم برخلاف فصول گذشته لیگ برتر طبق برنامه منظمی انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تست دوپینگ در سال‌های اخیر در فوتبال ما همیشه یکی از اقداماتی بوده که با برنامه‌ریزی مسئولان فدراسیون زیر نظر ایفمارک انجام می‌شده و مسئولان امر حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشتند. پس از راه اندازی‌ کمیته ضد دوپینگ در فدراسیون پزشکی - ورزشی تحت عنوان نادو این موضوع با دقت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شده و طبق عرف سال‌های اخیر هر تیم در طول یک فصل حداقل 7-8 مرتبه با حضور ماموران سازمان نادو در بازی‌ها و بالافاصله پس از سوت پایان بازی مورد آزمایش دوپینگ قرار می‌گرفت و برخی از بازیکنان به صورت رندوم تست دوپینگ می‌دادند.

با این وجود در  فصل جاری و به دلایلی نامعلوم فدراسیون فوتبال در امر گرفتن تست دوپینگ از بازیکنان تیم‌ها فعالیت مداوم گذشته را ندارد و با وجود اینکه هفته نخست نیم فصل دوم را هم پشت سر گذاشتیم برخی تیم‌ها هنوز تست دوپینگ نداده و اکثر تیم‌ها نهایتاً یک بار مورد آزمایش قرار گرفته‌اند و این موضوع با اعتراض برخی از باشگاه‌ها هم مواجه شده است.

در این میان حتی جواب دوپینگ برخی از تست‌های گرفته شده هم اعلام نشده است و مشخص نیست چرا در لیگ بیستم تا این میزان شاهد بی توجهی به این امر از سوی مسئولان فدراسیون هستیم.

این در حالیست که از گوشه و کنار شایعاتی مبنی بر استفاده از مواد ممنوعه در یکی از تیم‌های شهرستانی لیگ برتری مطرح شده است و سوای اینکه این موضوع صحت دارد و یا شایعه است، هیچ ابزاری به جز گرفتن تست برای اثبات یا رد ادعاهای این چنینی وجود ندارد و عدم گرفتن تست دوپینگ از سوی فدراسیون فوتبال خود به خود به چنین شایعاتی دامن می‌زند.

باید دید با توجه به نزدیک شدن به هفته‌های پایانی فصل و حساسیت بیشتر رقابت‌ها میان تیم‌ها فدراسیون تمهیداتی برای گرفتن تست دوپینگ از بازیکنان دارد یا نه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز