خبرگزاری کار ایران

پایان سلطه یوونتوس در فوتبال ایتالیا؛ قهرمانی دور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۶۸

تکراری‌ترین خبر سالیان اخیر دنیای فوتبال، مختص به لیگ ایتالیا و سری آ می‌باشد؛ یکنواخت‌‌ترین لیگ سالیان اخیر اروپا طی فصول گذشته قهرمانی به جز یوونتوس به خود ندیده و سری‌آ با سرعتی شگفت‌آور به سمت «بوندس‌لیگا» بودن و تک قطبی شدن قدم برمی‌دارد!

به گزارش ایلنا، گورخرها با ثبات مدیریتی و جذب بازیکنان باکیفیت توانسته‌اند سالیان طولانی سلطه خود را بر سری آ ادامه دهند و قهرمان بلامنازع لقب بگیرند؛ طی ۳ دوره آنتونیو کونته، ماسیمیلیانو آلگری و مائوریتزیو ساری راه‌راه‌پوشان تورین نتایج خیره‌کننده‌ای را کسب کرده‌اند و لیگ ایتالیا حد فاصل سال‌های ۲۰20-۲۰11 تیمی به جز یوونتوس را بر مسند قهرمانی ندیده.

با این همه گویا شرایط این فصل از رقابت‌ها متفاوت است و سایر مدعیان در تلاشند تا به هر نحو که شده به مقام قهرمانی سری آ دست پیدا کنند و مانع از اول شدن مجدد بانوی پیر شوند.

 آث میلان با استفانو پیولی جدی‌ترین رقیب یوونتوس در این راه پرپیچ و خم به حساب می‌آید و یقیناً اینتر با آنتونیو کونته نیز از هر فرصتی برای صدرنشینی استفاده خواهد کرد.

ایوان گازیدیس مدیر اجرایی باشگاه میلان معتقد است پروژه ساخت میلان جدید کلید خورده و این همان تیمی است که توان به زیرکشیدن هر رقیبی را داراست؛ «طی ۱۸ ماه اخیر همواره بر این فکر بوده‌ایم که چطور می‌توانیم تیم را تقویت کنیم و چگونه می‌شود یک میلان جدید و قدرتمند را ساخت. میلانی که همه ما عاشقش هستیم و توان شکست هر حریفی را دارد!»

حالا پس از یک سال و ۶ ماه به نظر حرف‌های گازیدیس رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته؛ میلان با استفانو پیولی به تنهایی صدرنشین لیگ ایتالیاست و هماهنگی بین بازیکنان، کادرفنی و حتی مدیریت هفته به هفته بیشتر می‌شود. گازیدیس زمانی این مصاحبه را انجام داد که باشگاه زیر نظر جامپائولو فعالیت داشت؛ مارکو نتوانست جاه‌طلبی و عطش موفقیت را در بین بازیکنان ایجاد کند؛ میلان تحت هدایت او در ۷ مسابقه لیگ ۴ بازی را با شکست پشت سرگذاشته بود و راهی جز برکناری باقی نمانده بود. با این همه نکته جالب اینجاست که آمار ۶ بازی ابتدایی پیولی حتی از جامپوئولو نیز بدتر بوده؛ پیولی طی ۶ مسابقه ۵ و مارکو جامپائولو ۶ امتیاز را به دست آورده بودند ولی با این همه اعتماد مدیران بالا رده میلان به استفانو پیولی جواب داده و روسونری بعد از درخشش هفته‌های اخیر بخت اول قهرمانی به حساب می‌آید. برد در مقابل تورینو، شکست برابر یوونتوس را به دست فراموشی سپرد و یادمان نرود که جز باخت برابر یووه، روسونری طی ۱۲ بازی اخیر خود در مسابقات مختلف طعم شکست را نچشیده! «من با ارزش‌های متفاوتی بزرگ شده‌ام و در فرهنگ من کار و تلاش اهمیت دارد نه انتقام گرفتن. من فقط باید خودم را اثبات کنم. احساس کامل بودن دارم اما می‌دانم که می‌توانم کارهای بیشتری انجام دهم و اهداف بزرگی در سر دارم. بازگشت به لیگ قهرمانان یکی از هدف‌های مشترک من و تیم مدیریت است. من به همراه مالدینی، ماسارا و گازیدیس به خوبی آگاه هستیم که باید همه کار بکنیم تا میلان را به جایی که باید در آن باشد برگردانیم و آنجا لیگ قهرمانان است. میلان برای مدتی طولانی از این رقابت دور بوده است و حالا زمان بازگشت فرا رسیده!» میلان در راه پایان دادن به سلطه یوونتوس تنها نیست؛ بانوی پیر هنوز با آندره پیرلو نتوانسته فرم ایده‌آل خود را پیدا کند و به روزهای اوج بازگردد! در چنین شرایطی بازنگری جدول کمک شایانی به علاقه‌مندان 

سری آ می‌کند؛ جدای از میلان صدرنشین، اینتر با آنتونیو کونته، رم با پائولو فونسکا و آتالانتا با گاسپرینی هم از دیگر مدعیان قهرمانی به حساب می‌آیند. یوونتوس فصل گذشته نیز تا هفته‌های پایانی رقابت تنگاتنگی با اینتر داشت و حالا به نظر فرصت آن رسیده که در فصل جاری سایر مدعیان بتوانند از غفلت یوونتوس بهره لازم را برده و قهرمانی در سری آ را به نام خود ثبت کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز