خبرگزاری کار ایران

عباسی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو مطرح کرد:

شکست انحصارطلبی در فوتبال با انتخابات پیش رو

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۸۲

عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: درصورتی که افراد دارای تخصص برای هر جایگاه انتخاب شوند، تعامل شکل گرفته و انحصارطلبی و تصمیمات پشت پرده فوتبال به کمترین حد خود خواهد رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ برنامه «ورزش بدون ویرایش» با موضوع ارزیابی کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال در ارتباط تلفنی با سعید عباسی، مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک و عضو مجمع فدراسیون و احمد عشقان ملک، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گلساپوش یزد فوتبال روانه آنتن شد.

سعید عباسی در ابتدا اظهارکرد: دمیدن هوای تازه در فوتبال کشور نباید به قیمت شخم زدن هر آنچه در گذشته رخ داده است، باشد . بسیاری از رخدادها تجربه های غنی برای فوتبال به ارمغان آورده که نمی توان آن را دور ریخت و صرفا بر جذب نیروی جوان متمرکز شویم.

وی با ابراز تاسف از این که تعامل در فوتبال به تقابل تبدیل شده است، گفت: نیاز ما یک تعامل سازنده است که انحصار طلبی را از بین ببرد تا به دنبال آن نظارت به خوبی انجام شود و افراد در یک جانمایی مناسب در مکان درست قرار گیرند.

به عقیده این عضو مجمع فدراسیون فوتبال، سمت و سوی فوتبال کشور به قدری خطرناک است که در حال حاضر منجی ندارد، از این رو باید در به کارگیری و چینش افراد در فدراسیون روندی داشته باشیم که از هریک از گروه ها و تخصص ها نماینده ای داشته باشیم تا انحصار طلبی و تصمیمات پشت پرده به پایین ترین حد برسد.

عباسی در پاسخ به سوال مجری رادیو گفت‌وگو درباره حضور پرسنل فدراسیون فوتبال مانند خانم شهریاری و علی پور در انتخابات گفت: بر اساس قانون حضور افراد در برخی از مناصب نیازمند این است که در پست دیگری خدمت نکنند. از سوی دیگر در انتخابات فدراسیون همواره یک دستپاچگی وجود دارد و هدف واحد و برنامه مدونی دنبال نمی شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که انحصارطلبی در فوتبال ما شکسته شود افراد نمی توانند سلیقه شخصی خود را وارد تصمیمات فوتبالی کنند و نگرانی درباره انتصابات وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک با بیان این که مسائل فوتبال به اقتصاد گره خورده است، عنوان کرد: با وجود آن که مسائل اقتصادی اهمیت زیادی دارند، بسیاری از باشگاه های ما سرمایه گذاری هنگفتی دارند، اما نتایج مطلوبی نمی گیرند چون مدیریت قدرتمندی ندارند.

عباسی از بی توجهی به هدررفت هزینه های انسانی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بیشترین انرژی ما در بحث تقابل از بین می رود یعنی یک مدیر بیش از آن که بر مشکلات و حل آن متمرکز باشد، نگران این است که اطرافیانش جایگاه او را تصاحب کنند. در شرایطی که توان اصلی صرف این نگرانی می شود زمانی برای بالندگی و شکوفایی نمی ماند.

وی دلیل نبود انسجام در تصمیمات و اداره فوتبال کشور را ورود و حضور افرادی دانست که در بخش ها و مناصب مختلف مشغول هستند و فرصت رسیدگی به مسائل مهم را ندارند.

عباسی، تغییرات اساسنامه را نقطه عطفی در شروع کار فدراسیون دانست و اظهار کرد: مهمترین مسئله این است که پس از این انتخابات که شرایط آن نسبت به دوره های پیشین دموکراتیک تر است، افراد درست را در جایگاه های مناسب قرار دهیم.

وی تاکید کرد: بسیاری از مشکلات موجود در مدیریت فدراسیون و ارتباط ما با فیفا و AFC مربوط به مسائل حقوقی است که امید است در انتخابات و گزینش افراد به آن توجه بیشتری داشته باشیم.

عشقان ملک عنوان کرد: فوتبال ساحلی بر خلاف فوتبال کشور شرایط بسیار خوبی دارد و موفقیت های بسیار درخشانی در طی چند سال اخیر به دست آورده تا آنجا که به مقام سومی جهان دست پیدا کرده است.

وی سابقه فوتبالی را از معیارهای مهم برای انتخاب رئیس فدراسیون دانست و اظهار کرد: توجه به گذشته کاری و تخصص نامزدها اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که این موضوع نحوه مدیریت و برخورد آنها با مشکلات را روشن می کند.

مدیرعامل باشگاه گلساپوش یزد عنوان کرد: اصلاح زیرساخت های فوتبالی و نحوه مدیریت هزینه ها در فدراسیون دو پارامتر مهم برای رئیس آینده فدراسیون است.

عشقان ملک در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که آیا این موضوع که فوتبال ساحلی زیرمجموعه فوتبال کشور است برای شما دغدغه و مشکل ایجاد نمی کند، توضیح داد: تا این لحظه مشکلی برای باشگاه ما ایجاد نشده و فدراسیون درباره فوتبال ساحلی کم کاری نکرده است.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل موفقیت فوتبال ساحلی همراه بودن فدراسیون است و از آنجایی که این رشته ورزشی هزینه های بالا ندارد تا کنون در جذب اسپانسر هم کمتر به مشکل برخورده است، اما مشکل اصلی برای همه باشگاه ها همان موضوع مالی است.

این کارشناس فوتبال ساحلی خاطر نشان کرد: فوتبال ساحلی یک صدم فوتبال هزینه ندارد اما موفقیت ها و دستاوردهای آن به مراتب بیشتر از فوتبال است.

عشقان ملک درباره بالا بودن تعداد نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون گفت: معتقدم که این لیست ثبت نامی با سنجش افراد بر اساس سابقه کاری و دانش فنی حتما ریزش خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز