خبرگزاری کار ایران

استقلال در گودال حواشی؛ قربانی فقدان مدیریت

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۵۴۹

استقلال در آستانه بازی حساس فصل با یک حاشیه جدید رو به رو شده است؛ مسئله‌ای که مدیریت آن بسیار ساده و آسان به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، ظهر دیروز بعد از برد حساس در بازی مقابل گل گهر سیرجان یک خبر آرامش استقلال و طرفدارانش را بهم ریخت؛ این خبر همانند گذشته از سوی باشگاه منتشر شد و موجب شد بازتاب‌های گسترده‌ای در بین هواداران این تیم داشته باشد. هروویه میلیچ نیمکت نشین در بازی با تیم امیرقلعه نویی روز پنج شنبه تصویری از خودش روی نیمکت منتشر کرد و نوشت با نیمکت نشینی مشکلی ندارد و از تیم حمایت می‌کند؛ جمله‌ای که با واکنش عجیب باشگاه و کادرفنی رو به رو شد.

باشگاه پیش از آغاز تمرین اعلام کرد، هروویه میلیچ در اختیار باشگاه قرار گرفته است! در ادامه این خبر نکات جالبی وجود دارد. «پس از بازی نکردن هرویه میلیچ در دیدار برابر گل‌گهر، این بازیکن با انتشار استوری در پیج شخصی خود به این تصمیم واکنش نشان داد.» نکته اول اینکه باشگاه ظاهراً تفاوت بین استوری و پست در برنامه اینستاگرام را نمی‌داند چون میلیچ پستی را با تصویر خودش منتشر کرده بود.

«این واکنش میلیچ در کنار برخی دیگر از کارهای انضباطی او موجب شد محمود فکری امروز به این بازیکن اجازه تمرین نداده و او را در اختیار باشگاه قرار دهد.» نکته دوم اینکه شاید رفتار میلیچ مقداری از بابت بیان عدم وجود مشکل برای نیمکت نشینی مورد توجه باشد اما چطور شد که سایر رفتارهای او پنهان ماند و تنها انتشار پست موجب اخراج موقت او شد؟ وقتی به راحتی باشگاه تا به دیروز حواشی را کنترل کرده بود اینگونه رفتار غیرحرفه‌ای انجام داد؟

«پیش از این محمود فکری بارها از بازیکنان خواسته بود حتی از کری‌خوانی در فضای مجازی برای تیم‌های رقیب امتناع کنند و استوری این بازیکن از روز گذشته حاشیه‌های زیادی برای استقلال ایجاد کرد.» نکته سوم اینکه میلیچ با انتشار پست اخیرش حاشیه‌ای ایجاد نکرده بود و اتفاقا در بین هواداران از اینکه برای تیمش آرزوی موفقیت داشت، مورد حمایت قرار گرفت.

میلیچ که در واکنش به این اتفاق اعلام کرد کنار گذاشتنش یک جوک خنده‌دار است در حالی از حضور در تمرینات منع شده و حتی روز گذشته با حضور در محل تمرین نتوانست تمرین کند که به دلیل آنچه از سوی باشگاه کنترل حواشی پیش از دربی عنوان شد، تمام بازیکنان قبل از مصاف با گل گهر سیرجان ممنوع المصاحبه شدند! معضل اصلی استقلال طی فصول اخیر به خصوص فصل گذشته که تا به امروز هم ادامه داشته کنترل حواشی است و آنچه به وضوح دیده می‌شود فقدان مدیریتی درست و حساب شده روی اتفاقات گوناگون پیرامون این تیم  پرطرفدار تهرانی است. اخراج منشا، بازیکنی که امروز پدیده لیگ است در گذشته اتفاق افتاد و پیش بینی می‌شد که اشتباهاتی بدین شکل قابل تکرار نباشد اما با گذشت تنها ۸ هفته با هدایت محمود فکری این سرمربی نتوانسته در برقراری نظم و انضباط بین تیمش موفق عمل کند؛ دیده می‌شود که او حتی ناموفق هم بوده است.

تا به امروز کدام یکی از بازیکنان ارجاع شده تیم استقلال با جریمه سنگین و اصلاح پذیر رو به رو شده‌اند؟ مشخصا هیچ کدام از آنها! پیش از شروع فصل سیدحسن حسینی، فرشید باقری و محمد دانشگر به دلیل اتفاقات رخ داده در فرودگاه قطر در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفتند و به خاطر آنها کادر پزشکی به همکاری‌شان با باشگاه پایان دادند اما پس از برگزاری جلسه کمیته انضباطی معین نشد که آنها با چه جریمه‌ای رو به رو شدند. بعد از این اتفاق چه شد؟ محمد بلبلی و حسین پورحمیدی هم دیگر بازیکنانی بودند که به کمیته انضباطی رفتند اما نحوه برخورد با رفتار آنها مشخص نشد و اکنون هر دو با قرارداد قرضی خارج از استقلال هستند. بعد از این دو بازیکن، باقری به جدیدترین بازیکنی تبدیل شد که به کمیته انضباطی احضار می‌شود.

باقری که رای انضباطی تخلف او در دوحه مشخص نشد، این بار به دلیل انتشار استوری علیه هواداران در کلیه کمیته انضباطی شرکت کرد که ظاهراً برای چندمین بار باشگاه تنها به توبیخ بسنده کرد و برخورد دیگری نداشت. بعد از باقری هم تا شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی دو بازیکن دیگری بودند که باشگاه با احضار و برگزاری جلسه آنها اعلام کرده بود رای‌شان را صادر می‌کند اما همانند سایر اتفاقات مشابه، هیچ برخورد قاطعی از سوی باشگاه صورت نگرفت. در واقع مشکل اینجاست که باشگاه استقلال بدون درنظر گرفتن عواقب احضارهای انضباطی تنها به ایجاد حواشی دامن می‌زند و در کنار اینکه هیچ برخورد قاطعی صورت نگرفته، رفتارهای مشابه هم در فواصل کوتاه تکرار می‌شود. اکنون که در آستانه بازی با پرسپولیس این اتفاق در استقلال رخ داده شاید سرنوشت میلیچ همانند محمد دانشگر که پیش از دربی توسط مجیدی در اختیار باشگاه بود تغییر کند و با بازگشت به تیم ستاره دربی هم شود اما مشخص است که رفتار باشگاه حرفه‌ای نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز