خبرگزاری کار ایران

از والورده تا درخواست جدایی مسی و شکست الکلاسیکو

2020: سال جهنمی بارسلونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۷۳۷

بارسلونا سال 2020 را خارج از جمع 4 تیم مدعی بالای جدولی به پایان رساند؛ سالی که از اتفاقات گوناگون لبریز بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، این سال برای بسیاری بسیار وحشتناک بوده اما 2020 مخصوصاً برای بارسلونا سخت بوده زیرا بلوگرانا از یک بحران به بحران دیگر می‌رفت؛ از تحقیر در زمین گرفته تا جنجال مربیگری تا مسائل مالی ، در اینجا نگاهی داریم به سال سخت باشگاه کاتالان. 

ژانویه

این ماه با دربی کاتالان مقابل اسپانیول آغاز شد و گل دیرهنگام وو لی باعث شد بارسلونا با تساوی 2-2 به تقسیم امتیازات رضایت بدهد. سوپرکاپ اسپانیا دنبال شد و باخت به اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی منجر به اخراج ارنستو والورده شد. اسکار گراو و اریک آبیدال در دوحه با ژاوی هرناندز دیدار کردند، اما کاپیتان سابق گفت "نه" و در نهایت باشگاه به عنوان رئیس جدید خود به کیکه ستین رضایت داد. سرمربی جدید شروع آهسته ای را تجربه کرد ، در کوپا دل ری در برابر ایبیزا رنج زیادی کشید و در لالیگا مقابل والنسیا شکست خورد.

فوریه

فوریه کوتاه ترین ماه سال است ، اما این یک ماه طولانی برای بارسلونا بود و با شلیک لیونل مسی به سمت دبیر فنی اریک آبیدال پس از انتقاد از برخی از نگرش های بازیکنان آغاز شد.مصدومیت اوسمان دمبله همچنین بارسلونا را در تیتر اول روزنامه ها قرار داد زیرا آنها مارتین بریتوایت را از لگانس به خدمت گرفتند ، انتقالی که باعث شد تیم پایتخت در نقطه ای سخت قرار بگیرد و در بعضی از مناطق خوب نباشد. نتایج در لالیگا بهتر شد اما برابر اتلتیک بیلبائو در کوپا دل ری شکست خورده و حذف شدند.

مارس

اولین مسابقه مارس ال کلاسیکو بود و بارسلونا در استادیوم سانتیاگو برنابئو به خوبی شکست خورد و با نتیجه 2-0 مغلوب رئال مادرید شد. فریادهای ادر سرابیا به عنوان دستیار ستین در رسانه ها به سوژه روزنامه های اسپانیایی تبدیل شد. پس از پیروزی یک بر صفر مقابل رئال سوسیداد ، قرنطینه ویروس کرونا اجرا شد و بدبختی بیشتری را برای هواداران بارسلونا به ارمغان آورد، همانطور که برای هواداران سراسر اسپانیا اتفاق افتاد.

آوریل

حتی در یک ماه قرنطینه اجباری، بارسلونا همچنان دراماتیک بود و چندین مدیر از پست‌های خود استعفا دادند.  

مِی

این کشور در طول ماه مه هنوز در حالت نیمه قرنطینه بود اما آماده سازی قبل از بازگشت به رقابت های لالیگا انجام می‌شد.

ژوئن

فوتبال سرانجام بازگشت و بارسلونا با پیروزی 4-0 خارج از خانه در رئال مایورکا شروع کرد. در ادامه تساوی مقابل سویا ، سلتاویگو و اتلتیکو مادرید به رئال مادرید اجازه داد تا پیش برود و جرارد پیکه هم با پیشنهاد مورد علاقه داوران درباره لوس بلانکوس بحث برانگیز شد.

جولای

در ماه جولای، قهرمانی بارسلونا کاملاً کمرنگ شد و آنها در 16 جولای در خانه مقابل اوساسونا شکست خوردند ، شبی که رئال مادرید عنوان قهرمانی را چند هفته مانده به پایان فصل مسجل کرد.  آن زمان وقت آن بود که روی لیگ قهرمانان تمرکز کنند، گرچه این رقابت هم پایان خوبی نداشت ...

آگوست

بارسلونا ماه آگوست را با تضمین جایگاه خود در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آغاز کرد و کار خود را در برابر ناپولی با پیروزی 3-1 در نیوکمپ خاتمه داد. سپس بایرن مونیخ و تحقیری  که با شکست 8-2 رخ داد، هرگز فراموش نخواهد شد. این نتیجه موجب اخراج کیکه ستین شد و پس از او باشگاه رونالد کومان را انتخاب کرد. سپس، در پایان ماه، بمب بوروفکس مسی اتفاق افتاد.

سپتامبر

حتی الان که مسی سرانجام تصمیم گرفت یک سال دیگر بماند، سپتامبر برای بارسلونا ماه پیچیده‌ای بود. چند بازیکن دیگر این تیم را به دلیل مشکلات دستمزد ترک کردند و اغلب هم بدون قرارداد به عنوان بازیکن آزاد این کار را انجام دادند. در پایان ماه سپتامبر، بارسلونا رقابت‌‎های 2020/21 خود را با پیروزی 4-0 مقابل ویارئال آغاز کرد.

اکتبر

آنها در ماه اکتبر ابتدا از ختافه شکست خوردند و سپس اولین الکلاسیکو فصل جدید را هم به رئال مادرید واگذار کردند. خارج از زمین ، طرفداران علیه جوزپ ماریا بارتومئو عدم رای اعتماد صادر کردند و رئیس باشگاه سرانجام در پایان ماه استعفا داد تا هیئت موقت باشگاه را به دست گرفته و مبارزات انتخاباتی را آغاز کند. 

نوامبر

بارسلونا با چهار برد از پنج مسابقه، فقط در ماه نوامبر به اتلتیکو مادرید باخت. اما ، مصدومیت به شدت به باشگاه ضربه زد و جرارد پیکه و سرجی روبرتو هر دو در گزارش پزشکی با آسیب دیدگی طولانی مدت به آنسو فاتی پیوستند.

دسامبر

شکست در برابر کادیز و یوونتوس در آغاز ماه آخر این سال جهنمی به معنای عقب افتادن بارسلونا در لالیگا سانتاندر بود و آنها در گروه خود در لیگ قهرمانان به مقام دوم رسیدند و در بازی دور حذفی این مسابقه هم به پاری سن ژرمن خوردند. بلوگرانا در خانه مقابل والنسیا متوقف شد و اکنون هم با ایبار به تساوی رسید. آنها بدین ترتیب سال 2020 را خارج از چهار تیم بالای جدولی به پایان رساندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز