خبرگزاری کار ایران

حضور بازرسان AFC در ایران برای بررسی زیرساخت‌ها و امکانات

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۸۱۶

دبیرکل فدراسیون فوتبال زمان حضور بازرسان AFC برای بررسی امکانات و زیرساخت‌های ایران به منظور درخواست این فدراسیون برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه نشست‌های هماهنگی در سیر میزبانی رقابت‌های جام ملت های آسیا ۲۰۲۷، جلسه هماهنگی آنلاین با حضور حضور دبیرکل فدراسیون، روسای هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، البرز، کرمان و جزیره کیش و همچنین شهرداران شهرهای نامزد میزبانی و هنرور، معاون شرکت تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی امروز برگزار شد.

در آغاز این نشست، مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال گزارشی از آنچه تاکنون در راستای اخذ میزبانی جام ملت‌های آسیا انجام شده ارائه کرد و در پایان گفت: هچنین مدارک مربوط مشتمل بر ویژگی‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری کشور در حوزه‌های گوناگون و در ۱۰ بخش از سوی فدراسیون فوتبال به کنفدراسیون ارسال شد. در این ارتباط همچنین در آبان و آذرماه سال جاری فرم تعهدنامه به همراه لیست نیازمندی های میزبان نیز پس از تایید مقامات کشوری و سازمان‌های ذی‌ربط و در موعد زمانی تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به AFC ارسال شده بود. ضمن این که کتابچه میزبانی جام ملت های آسیا هم در حاشیه فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط وزیر ورزش و جوانان، سرپرست فدراسیون فوتبال و سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اهدا شد.

وی ادامه داد: وظیفه دارم از حمایت های صورت گرفته از سوی دولت، وزارت ورزش و جوانان، استانداری ها، شهرداری ها، شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی ، هیات های فوتبال و باشگاه ها و... نهایت سپاس را داشته باشم و بی شک این همراهی باعث انگیزه بیشتر همکاران در فدراسیون فوتبال برای تحقق این هدف مهم خواهد بود. طبیعی است که باید در یکسری از فاکتورها تقویت شویم. یک زمانی ما برای جام ملت های آسیا میزبان شده بودیم اما آن موقع استادیوم های مناسبی نداشتیم اما همان تقاضا باعث شد بخشی از نواقص سخت افزاری را برطرف کنیم.البته شاهد بودیم برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران باعث شد بخشی از امکانات مرتبط با ورزشگاه آزادی با تلاش های شرکت تجهیز و توسعه نگهداری اماکن ورزشی تقویت شود که این موضوع می تواند الگوی مناسبی برای روند به روزرسانی ورزشگاه های ما باشد.

نبی با اشاره به حضور بازرسان AFC در ایران گفت: چارچوب این هدف هم مشخصا به هم افزایی، تعامل،حمایت، هماهنگی و همکاری در بخش های مختلف کشور بازمی‌گردد. یکی از فاکتورهای برنده ما در این موضوع جمعیتی است که می توانیم در استادیوم ها نسبت به سایر کشورها داشته باشیم.بر این اساس، مقرر است که بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا ظرف سه ماه آینده (از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱) به کشورمان سفر کنند تا از نزدیک به بررسی امکانات و زیرساخت های کشورمان بپردازند. فراموش نکنیم وقتی لیگ ما حرفه‌ای شد، استادیوم ها هم به روز شدند. نباید زیر آفتاب بنشینیم و منتظر سایه باشیم و همه تا آخرین لحظه تلاش مستمری داشته باشیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه موارد تشریحی ارسالی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا در جهت مزیت های کشورمان برای میزبانی رقابه های جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ را تشریح کرد.

در ادامه این نشست، روسای هیات‌ها و شهرداران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز: شهرداری تبریز در کنار سایر شهرداران کلانشهرهای کشور همراه و همگام با این هدف بزرگ است و امیدواریم بتوانیم این افتخار ملی را نصیب فوتبال کشورمان کنیم.

کلایی، شهردار مشهد: به فدراسیون فوتبال بابت تلاش های صورت گرفته بابت کسب میزبانی جام ملت های آسیا خسته نباشید و خدا قوت می گویم. ما هم در کنار سایر دوستان همه تلاش مان را جهت به روزرسانی و تقویت اماکن ورزشی مرتبط خواهیم کرد.

امیر حسینی، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران: کسب میزبانی جام ملت های آسیا ۲۰۲۷ یک هدف ملی است. شهرداری تهران تمام قد و با همه وجود برای کمک به تحقق این هدف تلاش خواهد کرد.

علی اصغر کمالی زاده، شهردار کرج: بسیار خرسندیم که تلاش خوبی را از فدراسیون فوتبال در بحث اخذ میزبانی شاهد هستیم.به طور حتم با برگزاری نشست های اینچنینی و بسیج امکانات می توانیم شانس خوبی برای گرفتن این میزبانی داشته باشیم.
طیبی، مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش: تلاش ما بر تقویت امکانات و زیر ساخت های ورزشی در جزیره استوار خواهد بود.ضمن اینکه موضوع مربوط به هتل های جزیره خوشبختانه شرایط مطلوبی دارد.

عبدالکاظم طالقانی، رییس هیات فوتبال خوزستان: با توجه به ظرفیت های مناسبی که در حوزه ساختاری درسطح استان خوزستان وجود دارد می توانیم مسابقات را به بهترین شکل در این استان برگزار کنیم.خوشبختانه در این باره اجماع خوبی هم در استان وجود دارد.

منصور بیک وردی، رییس هیات فوتبال البرز: خوشحالم که این جلسه برگزار شد.با تاکیدات و حمایت صورت گرفته روشن است فدراسیون فوتبال در این مسیر تنها نیست و امیدوارم شاهد تحقق این هدف مهم باشیم.

محسن سلاجقه، سرپرست هیات فوتبال کرمان: سوالی داشتم که آیا امکان میزبانی در شهرستان ها هم خواهد بود؟

دبیرکل فدراسیون: در حال حاضر مراکز استان ها به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده اند.

جواد ششگلانی، رییس هیات فوتبال آذربایجان شرقی: آذربایجان شرقی با در اختیار داشتن ورزشگاههای استاندارد قطعا نقش مهمی در باب تحقق هدف بزرگ مان خواهد داشت. حضور و همراهی شهردار محترم تبریز هم مایه مباهات و خوشحالی است.

علی طاهری، رییس هیات فوتبال اصفهان: امیدوارم با بهره بردن از کل ظرفیت کشور بتوانیم میزبانی را کسب کنیم و شانس مان را بالا ببریم.

احسان اصولی، رییس هیات فوتبال خراسان رضوی: بدون هیچ شک و تردیدی تلاش فدراسیون در اخذ میزبانی اتفاق بسیار مهمی برای ورزش کشور است.همه باید دست به دست هم بدهیم تا به این مهم دست یابیم.خراسان رضوی هم در کنار سایر استان ها همپا و همگام برای رسیدن به این مهم تلاش خواهد کرد.

حبیب الله شیرازی، رییس هیات فوتبال تهران: خوشبختانه بحث ساخت و نوسازی در ورزشگاههای شهرستان ها در سال های اخیر به خوبی انجام شده است.امیدوارم ورزشگاه آزادی و تختی تهران هم با همین روند دچار نوسازی شود و بتوانیم به بهترین شکل کاندیدای میزبانی باشیم.

امیر عرب، رییس هیات فوتبال کیش: جزیره کیش با همه توان در بحث میزبانی تلاش می کند.در بعد امکانات جزیره دارای استاندارهای خوبی است و در بحث زیرساخت ورزش هم تلاش می کنیم تا در روند میزبانی باعث ارتقا امکانات شویم.

در پایان این نشست، دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین از تشکیل کارگروه ویژه مربوط به میزبانی با شرکت حاضران در این نشست خبر داد و مقرر شد موعد زمانی مربوط به دومین جلسه به اعضا اعلام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز