خبرگزاری کار ایران

زهرا قنبری در گفت و گو با ایلنا:

شایعاتی که در مورد دستمزد من راه انداختند قیمت بانوان فوتبالیست را بالا برد/ حاضر نیستم به هر قیمتی لژیونر شوم/ در مورد پیدا کردن همسر آشپر شوخی کردم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۰۰۳

خانم گل فوتبال ایران از شرایط سختی که برایشان وجود دارد و مشکلات رشته ورزشی خودش صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، زهرا قنبری، رکوردار گلزنی لیگ برتر ایران، کاپیتان تیم ملی ایران و بازیکن فعلی وچان کردستان است که تا هفته سوم لیگ برتر بانوان با 7 گل در صدر جدول قرار دارد. نعمتی در دیدار هفته جاری و در روز شکست 4 بر 2 تیمش مقابل شهرداری سیرجان هر دو گل بازی را به ثمر رساند. گفتگوی او با ایلنا را می‌خوانید:

 

* در ابتدا در رابطه با بازی مقابل شهرداری سیرجان و شکستی که در این بازی متحمل شدید صحبت کنید.

نتیجه این بازی مطابق خواسته ما نبود.خدا را شکر می‌کنم که توانستم گلزنی کنم ولی حق ما در این بازی بیشتر از این بود. به عقیده من در این بازی تیم ما خیلی خوب بازی کرد و حتی می‌توانستیم برنده باشیم ولی متاسفانه نشد. شهرداری سیرجان در کل 4 موقعیت داشت که همان ها تبدیل به گل شد و بعد هرچه تلاش کردیم نتوانستیم گل‌های خورده را جبران کنیم.

 

* وقتی برای بار دوم گلزنی کردید با عجله توپ را برداشتید تا بازی را هرچه زودتر شروع کنید و انگار آماده زدن گل‌های سوم و چهارم بودید

بله واقعاً این اتفاقی است که فکر می‌کردم رخ می‌دهد و به نظرم اگر آن بازی کمی ادامه پیدا می‌کرد ما می ‌توانستیم کار را به تساوی بکشانیم و حتی برنده شویم. واقعاً شرایط خوبی داشتیم و خوب تمرین کردیم و بازی هم دست ما بود. اگر نتیجه را در شرایطی واگذار می‌کردیم که بازی در اختیار ما نبود اشکالی نداشت و می‌گفتم بد بودیم و باختیم ولی دلم از این می‌سوزد که تیم ما بازی را در اختیار داشت و می‌توانست پیروز شود ولی به بدشانسی و بی‌دقتی خودمان باختیم.

 

* بعد این بازی در گروه دو لیگ برتر بانوان 3 تیم شش امتیازی ملوان، وچان و شهرداری سیرجان داریم که  نشان می‌دهد رقابت در این گروه خیلی سخت است، به خصوص که فقط دو تیم صعود می کنند. فکر می‌کنید تیم شما یکی از این دو تیم خواهد بود؟

بله همانطور که شما گفتید رقابت خیلی سخت و نزدیک است. اینطور نیست که بگوییم این گروه یا آن گروه، گروه مرگ است هر دو گروه تیم‌های قدرتمند و مدعی دارند و رقابت‌ها بسیار نزدیک است ولی من مطمئن هستم وچان کردستان صعود می‌کند و نتایج خوبی می گیرد. نمی‌خواهم برای تیم‌های دیگر کری بخوانم و خط و نشان بکشم ولی به نظرم واقعاً می توانیم قهرمان شویم.

 

* در این میان خبر انصراف قشقایی هم شنیده می شود. نظرتان در این خصوص چیست؟

واقعا نمی دانم چه بگویم. این نمی‌شود که یک روز ما بیاییم و بگوییم انصراف می‌دهیم و روز بعد در بازی‌ها حضور داشته باشیم. باید قوانین سفت و سختی در این مورد وجود داشته باشد اما از طرفی مشکلات زیادی هم هست که باعث می‌شود چنین مسائلی به وجود بیاید و به خاطر عدم پوشش لیگ بانوان اسپانسرها هم مشکلات خاص خودشان را دارند و مشکلات مالی به وجود می‌آید که به تیم‌ها ضربه می‌زند. البته خدا را شکر امروز شنیدم که در مسابقات شرکت می‌کنند.

 

* یک موردی درباره هم گروهی با ملوان، پیش از این حاشیه‌ای بین شما و هواداران این تیم پیش آمد. درباره حواشی ایجاد شده کمی توضیح می دهید و اینکه امسال امکان دارد تکرار شود؟

چند سال قبل در بازی  ملوان گلزنی کردم  و بعد گل یکی از هم تیمی ها شادی خیلی ساده‌ای انجام داد اما این شادی حاشیه‌ساز شد و من واقعاً در آن قضیه نقشی نداشتم ولی نمی‌دانم چرا اسم من مطرح شد و این حواشی پیش آمد. من همیشه برای هواداران و تیم ملوان احترام خاصی قائل هستم و آنها تیم خوب و ریشه‌داری هستند که خیلی هم خوب بازی می‌کنند.

 

* در مورد زهرا خواجوی توضیح دهید. دروزاه‌بان و هم تیمی سابق شما در شهرداری بم و تیم ملی با وچان توافق اولیه داشت اما به یکباره این قرارداد لغو شد و به ذوب آهن رفت. شما از این قضیه خبری دارید؟

بهتر است از خود ایشان سوال بپرسید و ایشان بهتر می توانند در این مورد صحبت کنند. آن چیزی که من می‌دانم ایشان گفته بود در تیم آرامش ندارد و به همین دلیل ترجیح داد جدا شود.

 

* چند سال قبل در صحبت‌هایی گفته بودید که مبلغ قرارداد شما 60 میلیون بود الان می‌توانید بگویید دریافتی شما چقدر است؟

درباره مبلغ قرارداد‌ام نمی‌دانم امسال چرا اینقدر حرف و حدیث ایجاد شد. اصلاً نمی‌فهمم چرا اینقدر روی قرارداد من حساسیت ایجاد شده است؟ می‌گفتند زهرا قنبری 300 میلیون قرارداد بسته است! من خدا را شکر می‌کنم که به خاطر این حرف‌ها مبلغ قرارداد بازیکنان بانوان زیاد شده است ولی من با عشق و علاقه نسبت به مردم کردستان و شهرم قرارداد بستم که به نظرم این ارزش بسیار بالایی دارد و مطمئنم با نتایج خوب هر هفته به پیش می‌رویم و این تیم روند خوبش را ادامه می دهد.

 

* شما در تیم شهرداری بم عملکرد و کارنامه خیلی موفقی داشتید. دلیل خاصی داشت که از این تیم جدا شدید؟

من در بم شرایط خیلی خوبی داشتم و با این تیم چند سال قهرمان شدیم اما به خاطر اینکه دوست داشتم چالش جدیدی تجربه کنم و تیم شهرم چند سالی بود که به من پیشنهاد داده بود، با عشق و علاقه راهی وچان شدم وگرنه بم شرایط خیلی خوبی داشت. من وقتی با تیمی قرارداد دارم مهم موفقیت تیم هست بنابراین اگر در پستی نیاز به من باشد و به تیم خودم بتوانم کمک کنم حتما اینکار را می‌کنم و اینکه می‌گویند به خاطر تغییر پست جدا شدم درست نیست. حتی اگر وچان هم روزی نیاز داشته باشد هافبک وسط بازی می کنم. در کل در کنار موفقیت تیم اگر بتوانم گلزنی کنم برای این مورد هم تلاش می کنم.

 

* یکی از نقاط قوت شما شوتزنی است و با شوت گل‌های زیادی ثبت کردید و به خاطر سال‌های فعالیت دیگر شناخته شده هستید، آیا مدافعان حریف باز هم اجازه شوتزنی را به شما می دهند؟

درست است و معمولاً تیم‌های حریف مدافع یارگیر کنار من قرار می‌دهند و سعی می کنند از شوت زنی من جلوگیری کنند ولی من تلاشم را می‌کنم و خدا را شکر گل هم می‌زنم. بعضی وقت‌ها آنها شیطنت می‌کنند یا کلماتی را به کار می‌برند که باعث شود تمرکزم را از دست بدهم و کارت بگیرم اما من تمرکزم روی بازی خودم هست و فقط به موفقیت و پیروزی تیم فکر می‌کنم.

*با این تعداد کم تیم‌های حاضر در لیگ می‌توان به رکورد 51 گل رسید؟

آن وقت که به رکورد 51 گل رسیدم 18 بازی در یک فصل داشتیم ولی الان تعداد تیم ها کمتر است و بازی در دو گروه انجام می‌شود شرایط کمی سخت تر است ولی سعی می کنم عملکرد خوبی داشته باشم.

 

* گل‌های زیبایی که می‌زنید نیازمند پوشش رسانه‌ای و تصویری هم هست اما چرا مانند فدراسیون بسکتبال از ظرفیت آپارات و دیگر رسانه‌ها برای پخش با کیفیت بازی‌ها و گل‌ها استفاده نمی‌شود؟

اینقدر در این مورد صحبت شده که دیگر ادامه ماجرا باعث لوث شدن آن می‌شود ولی پخش از آپارات یا دیگر رسانه‌ها باعث می‌شود اسپانسرها هم دلگرم شوند و هم فوتبال بانوان بیشتر دیده شود. ما دو سال قبل پوشش تصویری خیلی خوبی داشتیم ولی سال قبل اینطور نبود. ما با این پوشش تایید شده در جهان بازی می‌کنیم و اینکه در یک بازی به عکاس اجازه عکاسی ندهند موضوعی است که واقعاً غیر قابل پذیرش است.

 

* حتی شاید با این پخش زنده بازیکنان هم به تیم‌های بزرگتر معرفی شوند.

بله پخش زنده می‌تواند آنها را به دنیا معرفی کند. من در عراق که بازی می‌کردم و مربی‌ام پرتغالی بود. او ما را به تیم‌های پرتغالی معرفی کرد. من آن موقع شرایط لژیونر شدن را نداشتم و اینکه دلم نمی‌خواهد در هر شرایطی و هر تیمی لژیونر شوم. اینکه تیم مناسبی باشد و من بازی کنم نه اینکه صرفاً به من بگویند لژیونر.

 

* بحث ملی هم در دیده شدن بازیکنان تاثیر گذار است  اما در آسیا بزرگترین تیم های بانوان جهان مثل مثل کره جنوبی و ژاپن حضور دارند، این کار را سخت تر می کند.

حق باشماست. ما در آسیا تیم‌های خیلی خوبی داریم اما آنها سرمایه گذاری کردند و ما هم باید سرمایه گذاری کنیم چون ما هم بازیکنان با استعدادی داریم و به لحاظ تکنیکی چیزی کم نداریم اما از لحاظ تاکتیکی بیشتر باید تلاش کنیم. این نمی‌شود که تیم ملی چند ماه مانده به مسابقات تمرین کند ولی آنها در کنار برگزاری لیگ، اردوهای ملی  هم برگزار می کنند و اینها باید در کنار هم پیش برود.

 

* فکر ‌می‌کنم با وجود اینکه شما موفقیت‌های زیادی در فوتبال کسب کردید اما بدترین خاطره عمرتان مربوط به ناظر بحرینی در سال 2006 و 2007 است. درست است؟

بله، آن سال تیم ما واقعا می‌توانست به مرحله بعد صعود کند اما ناظر بحرینی به خاطر مسئله حجابی که از قبل تایید شده بود جلوی بازی را گرفت. من در سطوح مختلف افتخاراتی را کسب کرده‌ام اما در سطح ملی واقعاً آروز دارم به جام جهانی صعود کنیم که با این روند، شاید به عمر من نرسد!

 

* حالا که لحن شما به طنز کشید، سوال طنز بپرسیم. گفته بودید: «همسرم باید آشپزی بلد باشد.» کسی را پیدا کردید؟!

 در یک برنامه ای  به شوخی گفتم. الان که همه چیز گران است دیگر چه کسی ازدواج می کند!

 

* در سوابق شما تیم پیکان و دانشگاه آزاد دیده می‌شود اما جایی من ندیدم از این دوره نام ببرید. شروع فوتبال‌تان از این تیم‌ها بوده ولی صحبتی در موردش نمی‌شود. دلیل خاصی دارد؟

دلیل خاصی ندارد، البته شروع اصلی فوتبال من از اسلامشهر بود. من آنجا فوتسال بازی می‌کردم  اولین تیمی که با آن به لیگ برتر آمدم، اسلامشهر بود،  در سال های بعد دانشگاه آزاد و  پیکان منتقل شدم و  بعد تیم های دیگر و تیم ملی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز