خبرگزاری کار ایران

مربی سابق گلرهای استقلال در گفتگو با ایلنا:

مهدی رحمتی جز 3 دروازه‌بان برتر تاریخ فوتبال ایران است/ استقلال را به چشم حریف می‌بینیم و به دنبال شکست آنها هستیم/ شهرخودرو آشیانه عقاب‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۲۷۶

اشکان نامداری در خصوص شرایط این روزهای شهرخودرو رو و تجربه حضور در کنار مهدی رحمتی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با انتخاب مهدی رحمتی به عنوان سرمربی جدید شهرخودرو، اشکان نامداری که سابقه همکاری با رحمتی در استقلال را داشت به عنوان مربی گلرهای این تیم انتخاب شد.

اشکان نامداری در خصوص رابطه استاد و شاگردی با رحمتی که اکنون تقریبا برعکس شده است، گفت: راستش را بخواهید من از این واژه شاگرد چندان خوشم نمی‌آید. هیچ وقت هم هیچ یک از دروازه‌بانان را شاگرد خطاب نکردم. بیشتر دوست من بودند. به خصوص مهدی رحمتی که از خیلی سال‌های پیش با او رفیق بودم. من در امید فتح در سال 75 با مهدی هم بازی بودم و او دوست قدیمی من است.  حالا شرایط جوری پیش رفت که من در کنار مهدی مربی او نیز بودم.

وی ادامه داد: بعد از اتمام لیگ، مهدی رحمتی به من زنگ زد و پیشنهاد همکاری در شهرخودرو را به من دادند. منم شرایط را به خوبی بررسی کردم. مخصوصا اینکه خود او به عنوان سرمربی در این تیم حضور داشت. از طرفی حضور آقای حمیداوی به عنوان مالک که اتفاقا من با خود ایشان هم دوره بودم و در اردوهای ملی یکدیگر را ملاقات می‌کردیم موثر بود. همچنین با توجه به کادر فنی که مهدی رحمتی انتخاب کرده بود. همه از دوستان قدیمی من بودند و من با آنها کار کرده بودم و مطمئن بودم با حضور محمد نوازی، علی سامره، قربان‌علی‌پور و رضا ناصحی می توانیم موفقیت‌های بزرگی را رقم بزنیم. همچنین حضور حسین بادامکی به عنوان مدیر تیم که خودش یه فوتبالیست بزرگی بوده برای این تیم نعمتی بزرگی  است و همین امر باعث همدلی بیشتری بین اعضای کادر فنی تیم می‌شود. به همین دلیل قبول کردم تا در کنار این دوستان فعالیت کنم.

مربی گلرهای شهرخودرو درباره حواشی دیدار با ذوب‌آهن عنوان کرد: ما در هفته اول چند بازیکن و مربی خود را به دلیل درگیری با ویروس کرونا در اختیار نداشتیم. 8 بازیکن ما قبل از بازی ما در هفته نخست مبتلا شدند که با توجه به پیگیری های کادر فنی و پزشکان 3 بازیکن پیش از بازی با ماشین سازی درمان شدند. به هفته دوم و بازی پیکان رسیدیم و همه شرایط را به خوبی دیدند و در نهایت بازی لغو شد و به روز بعد موکول شد. به همین دلیل در خواست کردیم بازی با صنعت نفت یک روز به تعویق بیافتد که سازمان لیگ قبول نکرد. 4 روز بعد با توجه به خستگی بازیکنان مقابل نفت آبادان قرار گرفتیم.  با مسائل داوری این دیدار کاری ندارم اما دقیقه 94 با توجه به شرایطی که گفتم گل خوردیم و بازی مساوی شد. ما 3 بازی را انجام دادیم که جمع کردن مشکلات آن و حل و فصل کردن آن کار راحتی نبود و رسیدیم به بازی با پرسپولیس که شرایط خاص خود را داشت.متاسفانه بازیکنان ما نتوانستند به خوبی تفکرات کادر فنی را پیاده کنند و ما شکست خوردیم.

او ادامه داد:  ما با هماهنگی و استعلام از سازمان لیگ راهی اصفهان شدیم تا با ذوب‌آن بازی کنیم. به یکباره روز بازی گفتند تیم ما 11 بازیکن کرونایی دارد.  با توجه به دیدن بازی‌های قبلی این تیم برای آنالیز کردن آنها،  در ترکیب ذوب‌آهن تنها 3 بازیکن اصلی این تیم نبودند. حتی یک بازیکن از تیم‌های امید و جوانان را بازی ندادند و همه آنها بازی در لیگ را تجربه کرده بودند. ذوب آهنی ها نیز حق داشتند، آنها دوست داشتند همه بازیکنان خود را برای بازی با ما در اختیار داشته باشند. ولی گرفتار کرونا شدند. این گرفتاری فوتبال ایران نیست بلکه گرفتاری همه دنیاست و آنها نیز مثل ما درگیر این بیماری شدند..

نامداری در ادامه در مورد اینکه خطر ابتلا به کرونا با توجه به بازی با ذوب‌آهن شهرخودرو را تهدید می‌کند، اظهار داشت: برخی از بازیکنان ما اکنون مصدوم هستند و از طرفی بازیکنان و کادر فنی ما کم و بیش درگیر این بیماری شدند و بهبود یافتند. شما همین حالا تا یک سوپر مارکت بروی و بخواهی خرید کنی کرونا شما را تهدید می‌کند. . تا آنجایی که می‌شد رختکن و وسایل بازیکنان در حین تمرین کردن و بازی کردن ضد عفونی شد و بازیکنان تحت مراقب پزشکان بودند. به هر حال وضعیت دنیا اینگونه شده و  برای همه ما اجتناب ناپذیر است.

نامداری در مورد حواشی به وجود آمده در بازی با پیکان بیان کرد: حواشی بازی با پیکان از جایی شروع شد که  در روز اول عده ای  اصرار به برگزاری بازی داشتند. در آن روز که باران شدید می‌بارید. دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شدند و دیدند که امکان انجام برگزاری بازی به هیچ وجه نیست. با توجه به مساعد نبود زمین بازی بازیکنان به خوبی گرم نکردند. همچنین زمین پوشش داشت اما هنگام جمع کردن آن،  دوستانی که زحمت کشیدند تخصص لازم برای این کار را نداشتند و آب‌ها روی چمن ورزشگاه ریخت. این اتفاقات هم روی کیفیت آن بیست دقیقه و هم روی کیفیت بازی روز بعد نیز اثر گذار بود. ما با همه مخارجی که کرده بودیم، بلیط‌ها را کنسل کردیم و یک شب دیگر در هتل ماندیم تا روز بعد بازی را انجام دهیم.

او افزود: روز بعد ما در یک زمین دیگر با شرایط متفاوت تر باید به میدان می‌رفتیم. دو تیم با توجه به شرایط آب و هوایی و مسابقه و اتکا به توانمندی بازیکنان ترکیب خود را انتخاب کرده بودند و حالا باید باز با همان ترکیب به میدان می‌رفتند. بازی به هر نحوی که بود شروع شد و این مسابقه برای ما به خوبی 20 دقیقه‌ای که روز گذشته انجام داده بودیم پیش نرفت. کمی با داوری مسئله پیدا کردیم و مقداری هم با تیم حریف  با توجه به وقت کشی که کردند درگیری به وجود آمد که باعث شد بازی به دلخواه ما پیش نرود.

سنگربان سابق استقلال در خصوص رویاروی در هفته ششم لیگ برتر مقابل این تیم گفت: اتفاقا من نظارگر بازی استقلال و صنعت نفت بودم و به نظر من هنوز لیگ به خوبی جا نیفتاده و قضاوت در مورد تیم ها از حالا زود است. هنوز تیم ها باید بازی کنند.  من استقلال را به چشم حریف هفته بعد خود دیدم و صد در صد به دنبال شکست این تیم هستیم. خوشحالم که برخی از دوستان خود را زیارت می‌کنم و امیدوارم در مشهد به خوبی از آنها پذیرایی کنیم.

نامداری در مورد اینکه مهدی رحمتی خودش یکی از برترین دروازه‌بانان تاریخ فوتبال ایران بوده است  و حالا که سرمربی شده آیا در کار او نظر می‌دهد یا خیر، بیان کرد: مهدی رحمتی  بدون شک یکی از 3 دروازه‌بان برتر فوتبال ایران است. از هر کسی چه پرسپولیسی چه استقلالی و کسانی که فوتبال را دنبال می‌کنند این سوال را بپرسید حرف بنده را تایید می‌کند. او در سال‌های طولانی درخشیده چه در سطح ملی چه در سطح باشگاهی و همیشه در بین برترین‌ها حضور داشته است. دروازه‌بانانی بودند که آمدند و درخشیدند اما درخشش آنها کوتاه بوده است. و این برای من مایه افتخار و خوشحالی است که مهدی رحمتی من را به عنوان مربی دروازه‌بانان انتخاب کرده است. و این بدین معنی است که من مسیر را درست رفته‌ام. در تیم ما دو گلر نیست بلکه  ما تیمی هستیم که در کادر فنی و مدیریتیسه دروازه‌بان داریم. آقای حمیداوی نیز دروازه‌بان بودند. خدا را شکر تمامی مسئولیت و تمرینات دروازه‌بانان بر عهده من است. رحمتی در تمرینات اگر نکته‌ای به نظرش برسد آن را منتقل می‌کند. که این امر برای گلرهای ما با توجه به سابقه او خوشایند است و از طرفی این امر کار مرا نیز راحت تر می‌کند. به هیچ عنوان در این زمینه مشکلی نداریم.

مربی دروازه‌بانان شهرخودرو در خصوص وضعیت سنگربان این تیم و انتخاب گلر شماره یک این تیم بیان کرد: دروازه‌بان شماره یک ما کسی است که در آن هفته بازی می‌کند. ما ممکن بنا به شرایط رقیبو نیاز تیمی  قبل از بازی دروازه‌بان هفته بعد را انتخاب کنیم. ضمن اینکه باید به شما عرض کنم ما با حضور میلاد فراهانی، سعید جلالی راد، محمدجواد کیا و بابک سلامت 4 دروازه‌بان داریم.  که با توجه به سن و عملکرد برخی از آنها در آینده بیشتر از آنها خواهید شنید. باید بگویم شهرخودر به یک نوع آشیانه عقاب‌ها ست

وی ادامه داد: سعید جلالی با توجه به اینکه در تیم فجرسپاسی حضور داشت و سرباز بود خدمتش به پایان رسید. حدود 3 ماه بود که هیچ تمرینی را نکرده بود. حدود دو هفته که در پادگان حضور داشت  و حتی یک تمرین ساده نیز نکرده بود. قطعا او گلر خوبی است اما زمانی می‌تواند به ما کمک کند که آماده باشد.

وی در انتها در مورد آینده و هدف شهر خودرو در لیگ بیستم گفت: شهرخودرو یک تیم خصوصی است. و باید تشکر ویژه‌ای از آقای حمیداوی شود. چرا که ایشان تمام توان خود را برای حمایت از تیم می‌گذارند و با توجه به شرایط فعلی و خرج‌های که تیم دولتی می‌کنند و درحالی که رقابت با آنها سخت است. یک نفر که از بدنه همین فوتبال به آن عشق می‌ورزد اینگونه برای موفقیت یک تیم در تلاش است.به نظر من این تیم آینده بسیار خوبی را پیش رو خواهد داشت. یک نگاه دراز مدت اینجا تدوین شده  و یک اهدافی داریم که آهسته آهسته به آن خواهیم رسید. ما بازیکنان خوب و با کیفیتی را سراغ داریم. ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه که تشنه موفیقت هستند و من مطمئن هستم امسال شهرخودرو در یک جایگاه خیلی خوب فصل را به پایان می‌رساند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز