خبرگزاری کار ایران

در فرمانداری بافق تشکیل می‌شود:

وعده رسیدگی به وضعیت کارگران آنومالی شمالی در جلسه پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۱۰

پس از تجمع روز گذشته نزدیک به ۴۰ نفر از کارگران اخراجی معدن آنومالی شمالی در مقابل فرمانداری بافق، قرار شد فرمانداری بافق جلسه‌ای را با حضور مسولین معدن و کارگران تشکیل دهد تا در آن جلسه وضعیت کارگران بیکار شدهٔ معدن آنومالی که از یک ماه و نیم گذشته بلاتکلیف هستند مشخص شود.

با مداخلهٔ فرمانداری بافق قرار است طی جلسه‌ای که روز پنجشنبه(۱۶ بهمن) مابین سهامدار اصلی شرکت معدنی آنومالی شمالی و کارگران این معدن و همچنین مقامات شهرستان بافق برگزار می‌شود نسبت به رسیدگی به وضعیت استخدامی کارگران مذاکراتی صورت بگیرد.

منابع خبری ایلنا در معدن آنومالی شمالی با اعلام این خبر به ایلنا گفته‌اند: پس از تجمع روز گذشته نزدیک به ۴۰ نفر از کارگران اخراجی معدن آنومالی شمالی در مقابل فرمانداری بافق، قرار شد فرمانداری بافق جلسه‌ای را با حضور مسولین معدن و کارگران تشکیل دهد تا در آن جلسه وضعیت کارگران بیکار شدهٔ معدن آنومالی که از یک ماه و نیم گذشته بلاتکلیف هستند مشخص شود.

بنا بر گزارش کارگران، تعداد اخراجی‌ها نزدیک به ۴۵ نفر است که پس از اتمام قرارداد در ۳۰ آذر ماه بیکار شده‌اند در حالیکه قرار بود طبق وعده‌های داده شده پس از مدتی استخدام معدن آنومالی شمالی شوند. حالا این کارگران نسبت به عدم تعهد به وعده‌های داده شده معترضند. به گفتهٔ یکی از کارگران اخراجی، شرکت آن‌ها را به بیمه بیکاری معرفی کرده اما کارگران زیر بار بیمهٔ بیکاری نمی‌روند و می‌خواهند استخدام شوند.

کارگران می‌گویند بیکاری یک ماه و نیمه باعثشده بسیاری از کارگران که اقساط معوقه دارند نگران پرداخت اقساطشان باشند و زیر بار قرض‌های کلان بروند. در چنین شرایطی طبیعی است که نگران وضعیت آینده خود باشند.

گفتنی است، نزدیک به ۸۵ کارگر معدن آنومالی شمالی حدود یک ماه و نیم پیش پس از اتمام پروژه استخراج سنگ آهن در حالیکه به آنها وعده ی استخدام داده شده بود، بیکار شدند. منابع کارگری ایلنا می‌گویند پیمانکار معدن آنومالی شمالی با کارگران قرارداد کار یکساله بسته بوده است اما آن میزان سنگ آهنی را که می‌خواسته در این مدت استخراج کند طی مدت ۵ ماه استخراج کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز