خبرگزاری کار ایران

مقابل ساختمان استانداری؛

کارگران ذوب آهن اردبیل برای دومین بار تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۵۱

«در تجمع روز نخست(۱۱ بهمن ماه) در مقابل ساختمان استانداری هیچ پاسخ قاطعی از سوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان مجددا امروز نیز در مقابل ساختمان استانداری تجمع کنیم.»

کارگران ذوب آهن اردبیل در اعتراض به ادامه یافتن بلاتکلیفی و بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان، امروز نیز برای دومین روز در هفته جاری در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز به ایلنا گفت: در تجمع روز نخست(شنبه ۱۱ بهمن ماه) در مقابل ساختمان استانداری هیچ پاسخ قاطعی از سوی مسئولان شنیده نشد و ما ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان مجددا امروز نیز در مقابل ساختمان استانداری تجمع کنیم.

به گفته کارگران، در اجتماع امروز کارگران ذوب آهن اردبیل،مدیر کل سیاسی استانداری اردبیلدر جمع معترضین حاضر شد و با دعوت نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل جلسه داد.

کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل می‌گویند در جلسه‌ امروز کمیسیون کارگری که مدیر کل سیاسی استانداری پیرامون بررسی مشکلات کارگران ذوب آهن ترتیب داده بود، نماینده کارفرما مکلف به مشخص کردن وضعیت کارگران و پرداخت مطالباتشان تا یک ماه آینده شد.

به گفته کارگران؛ کارفرما به بهانه اینکه تولید در این واحد صنعتی توجیه اقتصادی ندارد فعالیت این کارخانه را از اردیبهشت ماه سال جاری متوقف کرده است اما نظر کارگران خلاف عقیده کارفرماست.

کارگران همچنین درباره مطالبات معوقه‌شان گفتند: ما ۸ ماه حقوق در ماهای اردیبهشت، خرداد، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر و دی به همراه یکسال عیدی سال ۹۲ را از کارفرما طلب داریم. همچنین بیمه تامین اجتماعی کارگران نیز دچار مشکلاتی بسیاری بود که طبق آخرین گزارش، از دیروز دفترچه‌های درمانی کارگران در حال تمدید اعتبار است.

بنا بر گزارش کارگران اجتماع صنفی کارگران ذوب آهن همانند روز نخست با دخالت ماموران انتظامی متوقف شد. کارگران بعد از آنکه از سوی نیروهای نظامی به پارک مجاور ساختمان استانداری انتقال پیدا کردند به مروور متفرق شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز