خبرگزاری کار ایران

کارگران کرمانیت ۲۰ روز به مرخصی اجباری رفتند / ۱۰۳ کارگر نگران از دست دادن شغل

کد خبر : ۲۰۲۹۷۹

«از فردا سرویس ایاب و ذهاب کارگران قطع می شود. / کارفرما قصد دارد مجددا کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کند اما کارگران از این موضوع رضایت ندارند.»

نماینده کارگران کارخانه «کرمانیت کرمان» از مرخصی اجباری ۱۰۳ کارگر قرار دادی و رسمی شاغل در این واحد تولیدی خبر داد.

«رسول‌ پورشجاعی» در این باره به ایلنا گفت: با افزایش مشکلات کارخانه، کارفرما از صبح فردا(چهارشنبه ۱۹ شهریور) با اعلام تعطیلی موقت کارخانه به مدت ۲۰ روز، ۱۰۳کارگر این واحد را به مرخصی می‌فرستد.

او با بیان اینکه کارگران نگران امنیت شغلی خود هستند، اظهار داشت:کارگران از این می‌ترسند که مشکلات کارخانه در این مدت کوتاه رفع نشود و با طولانی شدن مرخصی، شغل‌شان را از دست بدهند.

این کارگر کارخانه کرمانیت کرمان با بیان اینکه از فردا سرویس ایاب و ذهاب کارگران قطع می شود، در خصوص معوقات حقوقی کارگران گفت: کارخانه از فروردین ماه سال ۹۱ به دلیل استفاده از ماده خطرناک آزبست دچار مشکل تولید شده و از ۷ ماه پیش توان مالی خود را برای پرداخت حقوق کارگران از دست داده است.

پورشجاعی در ادامه با اشاره به اینکه در این فاصله کارگران بدنبال جایگزین کردن مواد دیگری به جای ماده سمی آزبست(پنبه نسوز) در محصولات این واحد صنعتی بودند افزود: خوشبختانهبعد از دو سال تلاش موفق شدیم تا بدون استفاده از ماده سمی آزبزست ورق‌ و یا لوله‌های سیمانی مرغوبی تولید کنیم. اما تجهیزات و ماشین آلات مجهزی برای تولید انبوه نداریم.

وی افزود: از حدود ۲ سال پیش با دستور دولت فعالیت تمامی کارخانه‌هایی که از آزبست استفاده می‌کردند متوقف شده‌ است و در چنین شرایطی که فقط پرداخت حقوق کارگران برای کارفرما ۲۰۰ میلیون تومان در ماه هزینه دارد، کارفرما با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند دستگاه مورد نیاز را برای تولید انبوه محصول بدون آزبست خریداری کند.

نماینده کارگران کرمانیت کرمان با اشاره به بلاتکلیفی کارگران این واحد بعد از تعطیلی ۲۰ روزه، گفت: کارفرما قصد دارد مجددا کارگران را به بیمه بیکاری معرفی کند اما کارگران از این موضوع رضایت ندارند چرا که دو سال گذشته کارگران از مستمری بیمه بیکاری استفاده می‌کردند و ادامه این روند برای کارگرانی با ۲۰ سال سابقه کار مشمول بازنشستگی هستند، مناسب نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز