خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران فصلی نی بر هفت تپه خبر داد:

حق بیمه کارگران «نی‌بر» هفت تپه از ابتدای سال واریز نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۱۹۷

«با وجود آنکه کارگران فصلی نی بر هفت تپه ۴۰ درصد از سهم بیمه اختیاری خود را از اول سال جاری تا مهر ماه برای واریز به حساب تامین اجتماعی به کارفرما پیش پرداخت کرده‌اند متاسفانه کارفرما آن را به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده است.»

نماینده کارگران فصلی نی بر هفت تپه(که به کار تخصصی بریدن ساقه نی‌شکر با چاقو اشتغال دارند) با بیان اینکه بیمه کارگران نی بر به صورت اختیاری است، از واریز نشدن حق بیمه این کارگران از ابتدای سال جاری خبر داد.

«یوسف عادلی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: با وجود آنکه کارگران فصلی نی بر هفت تپه ۴۰ درصد از سهم بیمه اختیاری خود را از اول سال جاری تا مهر ماه برای واریز به حساب تامین اجتماعی به کارفرما پیش پرداخت کرده‌اند متاسفانه کارفرما آن را به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده است.

او افزود: طبق تعهدات انجام شده بخش زیادی از حقوق کارگران در ایام کاری بابت پرداخت ۴۰ درصد از سهم بیمه اختیاری کارگران نزد کارفرما است که در مواقع بیکاری با اضافه کردن سهم ۶۰ درصدی خود بیمه اختیاری کارگران را به حساب تامین اجتماعی واریز کند.

عادلی تعداد کارگران فصلی نی بر هفت تپه را حدود ۶۵۰ کارگر ذکر کرد و گفت: اکثر کارگران چون در فصل بیکاری به سر می‌برند از این موضوع بی‌اطلاعند.

به گفته نماینده کارگران، این موضوع صبح امروز(شنبه ۱۱ مرداد) از سوی مسئول اداره تامین اجتماعی شهرستان شوش مستقر در هفت تپه با وی مطرح شده است.

عادلی با بیان اینکه علاوه بر بیمه، کارفرما بخشی از معوقات حقوقی گذشته را به کارگران نی بر بدهکار است افزود: کارگران فصلی نی بر هفت تپه علاوه بر ۴۰ درصد سهم بیمه اختیاری که به تامین اجتماعی واریز نکرده است بابت ۲۰ روز کاری در فصل گذشته از کارفرما طلب دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز