خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی استان یزد:

کارگران میخ سازی یزد ۹ ماه است مزد نگرفته‌اند / کارفرما: کارگران هیچگونه معوقه مزدی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۸۱۲

کارگران این کارخانه از شهریور سال ۹۲ تاکنون مزد دریافت نکرده اند. همچنین پاداش و عیدی آنها از سال ۸۸ تا سال جاری پرداخت نشده است / کارفرما با تکذیب هرگونه بدهی به کارگران از مطلوب بودن شرایط تولید در این واحد تولیدی خبر داد.

در حالی که رئیس کانون شوراهای اسلامی استان یزد از پرداخت نشدن ۹ ماه دستمزد ۳۰ کارگر کارخانه میخ سازی یزد خبر می‌دهد، کارفرمای این واحد تولیدی از مطلوب بودن شرایط این واحد تولیدی خبر می‌دهد.

«محمدحسین خلیلی» در گفت‌وگو با ایلنا مدعی شد: کارگران این کارخانه از شهریور سال ۹۲ تاکنون مزد دریافت نکرده اند. همچنین پاداش و عیدی آنها از سال ۸۸ تا سال جاری پرداخت نشده است.

این فعال کارگری در ادامه گفت: مدیر این کارخانه به جای مزد و پاداش، ‌به هریک از کارگران علی الحساب یک میلیون و پانصد هزار تومان داده است.

وی افزود: حدود ۱۵ نفر از کارگران این کارخانه که مشمول مشاغل سخت و زیان آور بودند برای بازنشسته شدن، با مشکل مواجه اند. چرا که کارفرما حاضر به پرداخت ۴درصد حق بیمه که طبق قانون باید به سازمان تامین اجتماعی بپردزد، نیست. البته تعدادی از این کارگران، خود به پرداخت این ۴ درصد اقدام کرده و بازنشسته شده اند.

به ادعای خلیلی هیچ کدام از کارگران بازنشسته شده حق سنوات خود را دریافت نکرده اند.

این فعال کارگری با این ادعا که بیمه های کارگران تنها تا دی ماه سال گذشته پرداخت شده است، گفت: از دی ماه سال گذشته بیمه هیچ کدام از کارگران پرداخت نشده و به نظر می رسد لیست های بیمه ای تامین اجتماعی تنها حاوی اسم کارگران است و مدیر کارخانه هیچ پولی برای بیمه کارگران پرداخت نکرده است.

توضیحات کارفرما

در این رابطه «علی توکلی»، مدیر میخ سازی یزد ضمن تکذیب هرگونه تاخیر در پرداخت مزد کارگران این کارخانه گفت: مزد و پاداش کارگران میخ سازی یزد تاکنون به طور مرتب پرداخت شده و کارگران هیچگونه معوقه مزدی ندارند.

وی با بیان اینکه کارگران شاغل و یا بازنشسته این واحد تولیدی بابت سنوات، حقوق، پاداش و یا بیمه هیچگونه طلبی ندارند، ادامه داد: این کارخانه هیچ مشکلی مالی ندارد و وضعیت تولیدی میخ سازی یزد مناسب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز