خبرگزاری کار ایران

روز گذشته در اعتراض نحوه محاسبه دستمزد‌ها صورت گرفت؛

کارگران پیمانی پتروشیمی شازند تجمع کردند

کد خبر : ۱۷۳۰۰۳

قانون طرح طبقه بندی مشاغل که پیش از آغاز سال جاری در پتروشیمی شازند اجرا شده، تبعیض مزدی میان کارگران پیمانی و قرارداد مستقیم را بیشتر کرده است.

بیش از ۵۰ کارگر پیمانی پتروشیمی شازند اراک در اعتراض به شیوه اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل مقابل ساختمان اداری این واحد تولیدی تجمع کردند.

یکی از نمایندگان کارگران در تشریح علت این اعتراض صنفی که ساعت ۸ صبح دیروز(یکشنبه ۱۱ خرداد) برگزار شد، به ایلنا گفت: قانون طرح طبقه بندی مشاغل که پیش از آغاز سال جاری در پتروشیمی شازند اجرا شده، موجب تبعیض مزدی میان کارگران پیمانی و قرارداد مستقیم شده است.

به گفته وی، پس از گذشت ۲ ساعت از این تجمع اعتراضی، کارگران برای گفت‌وگو با کارفرما وارد ساختمان اداری شده و قول هایی نیز به آنان داده شده است.

این نماینده کارگری با اشاره به اشتغال نزدیک به دو هزار کارگر پیمانی و حدود ۷۰۰ کارگر قرارداد مستقیم در پتروشیمی شازند، تصریح کرد: قانون طرح طبقه بندی مشاغل که گفته می شد به قصد کاهش شکاف مزدی کارگران پیمانی و قرارداد مستقیم اجرا می شود، عملا تبعیض مزدی میان این دو گروه از کارگران را بیشتر کرده است.

وی افزود: اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل در پتروشیمی شازند به افزایش چهارصد هزار تومانی حقوق کارگران قرارداد مستقیم منجر شده، اما حقوق کارگران پیمانی افزایش چندانی نداشته است.

این نماینده کارگری در پایان اظهار کرد: همچنین حقوق کارگران پیمانی با سابقه کار بیش از ۲۰ سال از حقوق کارگران پیمانی کم سابقه افزایش کمتری داشته که تعجب برانگیز است.

توضیحات کرفرما

در این رابطه آقای «رجبی» رئیس روابط عمومی مجتمع پتروشیمی شازند ضمن تایید تجمع تعداد کمی از کارگران در مجتمع گفت: بعد از اجرای طرح ظبقه یندی مشاغل و همسان سازی حقوق برای تعداد زیادی از کارگر ان پتروشیمی شازند، تعداد کمی از کارگران از تغییرات ایجاد شده در وضعیت شغلی خودرضایت نداشتند.

او با بیان اینکه مجموع کارگران پتروشیمی شازند قبلا درقالب چند پیمانکار زیر مجموعه پتروشیمی فعالیت داشتند افزود: با حذف پیمانکاران زیر مجموعه پتروشیمی گروهای کارگری شاغل در پتروشیمی در قالب تعاونی تبدیل وضعیت قرار داد شدند.

به گفته وی، با توجه به تبدیل وضعیت قرارداد کاری کارگران مجتمع پتروشیمی، طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق برای این کارگران نیز اجراشد که از مجموع کارگران فقط چندین کارگر از تغییر دروضعیت شغلی خود ابراز نارضایتی کرده اند که با توضیحات سایر همکاران در بخش منابع انسانی واداری این موضوع برای کارگران ناراضی شفاف سازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز