خبرگزاری کار ایران

تجمع ۵۰۰ کارگر در محوطه کارخانه /

دور سوم تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۱۷

چکیده: ۵۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان صبح امروز در اولین روز از دور سوم اعتراضات شان، در واکنش به سیاست کوچک سازی کارخانه و تصمیم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زیر مجموعه، بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.

۵۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان صبح امروز در اولین روز از دور سوم اعتراضات شان، در واکنش به سیاست کوچک سازی کارخانه و تصمیم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زیر مجموعه، بار دیگر در محوطه کارخانه تجمع کردند.

یکی از نمایندگان کارگران درباره تجمع امروز به ایلنا گفت: ۵۰۰ کارگر پلی اکریل اصفهان صبح امروز(شنبه ۳۰ آذر ماه) در فاصله زمانی تغییر شیفت، از ساعت ۷ تا ۳۰:۷ در محوطه کارخانه تجمع کردند.

وی تصریح کرد: دور سوم اعتراضات کارگران پلی اکریل اصفهان از امروز آغاز شده است و کارگران این مجموعه هر روز در دو نوبت صبح و عصر در اعتراض به تداوم وضع موجود کارخانه تجمع خواهند کرد.

به گفته این نماینده کارگری، تجمعات اعتراضی کارگران پلی اکریل اصفهان تا توقف کامل سیاست کوچک سازی کارخانه ادامه پیدا می‌کند.

پیشینه اعتراضات

کارگران پلی اکریل پیش ‌تر طی دور اول اعتراضات در روزهای ۸،۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان ‌ماه با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی مسئولان استانی به مطالبات صنفیشان شده بودند و سپس با تعطیلی ده روزه اعتراضات طبق مذاکرات قبلی، در فاصله روزهای ۱۵ تا ۲۵ آبان به ادامه کار پرداختند.

این کارگران دور دوم اعتراضات را از ۲۵ آبان‌ماه، پس از پایان مهلت ده روزهٔ رسیدگی به مطالبات صنفیشان شروع کردند و در روزهای ۲۶،۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان و ۲،۳، ۴،۵ و ۶ آذر ماه در محوطه کارخانه تجمع کردند.

کارگران معترض کارخانه پلی اکریل اصفهان پیش از این طی نامه‌ای خواسته‌های صنفی خود را در ۱۰ مورد طرح کرده‌ بودند.
استعفای برخی اعضای هیات مدیره کنونی کارخانه پلی اکریل اصفهان و همچنین حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های ده گانه کارگران معترض قرار دارد.

تشکیل شورای اسلامی کار و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعالیت در این تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نیز از دیگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی اکریل اصفهان است.

لازم به ذکر است ۱۵۰۰ کارگر پلی‌اکریل اصفهان سال‌هاست در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر(هلدینگ) کار می‌کنند و حال با تصمیم کارفرما مبنی بر جدا سازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلیشان را در معرض خطر می‌بینند.

بر اساس سیاست کوچک سازی این کارخانه، مجموعه شرکتهای پلی اکریل ایران در حال واگذاری است و قرار است آزمایشگاه به شرکت «نیک آزمون»، نیروگاه به «انرژی گستران»، پلی استر به «پلی استر هشت بهشت»، اکلیت ۲ به «الیاف زاینده رود»، اسکه سازی به «شرکت خدمات بندری» و بخش خدمات نیز به شرکت «پهن گستر» انتقال یابد.

کارگران معتقدند با واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه، تعهدات کارفرما در قراردادهای کاریشان کمتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز